[Debian] Schone install => Geen Apropos index

Pagina: 1
Acties:

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Net een schone install debian er op... merk ik dat er geen index voor de aporpos is.
Ik had hem wel onder potato, maar niet onder woody.

Ik ben niet afgeweken van de standaard install.

Overigens zou er ook een default/useradd file moeten zijn, en die is OOK niet aanwezig.

Is dit normaal?
Indien ja, hoe maak/vind/verkrijg ik dan zo'n file?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
WarMaster schreef op 07 augustus 2002 @ 17:02:
Net een schone install debian er op... merk ik dat er geen index voor de aporpos is.
Ik had hem wel onder potato, maar niet onder woody.
code:
1
mandb

zou dat moeten verhelpen denk ik.
Overigens zou er ook een default/useradd file moeten zijn, en die is OOK niet aanwezig.
Waar staat die normaal? (en wat doet die?).
Bedoel je /usr/sbin/useradd ?

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
etc/default/useradd - default information (man useradd)

Daarmee kan je toch een aantal default fratsen uithalen zoals een homedir aanmaken en zo?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou, als je wat fratsen wilt uithalen, kan je IMO sowieso beter adduser gebruiken, die is wat vriendelijker en uitgebreider dan useradd. Een default homedir voor elke nieuwe aangemaakte user kan je in /etc/skel zetten, daar staan ook al wat files, een bash profile etc.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Verrektement (Frans voor Verrek :P)
Das idd een stukkie flexer Jotti.

De pest met de linux documentatie is dat het zo verrekte overvloedig is en slecht geindexeerd. Misschien een ideetje voor GoT om soort database aan problemen op te stellen of zo?

Ik hoop dat de search het weer snel doet trouwens.