Toon posts:

Celeron 4 1.7 overklok??

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een nieuw systeem voor mijn broer gebouwd :D met een MSI 845 Max. Hierop komt een Celeron 1.7 Ghz (was nog niet binnen moet ff 2 dagen wachten). Nu ben ik benieuwd of er al ervaringen zijn met deze processoren?

Ik weet dat het eigenlijk de P4 Willamette is (gezien het cache geheugen en de core is 0.18 um). Ik heb zelf een P4 Northwood en die wil wel 40% overklokken met een andere koeler erop. Maar nu wil ik weten hoever ik die Celeron kan trekken komende week :9~. Verder specs van het systeem zijn een G-Force 4 Ti4200, 256 MB DDR PC2700, 40 GB 7200 Maxtor, DVD en CD-Brander Lite-On, SB Live! 1024 en een Realtek Nic.

BTW Hoe zit het met de voeding, er zit een 300 Watt in maar die heeft niet zo'n vierkante aansluiting. Ik weet dat ie speciaal voor de CPU is maar kan het kwaad als die er niet op zit?? Of toch maar een nieuwe voeding erin??

BvD _/-\o_

Verwijderd

Waarom in godsnaam een celeron 1.7Ghz...koop voor heeeel ietsje meer een 1.6 of 1.8Ghz P4....scheelt BERGEN power!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:03:
Waarom in godsnaam een celeron 1.7Ghz...koop voor heeeel ietsje meer een 1.6 of 1.8Ghz P4....scheelt BERGEN power!!!
Dit past in het budget en de 1.6 is bijna niet te krijgen. En een 1.8 kost me al gauw 100 tot 120 euro meer. Vandaar een Celeron

Verwijderd

Naar mijn weten is de celeron t/m 1.1Ghz 128kb cache en 0.18 micron en vanaf 1.2Ghz en hoger 256kb cache en 0.13 micron vervaardigd.( zie Intel.com)

Maar volgens het stukje hieronder weer niet (0.18 of 0.13) :?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1622

Heel mooi stukkie over die cellie.....performance+overclock info.....

Handig he, dat google :) .

Btw: wat ownen onze amd xptjes weer eens hard bij de gamingbenchmarkes......

Was dat eigenlijk geen beter idee? Een XP 1600+Ecs k7s6a ofzo....is ook een mooie goedkope combo....

[ Voor 0% gewijzigd door cooolkast op 07-08-2002 21:13 . Reden: aanvullinkje ]

Verwijderd

Topicstarter
De gedachte is mijn brein gepasseerd maar mijn broer wilde nu eens wat anders (heeft enkele jaren met een T-Bird 750 gewerkt). Vandaar de keuze voor deze processor.

Maar deze topic is niet bedoeld om nu weer eens Intel vs. AMD te doen. De bedoeling is ook dat er in deze topic results komen voor toekomstige buyers :D

Zal in het weekend posten hoe ie de 1.7 zich houdt :D

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

celeron sux man... koop dan een mindersnelle p4 die wat goedkoper is schaf later een leuke watercooler aan en rag dat ding op zijn max :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Volgens mij heb ik nog geen nuttige post gelezen in dit topic (DAMAGE, hij zegt toch dat hij een budget had ... |:( )

Anyway, dit is gewoon proberen, ik denk dat hij met een stel casefans en een redelijke cooler de 2 gigahertzjes wel moet halen. Verwacht laag, kom je altijd goed uit.

Just give it a shot >:) (niet letterlijk he :P ;) )

De meeste mensen deugen!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, hoever je komt is gewoon een kwestie van proberen.. Zie ook de faq over dit soort vragen.

En anders kun je nog even op overclockers.com gaan spitten in hun database.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.