klikkende HD met hpt366-drivers > 1.25.0

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ik heb een bp6 met onboard highpoint controller, als ik drivers hoger dan 1.25.0 installeer dan krijg ik een paar rare klikken aan eind van afsluiten van win2k, ongeveer: spin down, klik, spin up,spin-down, klik, uit (soms wat meer klikjes en spin up/downs)
(bedoel ik dus versies 1.25.1 1.25.2 1.26 mee)
ik heb een quantum fireball cx 13.0
met 1.25.0 heb ik geen problemen
edit:
o ja, ik heb bios 1.26 (maar dat maakt niet uit met bios 1.22 en 1.25 doet ie het ook)
/edit

hebben meer mensen hier last van?
bij highpoint-support wisten ze van niets, dus als iedereen die het heeft nou ook ff gaat mailen, dan weten ze het wel ;)
Highpoint Mail Support

of heeft iemand een andere oplossing (ik blijf voorlopig bij driver versie 1.25 totdat er een oplossing is, want dat geklik vind ik niets)

Jake

• Thorne
  • Laatst online: 10:06

Thorne

Forrester

Same here Jake... maar ik kan het nog wel hand'len die rare geluiden als ik afsluit...

Maar als een trouwe soap-man hou ik me natuurlijk aanbevolen voor driver-updates...

>specs<

• Ridge
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Daar heb/had ik ook last van met mijn BP6
ik ben weer snel teruggegaan naar drivers oudere dan 1.25 :(

www.tradealliance.nl

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:21
Ik het zoiets met mijn Maxtor... ook allemaal *klik* *klik* *klik*... en soms een grote klik. Zal wel normaal zijn want meer hebben er last van geloof ik.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
/Blaatmode=1
Ik heb er geen last van, maar ik gebruik ook geen win2K
/Blaatmode=0

• Thorne
  • Laatst online: 10:06

Thorne

Forrester

Ik heb wel drivers gevonden (beta) die zijn versie 1.27 al zeggen ze dat ze 1.25 zijn... misschien dat dat een goede set is?

Ze staan gelinkt bij http://www.bp6.com

>specs<

• ChUcKiE
  • Laatst online: 09:52

ChUcKiE

Dus........

Same here, ook last van gehad, nu gewoon op IDE aangesloten en geen problemen meer...

Waar ik alleen benieuwd naar ben is of het ook in performance scheelt?
Dus terug van ata66 naar ata33 met een IBM uata66 7200 rpm

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

yep! klinkt heel bekend allemaal. Heb ik ook een tijdje zomaar gehad. Dat ie zonder reden ging tikken en dat het systeem daardoor tijdelijk even hing. Daarna weer gewoon verder. 2 x gehad dat daardoor ook enkele directories garbled waren na een reboot.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:34

Petuhr

FreeBSD

Heb geen klikken, maar als ik naar m'n 6,4 of 8,4 Seagate disks iets toe wil schrijven of wil lezen, dat hangt m'n complete systeem :( onder Win2k, Win98 en Linux...

Nu is het schrijven opgelost, dat was een IRQ probleem volgens Abit.. maar lezen wil nog steeds niet lukken :( en ik gebruik die hd's voor het bewerken van video's.. dus opnemen gaat wel, maar afspelen en bewerken wordt iets moeilijker.

• Mark_V
  • Laatst online: 06-06-2022
Hey, goh, dat meer mensen dat hebben zeg....

Ik dacht, dat zal wel exemplarisch zijn, jammer dan.

Ik heb zelf een IBM DJNA 13gig op een Abit BE6 en ik heb ook last van die klikken. Hij klikt meestal 2x uit voordat hij echt uitgaat.

Ik hou me aanbevolen voor een oplossing, want die heb ik zelf niet.

Verwijderd

HAAL ER SNEL AF!!!!

ik had het ook met mijn oude quantum fireball plus lm
hij maakte ook van die klik geluiden ik dacht laat maar maar op een dag was hij kapot
(heb hem laten checken door Quantum)
geef mij maar promise controllers voortaan

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Hetzelfde hier: driver versie 1.28B, BIOS 1.26 (RU) BP6 bord Windows 2000 en IBM DPTA 372050 disk. Dat klikken bevalt me helemaal niet. Oudere drivers wil ik wel proberen, want terug naar ATA33 wil ik niet meer...ATA 66 is echt sneller.

