Ow ahum. Toen ik zag dat mijn posting op pagina drie verscheen kwam ik erachter dat het topic toch ietje langer was...
Owkee nog ff een paar opmerkingen:
Ten eerst ff wat over het verschil in FPS en dat het menselijk ook niet meer dan 80fps kan waarnemen... Das natuurlijk heel erg waar. Maar vergeet niet dat de fps rating die ziet bij bijna alle benchmarks een GEMIDDELDE is. Dat wil zeggen dat er pieken en dalen in de fps zitten. Bijvoorbeeld het goed zo zijn dat je in een dikke gevechtsscene op 30fps zit en als je door een nauwe gang loopt 200fps. Wat (zoals al gezegt is) bij FPS spellen heel belangrijk is, is die constant hoge framerate. Aangezien er bijvoorbeeld maximale controle moet zijn tijdens het draaien (zoveel mogelijk verversingen per seconde) is het stukken fijner als je gemid. op een veel hogere fps zit, je dalen zullen dan automatisch ook hoger liggen.
Vroeger speelde ik bijvoorbeeld Quake 1. Nou mn pc is geloof ik gedurende die periode uitgegroeit van een DX4-100 tot een P233 tot een Celeron300A@450, maar nog steed speel ik op dezelfde resolutie... nl 320x200 met d_mipcap op 4 (en d_mipscale op 2 en fov op 120 en bla blabla)... Nou het ziet er NIET uit, maar ik haal wel dikke frames. Merk je dat nou? Ja. Dat merk je heel erg goed... Dus "dat die paar fps [je] niet zo heel veel uitmaken" is niet altijd zo makkelijk te zeggen.
Ten tweede isser nog dat issue over T&L, nou ik programmeer zelf en als je je spel ontwerpt om gebruik te maken van de T&L capaciteiten van de kaart ontligt je je processor behoorlijk. T&L kan dus ervoor zorgen dat het taken van de processor wegneemt, welke daardoor weer gebruikt kan worden om meer aandacht te besteden aan bijvoorbeeld meer detail... Het probleem is is dat er nog nietzoveel van de spellen zijn die dat ondersteunen (en het moet wel goed geimplementeerd zijn!)... Ditzelfde is echter waar voor die derde pipeline, als die eenmaal ondersteunt gaat worden wordtie opeens een HEEL stuk sneller (Radeon) dus het is een beetje afwegen. Het mooiste zou zijn als je ze allebei had, hoewel ik niet zeker weet waarvoor die derde pijp gebruikt gaat worden...
Ow ja en verschil tussen 32bit en 16bit vind ik persoonlijk ook niet echt zwaar zichtbaar, tenzij er veel kleuren doormekaar worden gebruikt (doh)... De overgangen zijn dan stukken aangenamer en veel kleurrijker. Echter het hangt af van het spel hoe sterk het verschil is.
Ow ja als een kaart maar 1 driver revisie gehad heeft sinds de eerste, wil nog niet zeggen dat het 'a good thing' is... Het gaat ook om de features en de snelheid van de drivers die ondersteunt worden. Persoonlijk vind ik het prettiger dat er zo vaak nieuwe drivers uitkomen, dan dat er eens in de zoveel tijd eentje uitkomt. Bijvoorbeeld voor mijn Diamond Viper 550 kan ik nu nogsteeds actuele drivers vinden, wie zegt dat dit het geval zal zijn met de Radeon over een jaar? (neej ik heb het geld niet om om de 6mnd een nieuwe gfxkaart te halen)...
Ow ja... directx 8 gaat heersen

(vooral om voor te programmeren)
Enne ik kom hiero nog niet zo heel erg lang, maar kvind wel dat jullie op een vreemde manier discussieren. Tlijkt haast wel ofdat jullie echt een grondige hekel een mekaars kaarten hebben en dat resulteerd niet echt in een volwassen discussie... Maargoed, wie ben ik om daarover te oordelen

Misschien zijn jullie het gewoon wel zat na een paar van deze 4 pag topics over hetzelfde onderwerp
Joris.
"Drink improves the desire, but takes away the performace" - William Shakespear