Toon posts:

Koopvraag: Radeon(64) OF GeForce2(32) ???

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n vraag mag duidelijk zijn..
Dit is/wordt mijn systeem:

AMD Tbird 800
128mb SDRAM
Abit KT7
Iiyama 17" A702HT

Wat doe ik?:: Wing Commander V, Unreal(Tournament),Shogun >>3D-spelletjes
Adobe Photoshop, Bryce etc.

<><><><><>

Is de Radeon zoveel beter dat ik hem moet aanschaffen OF kan ik voor mijn gebruik (D3D,OpenGL,alles eigenlijk) beter een GF2 nemen????

TWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFELTWIJFEL...

Hellup..plz..

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Met een ieder kun je elk spel spelen, de Radeon is wat mooier maar trager, de GeForce 2 is visueel wat minder maar heeft meer power en dus ook een langere levensduur.

Die-hard Brexiteer

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De langer levensduur van de Geforce is dus niet waar.

De radeon heeft al veel DX8 functies in gebouwd en heeft een derde pijp welke nu nog niet gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
:)
Is het verschil in beeldkwaliteit en fps ECHT merkbaar??? Ik bedoel ze zijn toch allebei bijna even snel?

• KingNothing
Eer dat er een fatsoenlijk aantal games op de markt zijn die de " eyecandy " van dx 8 ondersteunen is de Radeon veroudert met wat pech. De GeForce ook btw lol

Die-hard Brexiteer

• hjs
  • Niet online

hjs

Het verschil in FPS is denk ik niet merkbaar, heb wel mensen horen zeggen dat de Radeon minder last heeft van drops in FPS (ze gaan dus minder hoog maar ook minder laag die FPS)

en de beeld kwaliteit is dus echt merkbaar, vooral in 2D op resoluties boven de 1024*768.

Edward2 of Bomberman kunnen hier meer over zeggen beide hebben nu een Radeon en zouden hun Geforce2 niet meer terug willen.

Verwijderd

ABSOLUUT RADEON!!!!!!
Menselijk ogen kunnen maar +80 fps waarnemen. Alles wat hoger is maakt het de spel alleen maar smoother. ATi heeft gewoon een superieure beeldkwaliteit sja als je wilt opscheppen met je scores moet je ongetwijfeld voor de GF2 gaan en als je ECHT van een spel wilt genieten ga dan voor de Radeon. Radeon heeft nog geen eens zijn volledige potentieel laten zien. Zodra spellen zoals Hallo de 3 pixels rendering gaan gebruiken is de radeon wel tot 80% sneller, maar zover zijn we nog niet. Eerst moeten DX8 en de spellen komen (duurt niet lang meer). Dus om te zijn dat de GF2 een langer levensduur heeft is onterecht, want de Radeon heeft een VEEEL langere levensduur door de meer (standaart)features van de GF2

• KingNothing
Altruist als jij zegt van luister ik speel alleen maar in 1024x768 in 16 bit kleur want wanneer ik in 32 bit kleur ga of de resolutie nog hoger zet zie ik toch geen verschil ga dan resoluut en zonder om te kijken voor de GeForce 2, hier is hij King Of The Hill op uitzondering van de GeForce 2 Ultra.

Die-hard Brexiteer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ja, ik heb nou al een aantal keren hetzelfde verhaaltje afgestoken, het komt erop neer dat de GF2 in openGL meestal de snelste is en in d3d in sommige gevallen de Radeon (alle games met UT/unreal engines!)
Verder is de beeld kwaliteit beter, in 2d veel scherper op hoger res, in 3d een kleurrijker beeld, betere volumiclighting effecten, anisotropische filtering(vooral in Q3 goed te zien) is beter, verder een van de beste DVD-ondersteuning, en wat dacht je van EMBM aka G400, dus ik heb het al eerder gezegd, een kwestie van voorkeur.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zie jij het verschil niet tussen 16 en 32bit?. Dan ben je of blind of je hebt een brilnodig. Verschil zie je dus duidelijk 32bit is veel scherper. Je bent geen nog een nvidiot die probeert argumenten te vinden om de GF2 beter eruit te laten zien dan het is. Je argumenten stinken aan alle kanten. Radeon heeft alles wat GF2 Ultra heeft en meer. Superieure beeldkwaliteit (ooit zal de minimale eis 32bit zijn van een spel en GUESS what Radeon whooped GF2 Ultra's ass). De meeste boost komt dan nog van de 3 pixel render die maakt gewoon vierkant GF2 Ultra in. Plus als we de introductie van GF en Radeon vergelijken is Radeon VEEEL beter. Kan jij effe aantal driver updates van GF opnoemen (ik ben de tel kwijt) van de Radeon maar 1tje na release. Draai jij je GF2 maar eens met de 1ste driver en ook de Radeon met de 1ste driver wedje leggen dat de Radeon VET wint.

• KingNothing
Ik hoor nu al zo vaak van ja de Radeon is mooier en dit en dat, maar hoeveel is ie eigenlijk mooier???? Ik denk als je 2 monitors langs mekaar dat het allemaal nog wel mee zal vallen.

