Toon posts:

[W2K] VIA USB Drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb een compaq machine hier staan met W2K erop.

Nu is er onlangs een digitale camera aangeschaft de Sony F707. Die wil ik aansluiten op die pc. Dit vertikt hij nu heb ik uitgezocht dat waarschijnlijk de driver van de USB poort niet helemaal goed is.

Nu ben ik opzoek gegaan naar de driver van VIA Rev 5 or later driver. maar kan die alleen nergens vinden op het internet heeft iemand deze drivers toevallig voor W2K?

En zo ja zou die zo aardig kunnen zijn deze te mailen naar jobvanos@hotmail.com.
of is er iemand anders met een andere eventuele oplossing voor dit probleem.

Alvast bedankt

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je ook al gekeken op www.viahardware.com of www.viaarena.com ?

| Specs Aurora24 | My music |

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb ook de 707 en als je win2k gebruikt moet je zorgen dat je zéker bent dat je de drivers van sony ook hebt geinstalleerd VOORDAT je ooit de camera aansluit.

Doe je dit niet, dan moet je elke keer als je de camera opnieuw wilt aansluiten de pc rebooten.

• RMYuma

RMYuma

Precies, Fairy. De juiste volgorde is:
1) Drivers installeren
2) PC rebooten
3) USB-apparaat aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat precies zo gedaan maar als ik mijn pc opstart geeft hij alleen bij overige apparaten USB Device. Meteen voordat ik iets heb aangesloten dus heb drivers geinstalleerd. Hierna PC gereboot windows start en zegt nieuwe hardware gevonden USB device.

Maar als ik hierna die camera aansluit doet ie vervolgens helemaal niks :-(

• RMYuma

RMYuma

Wat zijn de specs van die Compaq-machine? Welke chipset zit er op het moederbord? Heb je de chipsetdrivers van die fabrikant goed geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vraag ik me dus af, Het is een Compaq model 5627 Pentium III maar diue compaq lullen willen niet zeggen welke eventuele drivers je moet hebben op deze PC aangezien je zelf W2K hebt geinstalleerd en dan vervalt de telefonische ondersteuning zeggen ze.

Maar nu heb ik dus op een andere PC van Compaq ongevere het zelfde model maar dan met Windows XP erop gezien dat hij de Driver VIA Rev 5 or later heeft dus ik dacht wil die drivers ook hebbben maak kan nergens die drivers vinden voor W2k en Windows XP. Nu heeft hij VIA VT83C572/VT82C586 ginstalleerd.

Maar hierbij geeft hij steeds bij overige apparaten USB device aan dus ik weet nou niet of het dus aan djie drivers ligt of aan iets anders . Hierdoor wou ik ook gaan testen of de drivers van VIA Rev 5 te vinden was aangezien compaq meestal wel in elke machine het zelfde douwt qua Pressario.

• RMYuma

RMYuma

En heb je de VIA-chipsetdrivers al geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb nog een Compaq Presario 5240 staan, waarvan het USB onder win2k niet werkte. In apparaatbeheer stond wel een (VIA)USB-controller, maar die was niet compatible/functionerend.
Bij mij bracht de volgende procedure soelaas:

* Drivers gedownload bij Via: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/usbf_110.zip ;
* USB-controller verwijderd in apparaatbeheer;
* Nieuw BIOS geflashd. Bios te downloaden bij Compaq: http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12093 ;
* Win2k opnieuw gestart, vindt automatisch nieuwe USB-poort. Gebruik de bij Via gedownloade drivers.

Nu werkt mijn Sony Net MD MiniDisc-speler ook op deze PC. Bij het aansluiten (na installatie Sony drivers) vindt de compu de MD-speler.

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:01

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:05:
Ik heb nog een Compaq Presario 5240 staan, waarvan het USB onder win2k niet werkte. In apparaatbeheer stond wel een (VIA)USB-controller, maar die was niet compatible/functionerend.
Bij mij bracht de volgende procedure soelaas:

* Drivers gedownload bij Via: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/usbf_110.zip ;
* USB-controller verwijderd in apparaatbeheer;
* Nieuw BIOS geflashd. Bios te downloaden bij Compaq: http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12093 ;
* Win2k opnieuw gestart, vindt automatisch nieuwe USB-poort. Gebruik de bij Via gedownloade drivers.

Nu werkt mijn Sony Net MD MiniDisc-speler ook op deze PC. Bij het aansluiten (na installatie Sony drivers) vindt de compu de MD-speler.
Ik zit met hetzelfde probleem , alleen dan met xp.
Bios flashen heb ik nog niet geprobeerd , de nieuwste via drivers wel enzo.

offtopic:Was het nou marsipulami of marsupilami???Heb het gelezen , maar ben het wel ff kwijt 8)

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Investigator, bij mij werkte het pas bij een nieuwe BIOS-versie. Proberen dus, zou ik zeggen. Daar is geen kunst aan bij Compaq. Duidelijk genoeg.

<offtopic>
Het is inderdaad Marsupilami, ja. Maar op een of andere manier was ik abuis. 8)7
</offtopic>
Pagina: 1