[Gentoo] Compilen stage1 langzamer op 2 procs dan op 1

Pagina: 1
Acties:

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Wat doe ik fout. Ik heb 2 Pentium pro systemen staan.
1 Ppro 180 met 1 proc
1 Ppro 200 met 2 procs

Op de 180 MHz was het compilen van stage1 met 2,5 uur klaar. op me dual bak is het al 7 uur aan de gang. Wie weet er wat er mis is? Ben ik optimalisaties vergeten ofzo? Ik kan met google en op de gentoo website ook al niets vinden. :'(

Als je meer info nodig hebt...... ff vragen.

In beide bakken zit iig 128 MB geheugen. en in me dual bak zitten 2 scsi controllers. verder 'normale' systemen

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De standaard kernel van de boot-iso (in ieder geval tot/met versie 1.2) ondersteunt geen SMP. Dat maakt het feest al een stuk langzamer.

Een ander verschil (indien van toepassing): gcc 2.95 is veeel sneller dan gcc 3.1 in het compileren van programma's.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Geen SMP gebruik op een SMP machine resulteert in een slome machine. Toen ik Debian installeerde van de compact floppen, had ik ook maar 1 CPU supported. Ding was lekker sloom en kerneltje compileren duurde een dik uur op een P133. Na dual support, was een kerneltje binnen een half uurtje klaar :) (nu in 3 minuten op een XP 1700+ @ 147MHz FSB >:) )

• hightower
_JGC_ schreef op 07 augustus 2002 @ 21:40:
Geen SMP gebruik op een SMP machine resulteert in een slome machine. Toen ik Debian installeerde van de compact floppen, had ik ook maar 1 CPU supported. Ding was lekker sloom en kerneltje compileren duurde een dik uur op een P133. Na dual support, was een kerneltje binnen een half uurtje klaar :) (nu in 3 minuten op een XP 1700+ @ 147MHz FSB >:) )
dus ik kan beter mn 2e proc druut slopen tijdens compilen van de installatie

• hightower
AlterEgo schreef op 07 augustus 2002 @ 21:15:
De standaard kernel van de boot-iso (in ieder geval tot/met versie 1.2) ondersteunt geen SMP. Dat maakt het feest al een stuk langzamer.

Een ander verschil (indien van toepassing): gcc 2.95 is veeel sneller dan gcc 3.1 in het compileren van programma's.
Ik gebruik gewoon de standaard gcc en dat is volgens mij 2.95 en niet 3.1