En Insane je hoeft me niet af te zeiken dat is nergens voor nodig, dit is een forum waar iedetreen zijn mening mag uiten, zielig mannetje.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Luistert en huivert Beyond Horizon....:
Ik heb nooit gezegd dat ik het verschil niet zie, WANT ik heb simpelweg nog nooit een GF2 en een Radeon mogen vergelijken! :)

Over dat menselijke ogen maar max 80fps waarnemen zou goed kunnen.. bovendien leg ik bij mijn nieuwe videokaart toch ECHT de nadruk op hoe mooi het er uit ziet.. die paar xtra fps (lees:3+/-) boeit me niet zoveel..
:) :(

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de DX8 "gevolgen" .. Volgens mij is de Radeon dan meer de "kaart vd toekomst" TOCH ????

• KingNothing
Ik zou zeggen koop de Radeon en veel plezier ermee! Zo een GeForce stelt toch niets voor. Ik wacht met smart op de GeForce 3. Dan is het bye bye Radeon.

Die-hard Brexiteer

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Hoe zit het eigenlijk met ondersteuning van andere OSsen (voornamelijk Linux :) )???
Dat is voor mij belangrijk. Misschien wil ik binnenkort mijn TNT wel eens gaan vervangen..misschien. De Geforce veel super enzo wordt volledig gebruikt onder Linux, maar ik heb weinig (nou ja, niets eigenlijk) gehoord van Linux-ondersteuning voor de Radeon.

Verwijderd

Topicstarter
Is de Radeon dan "sneller"/mooier dan de GeForce2 GTS 32MB OF :) de GeForce2 GTS 64MB
???

• KingNothing
Nee ga voor de Radeon! Je hoort het toch wat hier verteld wordt. Zo un GeForce 2 stelt niks voor. Hij is langzaam , zijn beeldkwaliteit is slecht, niet futureproof en ik weet niet wat nog meer. Koop een Radeon en schrijf de drivers zelf :)

Die-hard Brexiteer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Het Verschil Tussen 16- en 32 BITS zie ik ook niet zo snel..
Als je voor snelheid wilt gaan zeker de GF2, die beeldkwaliteit merk je echt niet zo 1,2,3.

Ik speel liever een spel in een hoge res. en hoge fps dan dat de beeldkwaliteit ietsie beter is (wat (haast) niet te zien is).

Je moet er idd wel de monitor voor hebben om alles uit de kaart te halen, dus daar moet je ook een beetje naar kijken.

Als je heel veel met DVD doet is misschien de radeon wel een leuke kaart,,

Iedereen heeft toch een andere mening hierover, en zoals altijd laten ze dat weer duidelijk merken, en als je het er niet mee eens bent, dan ben je gelijk een sukkel..

Ach ja, GOT he... :)

• KingNothing
HEHE ik dach al waar blijft de versterking :D

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

absoluut geforce 2 GTS

the best there is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hier geen scheidsrechtertje zitten spelen:: :) :: Ik ben puur geintereseerd in de info..:)

Maar er staan nog seeds een paar vragen van me open: :(

<1>Is de Radeon dan "sneller"/mooier dan de GeForce2 GTS 32MB OF de GeForce2 GTS 64MB
???

<2>Volgens mij is de Radeon dan meer de "kaart vd toekomst" TOCH ????

EN NU....

<3>Hoe zit dat met die "3de pipe"? Wordt die dan nog gebruikt in de "toekomst"? :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
Wil je hoge resoluties draaien in windows?
Ik heb vorige week een geforce2 MX op mijn monitor aangesloten gehad, en dat was dusdanig triest in 1600x1200 dat ik dat alleen al een hele goede reden vindt de Geforce lekker links en rechts te laten liggen. (ik draai al 3.5 jaar 1600x1200x16bit in windows, MGA Milennium 4mb Wram. Beeldkwaliteit top.)
3D? ... ga eens op internet zoeken naar screenshots vergelijkingen tussen de Geforce en Radeon. Radeon maakt kleurrijkere beelden.
Vloeiendere texture overgangen, Vloeiendere luchten. Het verschil is er echt!!
De radeon doet kwa performance bijna niets onder voor een GTS, En is minder duur dan de GTS.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Hoyden
Radeon zal als het puur om spellen gaat, langzamer zijn.

Toch zal het lang niet altijd merkbaar zijn, het blijft toch moeilijk hoor zoiets..

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 12:59 schreef altruist het volgende:
Ik ga hier geen scheidsrechtertje zitten spelen:: :) :: Ik ben puur geintereseerd in de info..:)

Maar er staan nog seeds een paar vragen van me open: :(

<1>Is de Radeon dan "sneller"/mooier dan de GeForce2 GTS 32MB OF de GeForce2 GTS 64MB
???

<2>Volgens mij is de Radeon dan meer de "kaart vd toekomst" TOCH ????

EN NU....

