[dual p3] welke cpu's zijn SMP compatible?

Pagina: 1
Acties:

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik kon via mijn kennissen en de search geen bevredigend antwoord vinden, dus probeer ik het hier maar een keer.

Ik zou graag willen weten welke socket-p3 cpu's nu wel en welke nu niet multi-proc. enabled zijn of te krijgen; ik wil namelijk een dual p3 systeempje gaan bouwen en de prijs van 1.2 GHz FCPGA2 p3's 256kb cache (boxed) ligt gelijk met die van 1.0 GHz FCPGA p3's 256kb cache + losse cooler.

natuurlijk zie ik het liefst dadelijk 2 van die 1.2's als een zonnetje draaien, maar volgens sommige bronnen (o.a. 2cpu.com) zouden 1.2 Tuatelin's met 256kb cache niet MP enabled zijn en Coppermines met 256kb cache wel; volgens MSI in Eindhoven kunnen op hun bordjes gewoon 1.13 GHz P3 Tuatelins met 256kb cache en is de 1.2 nooit getest, wel de 1.4 Tuatelin met 512kb cache...

Iemand hier wat zinnigs over te melden? Het liefste zou ik natuurlijk die 1.2's nemen :+

(en ja, ik weet dat het duurder is dan een hele degelijke p4 op 2.26ghz + mammaplank, maar het gaat me juist om het dual-principe; heb 1.5 jaar lang met een dual p3-700 (geupgradede dual p2-350) gewerkt :9 ).

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
volgens mijn zijn alle coppermine's smp compatible en alleen de tualatins met 512kb l2

Let er wel op dat je mobo de tualatin ondersteund

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Laat ik nu net met een SMP FAQ bezig zijn :) Wel, kijk hier eens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Abbadon schreef op 07 augustus 2002 @ 16:51:
Laat ik nu net met een SMP FAQ bezig zijn :) Wel, kijk hier eens.
Val nog mee dat je niet met een verwijzing naar de intel specsheets aan komt zoals je "normaal altijd" doet. :+

ja ik heb al geklikt ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Memendo op 07-08-2002 17:05 . Reden: [sub] ]

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hm... daar staat het inderdaad ook, da's nou jammer :'(

Maar ik snap dan niet dat ze bij MSI kunnen zeggen dat de 1.13 Tualatin 256kb cache wel gewoon SMP werkt, volgens het lijstje wat ze van de fabriek in Taiwan hebben ontvangen :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
dr.dunno schreef op 07 augustus 2002 @ 17:11:
..Maar ik snap dan niet dat ze bij MSI kunnen zeggen dat de 1.13 Tualatin 256kb cache wel gewoon SMP werkt, volgens het lijstje wat ze van de fabriek in Taiwan hebben ontvangen :?

Snap ik ook niet, zal wel één of ander dozo zijn geweest daaro die in de war is met de 1.13 Coppemine (cD0 stepping, ook FC-PGA2 package en kan wél SMP'en). Anyway, check hiero :*) (net af) staat dat de 256kB Tualatins niet werken :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1