OK de oudere drivers 1.25 lossen het inderdaad op hier ;) En dat ze d'r bij Hipoint nix vanaf weten komt alleen omdat ze simpelweg geen support (willen) geven op chips die geintegreerd worden door een ander.
Dit probleem staat trouwens ook vermeld in een van de msgboards op www.bp6.com. Maar die zijn de laatste tijd vaak down ;(

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Jake
  • Niet online
is toch wel 'grappig' dat iedereen er dan zo'n beetje vanuit gaat het een uitzondering is, dat het bij hen klikt, terwijl iedereen er gewoon last van heeft... (ik denk dat het nooit goed kan zijn dat klikken...)

dat ze geen support willen geven bij highpoint valt geloof ik wel mee, zo kwamen ze in ieder geval niet over, zo konden me niet helpen, maar wilden er wel meer van weten (hoe ik het opgelost had onzo; ja gewoon oudere drivers jongens...)
dit waren hun reacties:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hello,

Are any errors reported when the system reboots?

HighPoint Technologies[/quote]en <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hello,

We are not familiar with this problem.
Have you tried swapping power cables with another device installed into the
system?

HighPoint Technologies[/quote]hebbie niet veel aan, maar ze proberen het wel...

Jake

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We are not familiar with this problem.[/quote]Yeah right!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Jaaaa, stelleje sukkels dus bij die helpdesk :( ze proberen gewoon aan jou te vragen hoe het probleem op moet worden gelost :-(((
Geklik bij het afsluiten van windows is mij niet geheel vreemd, dat doet ie ook als windows de afsluit queue heeft afgesloten en er stiekum(maw brakke windows programmering) toch nog wat appjes naar de disk schrijven :) Dan moet de kop weer uit de parkeerpositie wat de welbekende klik geeft :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

yo,
Dat probleem had ik ook.(bp6 2*366@550)
Ik heb het opgelost door highpoint bios 1.22 en driver versie 1.23 te installeren.
Bios 1.22 (RU bios)en driver 1.25 of 1.26 geeft bij mij ook tikken en een langere opspintijd bij het opstarten daarna.

Verwijderd

mmm, ik gebruik die highpoint zooi niet op mn bp6 maar dat tikken kan wel je hd slopen want het is een soort overbelasting van het mechaninsme

Verwijderd

GEBRUIK DE HIGHPOINT CONTROLLER NIET.
Ik heb een abit be6-II gehad met zo'n kut controller en dat heeft me een ibm ultra ata 7200 schijf gekost. Wel garantie, maar veel gegevens kwijt. Ik werd er zo gek van dat ik nooit meer abit wil zolang ze zaken doen met Highpoint. Gelukkig nu weer terug op het oude vertrouwde nest met mijn nieuwe Asus CusL2. Een aanrader!
ps::Lees de testen er maar op na: highpoint is veel trager dan promise en/of intel ultra ata controllers.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heren,

1. Check effe of je voedingskabel HELEMAAL goed klem zit en dat alle contact pinnetjes ook daadwerkelijk helemaal in de stekker gedrukt zijn.

2. Inderdaad, Promise heerst.

3. Lost het niet op, clear CMOS, reset BIOS en doe een full clean install. Als het nog optreedt is je HD verneukt, check dan effe in een andere PC. Als het met een ander OS wel werkt : YOU GOT A PROBLEM.

:)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

AL DEZE problemen had ik dus al met de highpoint controller als pci kaartje op m'n bh6 een jaar terug. Toen ik ging upgraden heb ik toen voor de ABIT BF6 gekozen in plaats van de BE6-2 (exact dezelfde moederborden met als enigste verschil dat de be6 een highpoint controller heeft (bf6 niet) en de bf6 een extra pci slot!!).
Heb ik me highpoint pci kaartje verkocht en een promise uata66 kaartje in die extra pci slot geduwt. Et voila geen problemen!

Dus gebruik die highpoint (iig uata66) niet. Ik heb contact gehad met Abit helpdesk en die gaven toe dat de highpoint uata66 synchronisatie problemen had met bepaalde harde schijven. Highpoint zou dat probleem oplossen. Ik vertrouw Abit wel maar highpoint niet dus heb ik da kaartje de deur uit gedaan. Degene die het kaartje van me kocht had geen problemen btw anders had ie em terug mogen geven voor geld terug.
Pagina: 1