<3>Hoe zit dat met die "3de pipe"? Wordt die dan nog gebruikt in de "toekomst"? :)[/quote]1De Radeon is niet sneller maar wel mooier ( hoeveel mooier? )

2 Elke vid kaart is obsolete binnen 6 maanden.

3T&L wordt nog maar amper gebruikt laat staan dat 3e pipe ding geval.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

insane
Radeon Maxx is mine

[Viper 550 PCI]...

het is erg duidelijk dat Insane 100% zeker weet waar hij over praat.....NOT

• Hoyden
Wie gaat er nou een GF2 MX op 1600x1200 laten draaien??

Dat lijkt me ook wel duidelijk dat dat te langzaam gaat, daarom is het ook een budget kaart, de GTS kan dat makkelijk..

GF2 MX en GTS is dus wel duidelijk iets anders Afbeeldingslocatie: http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/roll.gif

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 13:11 schreef 100xnixxan het volgende:
insane
Radeon Maxx is mine

[Viper 550 PCI]...

het is erg duidelijk dat Insane 100% zeker weet waar hij over praat.....NOT[/quote]Fuck ja.....LoL

Die-hard Brexiteer

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

dat 3e pipline what ever.(3e pixel render) wordt inderdaad nog niet gebruikt gek NOT komt pas in dx8. en ik zie de spellen er wel mee verschijnen, dan gaat de radeon harder dan de gf2 gts. Nu is de radeon nummer 1 als het gaat om beeldkwaliteit en features! snelheid is 2 a 3 fps langzamer gemiddeld! (niet 16 bit) En over die gf3 tja dat die radeon butt gaat kicken leuk en aardig maar de radeon2 gaat gf3 butt kicken :)
en zo kan je nog wel even door gaan.

Click hier niet

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Halo gaat iig de 3e texture unit gebruiken, maar ja wanneer kun je die eens verwachten.
Als je 32 bits niet zo belangerijk vind, stel geen hoge eisen wat betreft beeldkwaliteit, dan is de GTS de betere keus voor jou.

Niet op voorraad.

• Ronald
Insane weet inderdaad waar hij het over heeft.
Hij heeft inderdaad de viper 550.
Zijn ondertitel betekent dus dat hij wacht op de door Ati aangekondigde maxx versie van de radeon.
(als je gewoon de radeon topics part 1 2 3 4) had bekenen had je dat geweten.)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• KingNothing
Kan zijn maar hij hoeft niet meteen beginnen met mij af te zeiken, toch? Dat doe ik ook niet, ik geef alleen mijn mening en als die fout is kan ie dat ook op een andere manier corrigeren dan my gelijke een NVidiot te noemen.

Die-hard Brexiteer

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij heeft hij je verkeerd begrepen want zo ken ik hem helemaal niet;)

Niet op voorraad.

• Ronald
Klopt, maar als jij op deze manier terugzeikt ben je dus niks beter :)

Ik probeer altijd 'netjes' te reageren. dat houd het hele forum prettiger te lezen.

(al heb ik ook soms wel eens de neiging om iemand te wurgen:) )

Wat ik dus eerder al zei. Ik baseer mijzelf op screenshots, reviews en mijn eigen ervaring met de Geforce MX op mijn monitor.
Als je geen top kwaliteit monitor hebt zul je geen/minder scherpte verschil tussen een Geforce en Radeon zien, maar als je een goede hebt, zoals ik (Philips 107B10), dan zul je wel degelijk het verschil eruit halen.
(kwa scherpte dan)
Hoe het beeld gegenereerd wordt in 3D, dat blijft hetzelfde, met goed of mindere monitor.

>> Vul in wat ik al eerder gezegt heb :) <<

Ik zal dus als ik een nieuwe bak koop een Radeon (All in wonder) erbij halen.

• KingNothing
Ik zeik niet terug, ik verdedig mezelf. Het enigste wat ik deed was achter een produkt staan wat ik zelf gebruik. Nothing wrong with that. Je hebt mij niet horen schelden.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Insane weet inderdaad waar hij het over heeft.
Hij heeft inderdaad de viper 550.
Zijn ondertitel betekent dus dat hij wacht op de door Ati aangekondigde maxx versie van de radeon.

Vindt ik toch knap, over de beeldkwaliteit van een kaart opgeven terwijl ie nog niet bestaat..ik snap ook wel dat andere Ati's representatief zijn voor wat er nog komen gaat maar een andere Ati heeft ie dus ook niet !Ergo hij weet NIET waar hij het over heeft.

Verwijderd

Ten eerste ik had de Asus V6800 (sux ass). Ik heb ook de V5 5500 AGP gehad (van Edward overgenomen) was wel goed, maar wou beter en ik kan het nog zonder verlies verkopen. Deze Viper550 is niet eens van mij is van een maat ik ga waarschijnlijk de Radeon 64 Mb nemen of de Radeon AIW (nog niet te verkrijgen. We vergeten zeker dat over 2 maanden de Radeon2 uitkomt en die is 2x zo snel als de Radeon. Je wilt toch graag een spel met plezier spelen?. Dat kan door middel van betere beeldkwaliteit en niet door middel van bv 40 fps meer geloof me het verschil zie je echt niet tussen 80 en 120 in real-life.

Verwijderd

Vertel dan wat zijn de voordelen van T&L?. Geen fuck. De voordeel van 3 render pixel is dat het spellen veel sneller rendered oftewel jij krijgt sneller beelden voor je neus (hogere fps). Hoger render pixel is gewoon te toekomst. T&L is gewoon een marketingsinsturment die een flop is net als 3dfx's motion blur shit

• KingNothing
Waarom is het dan geimplementeerd in jouw " waardevolle Radeon "

Schei toch uit man.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Lees jongeman. Ik zei het wordt niks anders dan als marketingsinstrument gebruikt. Hebben ze weer wat termen om de doos mee op te vullen. Radeon heeft alles wat GF2 Ultra heeft en meer.

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen antwoord op me vraag wat is het voordeel van T&L. Jij begon er mee dat T&L nauwelijks werd gebruikt en dat de 3 render pixel ook niet zou worden gebruikt. Ik heb mij reden gegeven waarom ik denk dat de 3 render pixel in de volgende generatie spellen komt nu wil ik horen waarom jij denk dat de T&L zo goed is en wat de voordelen zijn. Ik wacht af;)

Verwijderd

In principe zijn het goede argumenten die je hebt, alleen zijn features zo goed zo lang ze ook worden geimplementeerd in spellen, dus das altijd even afwachten. Waar ik je op aansprak is dat je vergelijkingen begint te maken over produkten die nog niet uit zijn en zeker nog niet in jouw kast zitten. Hier kun mijn inziens dus nog geen uitspraken over doen. Het Radeon 2 verhaal hebben we het dan nog niet eens over, het gebeurt maar al te vaak dat fabrikanten specs dichter bij de intro datum toch wat downgraden. Wat ik dus wil zeggen is dat er niks zinnigs te zeggen valt zolang je niet alletwee de producten uit eigen hand hebt meegemaakt. Ik ben nu de gelukkige bezitter van een geforce 1 DDR en als ik daar morgen een Radeon voor in de plaats krijg kan ik je overmorgen vertellen welke beter is, niet eerder.

• KingNothing
Jij vindt dat 3e render geval dus mooi? Meer fps enzo , en dattie vlugger rendert. Ik kan me herinneren dat je daarnet nog zij van: ja 80 fps of 120 maakt nie uit :)

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Ik denk dat hardware T&L een veelbelovende toekomst heet mits software developers er zich ook echt op gaan focussen. Ik bedoel er komt zoveel nu. Kijk maar naar die Giga Texel Shader enzo. Heeft gewoon tijd nodig denk ik.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Spellen worden zwaarder. De kans dat huidige spellen nog 3e render pixel gebruiken is nihil. De toekomstige spellen zullen (behoorlijk) zwaar zijn as said. Guess what Radeon draait dan de spellen nog steeds op 80-120 fps en is nog super mooi van beeldkwaliteit terwijl dan de GF2 achter de feiten aan loopt en beduidend langzamer gaat. Kijk ik ben het gewoon zat met al de argumenten van GF2 Ultra is sneller dus automatisch beter. Ik vindt beeldkwaliteit veel gelangrijker en als ik 120 fps heb ofzo is het gewoon meegenomen. Radeon is in staatd perfecte kwaliteit te leveren+ ook nog eens goede snelheid

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ben het wel met insane eens dat T&L marketing is, en ATI moet het wel implementeren omdat Nvidia iedereen doet geloven dat het noodzaak is, dus als ATI nu geen T&L in had gebouwt had iedereen gezegd "Geen T&L -> sucks"

Maar hoevaak zie je niet Benchmarks met T&L aan en uit en op snellere pc's (800+ mhz)is zonder T&L (door de videokaart dan he) sneller.

(dit meen ik me te herrineren dus pin me er niet helemaal op vast)

Verwijderd

"RADEON was chosen for the Peak Performer Award for the BEST PRODUCT in the Hardware Category" by the system builders who are the ultimate decision makers in their organizations said summit director Al Rowley. "Most of them are high-level executives - usually presidents or vice-presidents - and based on their exposure to 110 vendors' offerings, they selected RADEON for the top award. The choice is significant because it was made by people who, typically, have been in the business for more than 15 years and are familiar with the entire gamut of hardware products out there relevant to this industry."

"ATI's RADEON truly deserved this award because it's the number one graphics chip out there and way ahead of anything else we saw at the Summit," said Mike Daher, vice-president of Microstandard Distributors of Washington Inc., the largest systems integrator and distributor in the Northwest region. "The chip is extremely attractive to system builders like myself because it combines great performance, speed, compatibility and affordability."

"RADEON has the world's fastest hardware transformation, clipping and lighting geometry engine (is dit niet de waardevolle T&L van je zielige GF2?) and will drive the creation of an entirely new generation of 3D applications and content. At the core of the RADEON GPU is a trio of new technologies unique to ATI: The Charisma Engine™ for geometry processing, Pixel Tapestry™ architecture for rendering and Video Immersion™ for digital video."

"The award is a tremendous vote of confidence for RADEON and confirms it's status as the industry's most advanced and feature-rich graphics chipset."

• KingNothing
Fuck man ik heb gvd net een rooitje neergeteld voor dat ding! Nu zeg ik er wel 100 procent eerlijk bij dat mijn instelling altijd zo is geweest van: Om de 6 maanden een nieuwe videokaart. Ik snap maar al te goed dat niet iedereen zo gek is als ik ;)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Euhm Insane, dit soort reclamepraatjes BEWIJZEN niets hoor....daar kan ik er ook nog 10.000 van bij de Nvidia site vandaan halen...

Verwijderd

Tuurlijk kan je dat. Dat zijn wel awards die WAAAAAAAAAY back uit zijn gereikt toen Radeon er niet was.

100xnixxan aangezien jij niet met mij standpunten eens bent wil ik wel jou standpunt horen. Geef eens concrete argumenten wat de GF2 beter maakt dat de Radeon.

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 14:22 schreef 100xnixxan het volgende:
In principe zijn het goede argumenten die je hebt, alleen zijn features zo goed zo lang ze ook worden geimplementeerd in spellen, dus das altijd even afwachten. Waar ik je op aansprak is dat je vergelijkingen begint te maken over produkten die nog niet uit zijn en zeker nog niet in jouw kast zitten. Hier kun mijn inziens dus nog geen uitspraken over doen. Het Radeon 2 verhaal hebben we het dan nog niet eens over, het gebeurt maar al te vaak dat fabrikanten specs dichter bij de intro datum toch wat downgraden. Wat ik dus wil zeggen is dat er niks zinnigs te zeggen valt zolang je niet alletwee de producten uit eigen hand hebt meegemaakt. Ik ben nu de gelukkige bezitter van een geforce 1 DDR en als ik daar morgen een Radeon voor in de plaats krijg kan ik je overmorgen vertellen welke beter is, niet eerder.[/quote]Goed lezen Insane:)

Die-hard Brexiteer

• Halo_Master
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik word een beetje moe van die stomme discussies welke kaart beter is en op welke manier dat vaak uit de hand loopt met veel gescheld heen en weer.Vooral die Nvidia gasten(ik heb zelf ook een GF2) kunnen er wat van , lijken wel gefrustreerd dat een ander merk in de buurt en soms zelfs hun Nvidiaatje overtreft.Ik vind zelf de Radeon veel interessanter omdat die gewoon meer features heeft en in 32 bit soms iets sneller is en gewoon de beeldkwaliteit beter is.klaar!Ik ga ook voor een ander kaartje ipv zo een Nvidia kaart(die ik nu heb).
Nogmaals : de vraag aan het begin van de thread vind ik logisch als je op het punt staat om 1 van de 2 kaarten te kopen.Het gescheld en het gefrustreerde gedoe daarna echt overdreven.Het is maar een vid card!!!!!!!!!

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

hoho hier wordt niet gescholden en ik ben zeker niet arrogant genoeg om te denken dat mijn videokaart van bijna een jaar oud nu nog steeds de best ter wereld is. Ik ben me er alleen mee gaan bemoeien omdat mensen gaan praten over videokaarten die ze (nog) helemaal niet hebben.

• Hoyden
Isane heeft het veelal over de toekomst.

Ik koop toch echt een videokaart voor dit moment, en dan is voor mij een GF2 het beste en snelst.

Over 6mnd-1jaar koop je weer een andere kaart..

Ach.. Die discussies hier altijd..
Daar wordt je idd moe van. Bekijk gewoon een goede test ergens en je weet welke kaart je moet kopen voor jezelf!

Al die pubers met hun leuke verhalen :):):):):):):)

• KingNothing
Over 6mnd 1 jaar koop je weer een andere kaart.

Ja zo ben ik ook, 6 maandjes en dan hoppa een andere erin :)

Die-hard Brexiteer

• Hoyden
Dan zitten wij op dezelfde 'golflengte' :)

Verwijderd

Waarop baseer jij nou weer dat de GF2 beter is dan de Radeon?. Ik ken tig mensen die van GF2 naar Radeon over zijn gestapt en die absoluut te vrede mee zijn (bv Edward;). Volgens mij kijk jij iets te veel naar grafieken in reviews sneller is niet beter. Ik accepteer dat je de GF2 beter vindt zodra je met goede argumenten komt, want je kan niet met argumenten komt. ALLES wat de GF2 heeft heeft Radeon ook. GF2 is sneller Radeon is mooier. Nogmaals wil je echt showen met je kaart aan je vrienden met je fps en 3d marks score ga dan voor de GF2 wil je echt genieten van een spel en ook nog eens superieure DvD-playback ga dan voor de Radeon. Radeon heeft ook nog eens een 2D die te vergelijken is met G400(GF2 is daar ver van verwijdert).

• KingNothing
Ik geniet nog elke dag van mijn GeForce 2 op grafisch vlak.

Die-hard Brexiteer

• Hoyden
Even wat uitleg over mijn keuze:

Ten eerste heb ik de GF2 al een tijdje (voordat je Radeon er was)
Ten tweede heb ik meer vertrouwen in de drivers van Nvidia dan Ati
Ten Derde gaat het mij idd op de snelheid van een spel en niet om een klein verschil in kwaliteit (16bits-32bits bullshit)
De Radeon mag dan wel sneller zijn in 32-bits hogere resoluties, maar daar draai ik toch nooit op (misschien ooit wel keer..)
Ten Vierde doe ik niks met DVD, dus dat voordeel van ATI is voor mij niet van belang.
Ten Vijfde heb ik hele goeie ervaringen met GeForce kaarten dus waarom daar niet bij blijven??
Ten Zesde is de Radeon voor mij nu gewoon te nieuw, misschien als opvolger voor mijn GF2 MX is mijn 2e pc??
Ten Zevende zal ik nooit beweren dat Radeon slecht is ofzo, ik heb gewoon de GF2 GTS genomen omdat die op DAT MOMENT het snelste was, dus toen er nog geen Radeon was..

Iederen die dus nu een videokaart gaat kopen heeft meer keus, dus wordt het natuurlijk lastiger.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten eerste heb ik de GF2 al een tijdje (voordat je Radeon er was)[/quote]Zou ik ook niet verkopen ga je te veel verlies leidden<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten tweede heb ik meer vertrouwen in de drivers van Nvidia dan Ati[/quote]Klopt helemaal Ati heeft nog wel een en ander te verbeteren, maar elke fabrikant heeft zijn keerpunt net als toen 3dfx met 3D kwam na voodoo2 was de keerpunt voor Nvidia<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten Derde gaat het mij idd op de snelheid van een spel en niet om een klein verschil in kwaliteit (16bits-32bits bullshit)[/quote]As said ooit zullen alle spellen minimaal 32bit draaien toch mooi dat je weinig fps drop heb.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten Vierde doe ik niks met DVD, dus dat voordeel van ATI is voor mij niet van belang.[/quote]DVD Rulez<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten Vijfde heb ik hele goeie ervaringen met GeForce kaarten dus waarom daar niet bij blijven??[/quote]Sja ik heb as said ook een GF1 DDR gehad was er niet bepaald over te spreken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten Zesde is de Radeon voor mij nu gewoon te nieuw, misschien als opvolger voor mijn GF2 MX is mijn 2e pc??[/quote]Wellicht, maar dan zitten we al met de discussie GF3 vs Radeon II<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten Zevende zal ik nooit beweren dat Radeon slecht is ofzo, ik heb gewoon de GF2 GTS genomen omdat die op DAT MOMENT het snelste was, dus toen er nog geen Radeon was..[/quote]Accoord

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Ik speel ook gewoon vrolijk 640x480x16 met mijn GeForce 2 GTS (jaja, ik weet het, onzin blaat) en dat gaat perfect, en die 100fps merk je misschien niet, maar als je de hoek om knalt en het staat daar vol (ik ga ff van een FPS uit) dan zakt het en dan wil je echt niet hoog en in 32bit kleur gaan spelen, dat is leuk offline enzo, maar mijn id over die 2 kaarten:

-GeForce 2 GTS = pure snelheid, ultime online gaming kaart
-Radeon DDR = mooie kaart, DVD koning en alle games gaan er perfect op, gewoon vette allround kaart dus

Dus, pas je keus aan aan de games die je speelt.
En dat voorbereid voor de toekomst, bull, tegen die tijd dat DX8 ondersteund wordt (en dan goed, en niet een paar bullshit dingen) hebben de meeste Radeon/GeForce 2 kopers allang weer een nieuw speeltje. Je koopt dit spul toch niet voor de toekomst?? Dat dacht ik ook, leuk mijn TNT2 Ultra...na een jaar werd dat ding aan alle kanten voorbij geblazen, zo gaat dat ook met deze 2.

Flickr | Lego collectie

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De drivers van de Radeon zijn wat betreft competablelity(goed geschreven?) een van de beste in z'n soort! ik heb nog nooit nooit probleemloos kaartje gehad, echt alles draait vanuit the box.
Wat betreft snelheid weet ik niet hoeveel er nog te halen valt.
Feit is wel dat nVidia een driverteam heeft, om van te dromen, wat ze toch iedere keer weer voor elkaar krijgen is echt bijzonder.

Niet op voorraad.

• Hoyden
btw, ik speel niet in 640x480@16bits, maar meestal 1024x768@16bits@100fps in HL CS op i-net en Lans

• hjs
  • Niet online

hjs

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>competablelity[/quote]Wat denk je zelf Edward >:) ?

Verwijderd

Topicstarter
TnX ieder1 !! :) :) 8)

Dit vergemakkelijkt m'n keuze aanzienlijk..:
aangezien ik de kaart ook ga gebruiken voor hoge resolutie Photoshoppen, DVD's afspelen en ik kick op m00ie graphics.. wordt het denk ik de Radeon. :)

Oh ja; 00k vanwege de prijs trouwens, want je krijgt er wel 64MB voor terug en hij blijft nou eenmaal goedk0per.. en ik blijf NL'er dushhh........LOL

Maar toch heh; is die Radeon"64" nou sneller (in fps)dan de GF2"32" ???? Da's mijn laatste vraag.. denk ik :)

LOL"cut the Yell'n man..My Ears hurt..p|z!LOL

Verwijderd

Insane gaat een slechte tijd tegemoet :

After checking with ATI, Rage3D has made corrections to the previously published roadmap. According to the new data, ATI isn't going to release the RADEON MAXX board.

• Hoyden
Dat las ik ook net :)

After checking with ATI, Rage3D has made corrections to the previously published roadmap. According to the new data, ATI isn't going to release the RADEON MAXX board.

Another confirmation that there will be no dual-chip version of RADEON was a letter received by Rage3D from a person who talked to an ATI engineer. According to that information the company is now in process of developing a specialized bridge that will allow using two RADEON X chips. Today that task is conducted solely by software driver and ATI was unable to write such a driver for Windows 2000. Most probably that was the reason for cancelling RADEON MAXX. Who would buy an expensive hardware that in future would have only half its power under Win2K?

• KingNothing
" Nu behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst " :)

Dan zal ie toch op de Radeon 2 moeten wachten, achja dat moet ik ook op de GeForce 3 :D

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

RADEEEOOONNN !!!!!! :)

IS ECHT GOED, ik heb er nu ook een sinds een weekje of 2.
En echt een top kaart !

Verwijderd

ik speel UT op 1920x1200x32 op >60fps!!

dus tel maar uit je winst!

mzzlz
;)

Verwijderd

signature update;(

Verwijderd

ik speel UT op 1920x1200x32 op >60fps!!

dus tel maar uit je winst!

mzzlz
;)

Verwijderd

Topicstarter
:) :) Is iemand in staat om mijn laatste vraag te beantwoorden? :) :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

go knap, kan unreal niet eens aan volgens mij

Click hier niet

• Hoyden
Ja ik,

antw. denk het niet, ligt ook aan de resolutie.

• Prophylon
  • Laatst online: 28-06-2024
Als je de GeForce 2 MX op resoluties hoger dan 1024x786x75Hz wilt gaan draaien heb je profeit ervan als je ff lekker gaat lopen solderen. Maarja dat hebbe jullie natuurlijk allemaal gelezen op het nieuws.

Owkee nou ik hoor hiero dus dat de Radeon 64 ongeveer even snel is als de GeForce (welke?). Maar ik vroeg me af welke Radeon en welke GeForce je dan vergelijkt. Kunnen jullie enige reviews aanraden hiervoor? Want ik ga zelf ook een nieuwe gfxkaart halen en zit ook nog een beetje te twijfelen...

BTW Ondersteunt de Radeon zoiets als TwinView of DualHead (2xVGA uit)zodat ik twee monitors eraan kan hangen?
[EDIT]BTW2 Owja en wat kosten ze, en hoe zijn ze leverbaar in NL

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kijk hier maar eens naar:) kijks eens wat de Radeon64 mb de GF2 Ultra aan doet in UT!

http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1298&p=11

http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1298&p=9

Niet op voorraad.

• Prophylon
  • Laatst online: 28-06-2024
Ow ahum. Toen ik zag dat mijn posting op pagina drie verscheen kwam ik erachter dat het topic toch ietje langer was...

Owkee nog ff een paar opmerkingen:

Ten eerst ff wat over het verschil in FPS en dat het menselijk ook niet meer dan 80fps kan waarnemen... Das natuurlijk heel erg waar. Maar vergeet niet dat de fps rating die ziet bij bijna alle benchmarks een GEMIDDELDE is. Dat wil zeggen dat er pieken en dalen in de fps zitten. Bijvoorbeeld het goed zo zijn dat je in een dikke gevechtsscene op 30fps zit en als je door een nauwe gang loopt 200fps. Wat (zoals al gezegt is) bij FPS spellen heel belangrijk is, is die constant hoge framerate. Aangezien er bijvoorbeeld maximale controle moet zijn tijdens het draaien (zoveel mogelijk verversingen per seconde) is het stukken fijner als je gemid. op een veel hogere fps zit, je dalen zullen dan automatisch ook hoger liggen.
Vroeger speelde ik bijvoorbeeld Quake 1. Nou mn pc is geloof ik gedurende die periode uitgegroeit van een DX4-100 tot een P233 tot een Celeron300A@450, maar nog steed speel ik op dezelfde resolutie... nl 320x200 met d_mipcap op 4 (en d_mipscale op 2 en fov op 120 en bla blabla)... Nou het ziet er NIET uit, maar ik haal wel dikke frames. Merk je dat nou? Ja. Dat merk je heel erg goed... Dus "dat die paar fps [je] niet zo heel veel uitmaken" is niet altijd zo makkelijk te zeggen.

Ten tweede isser nog dat issue over T&L, nou ik programmeer zelf en als je je spel ontwerpt om gebruik te maken van de T&L capaciteiten van de kaart ontligt je je processor behoorlijk. T&L kan dus ervoor zorgen dat het taken van de processor wegneemt, welke daardoor weer gebruikt kan worden om meer aandacht te besteden aan bijvoorbeeld meer detail... Het probleem is is dat er nog nietzoveel van de spellen zijn die dat ondersteunen (en het moet wel goed geimplementeerd zijn!)... Ditzelfde is echter waar voor die derde pipeline, als die eenmaal ondersteunt gaat worden wordtie opeens een HEEL stuk sneller (Radeon) dus het is een beetje afwegen. Het mooiste zou zijn als je ze allebei had, hoewel ik niet zeker weet waarvoor die derde pijp gebruikt gaat worden...

Ow ja en verschil tussen 32bit en 16bit vind ik persoonlijk ook niet echt zwaar zichtbaar, tenzij er veel kleuren doormekaar worden gebruikt (doh)... De overgangen zijn dan stukken aangenamer en veel kleurrijker. Echter het hangt af van het spel hoe sterk het verschil is.

Ow ja als een kaart maar 1 driver revisie gehad heeft sinds de eerste, wil nog niet zeggen dat het 'a good thing' is... Het gaat ook om de features en de snelheid van de drivers die ondersteunt worden. Persoonlijk vind ik het prettiger dat er zo vaak nieuwe drivers uitkomen, dan dat er eens in de zoveel tijd eentje uitkomt. Bijvoorbeeld voor mijn Diamond Viper 550 kan ik nu nogsteeds actuele drivers vinden, wie zegt dat dit het geval zal zijn met de Radeon over een jaar? (neej ik heb het geld niet om om de 6mnd een nieuwe gfxkaart te halen)...

Ow ja... directx 8 gaat heersen :) (vooral om voor te programmeren)

Enne ik kom hiero nog niet zo heel erg lang, maar kvind wel dat jullie op een vreemde manier discussieren. Tlijkt haast wel ofdat jullie echt een grondige hekel een mekaars kaarten hebben en dat resulteerd niet echt in een volwassen discussie... Maargoed, wie ben ik om daarover te oordelen :) Misschien zijn jullie het gewoon wel zat na een paar van deze 4 pag topics over hetzelfde onderwerp :)

Joris.

"Drink improves the desire, but takes away the performace" - William Shakespear

• KingNothing
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 17:40 schreef edward2 het volgende:
Kijk hier maar eens naar:) kijks eens wat de Radeon64 mb de GF2 Ultra aan doet in UT!

http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1298&p=11

http://www1.anandtech.com/showdoc.html?i=1298&p=9[/quote]Kijk maar eens wat de GeForce Ultra de Radeon aandoet in Q3! hehe :)+ de drivermannen van NVidia kennende....komt goed

Die-hard Brexiteer

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Precies zoals ik al zei de GF2 is het openGL beest in d3d zijn de rollen soms omgedraaid.
Met UT (huidige engine) en nVidia komt het niet meer goed, die combo bestaat al jaren, daar is de rek uit, maar dankzij de goede 16 bits prestaties van zowel de GF2 enerzijds als de 16 bits kleurkwaliteit in UT anderzijds zou je UT prima in 16 bits kunnen spelen en dat doet de Gf2 in 1600x1200 nog wel met goeie framerates, het blijft in mijn ogen allemaal gewoon een kwestie van smaak.

Niet op voorraad.

• KingNothing
Ik vraag me hierbij toch serieus af Edward wat er gaat gebeuren met de nieuwe Unreal 2 engine. Wat mij hier is opgevallen is dat de techdemos die ik hiervan gezien heb expliciet werden gedraaid op een GeForce 2 Ultra.

Die-hard Brexiteer

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Volgens Tim van Epic, zal deze iid tot stand komen in samenwerking met nVdia, dus dan zal het e.e.a. wel erg goed lopen op nVidia kaarten van die tijd, maar dat is na een veel ingrijpendere aanpassing/modificatie van de Unrealengine, tja misschien heb ik dan wel een kaart van de Bitboy's in m'n pc;)

Niet op voorraad.

• KingNothing
Doom 3, OpenGL hehe

Die-hard Brexiteer

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 19:10 schreef edward2 het volgende:
tja misschien heb ik dan wel een kaart van de Bitboy's in m'n pc;)[/quote]hehe, gelukkig zijn er altijd nog mensen die geduld hebben....vrwachtwagens vol :D

Flickr | Lego collectie

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Voor de liefhebbers van getalletjes, check deze ff, http://www.geocities.com/ccyybbeerr2000/

In de vergelijking staan verschillende systemen met oa geforce en radeon kaarten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Paul
  • Laatst online: 20:51
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wie gaat er nou een GF2 MX op 1600x1200 laten draaien??
Dat lijkt me ook wel duidelijk dat dat te langzaam gaat, daarom is het ook een budget kaart, de GTS kan dat makkelijk..
GF2 MX en GTS is dus wel duidelijk iets anders[/quote]Je hebt niet helemaal goed gelezen. Het ging om de 2D beeldkwaliteit, dus niet om de 3D FPS... In dit opzicht doet de GF2 GTS niet onder voor de MX :r

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Leuke link Zer0.
Tegen de tijd dat doom3 uitkomt ben ik alweer 4 videokaarten verder;)

Niet op voorraad.

• KingNothing
Om de hoeveeel tijd haal jij een nieuwe vid card dan? Knake zat ik hoor het wel :D

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1