Hebben jullie Lindows ervaringen, binnenkort wordt dit besturing systeem in nederland gelanceerd. (zie www.lindows.nl)
Ik heb eens een vage kopie kunnen bemachtigen, maar die deed niet veel onder windows. Meer dan een popup met de mededeling, dat ie van alles ging installeren was het niet.
Ik hou het wel even bij wine, leuk zat...
Ik hou het wel even bij wine, leuk zat...
Verwijderd
Ik vind Lindows een echte afrader omdat het :
- niets toevoegt aan nu al aanwezige software op de Open Source markt
- vooralsnog geen goed werkende versies heeft kunnen laten zien
- voor Linux nogal onveilig is (alles onder root account)
- voor al deze ongein ook nog een flink bedrag in rekening brengt.
Neem dan SuSE/Mandrake/RedHat of zo.
- niets toevoegt aan nu al aanwezige software op de Open Source markt
- vooralsnog geen goed werkende versies heeft kunnen laten zien
- voor al deze ongein ook nog een flink bedrag in rekening brengt.
Neem dan SuSE/Mandrake/RedHat of zo.
Lindows zuigt kont.
janjanjansen noemt de beste redenen om Lindows gewoon links te laten liggen en een gratis distro te downloaden (en evt Wine, WineX en/of CrossOver daarop te gooien).
janjanjansen noemt de beste redenen om Lindows gewoon links te laten liggen en een gratis distro te downloaden (en evt Wine, WineX en/of CrossOver daarop te gooien).
Als je even zoekt op T.net kom je ook een Lindows review tegen geloof ik, verder stond er een tijd geleden ook een in een topic in NOS vermeld, maar aangezien de search down is kan ik die niet vinden. Die laatste kwam zo ongeveer neer op "Wat Lindows kan, kan mijn wine zelfs beter".
Een afrader dus.
Een afrader dus.
Verwijderd
dat wist ik niet (wist er niet veel van, had de naam wel eens langs zien komen).Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:36:
(...)
(...)
Dan neem je ongeveer al het goede en veilige van unix weg, stom dat ze dat gedaan hebben: gemakzucht? dan geef je ook virussen weer een vrije kans op een unix gebaseerd platform
geen positieve ontwikkeling dit gedeelte, de windows compatibiliteit vind ik wel een goede issue
het heeft wel een voordeel! het is goedkoper dan windows
Zouden ze eigenlijk ook een register, backdoors en spyware hebben toegevoegd om het meer op windows te laten lijken?
Zouden ze eigenlijk ook een register, backdoors en spyware hebben toegevoegd om het meer op windows te laten lijken?
Het lijkt me niet fijn om je mailadres daar te adden, volgens mij is het een gigantische fake-site om mailadressen te krijgen voor spamlijsten. Kijk maar:
Daarnaast een banner daaronderaan vind ik ook heel erg fout. Ik raak deze site iig niet meer aan en neem hem ook niet serieus.
code:
1
2
3
4
| <META name="keywords" content="software, windows, lindows, computers, bill gates, auto, autos, computer, computers, dieren, wapens, jeugd, landen, sport, index, gokken, telefonie, liefdadigheid, financieel, zakelijk, kleding, mode, werk, vacatures, sms, mobiel, telefoon, logo, ringtones, ringtoon, ringtonen, tips, versiertips, versierpraat, uitgaan, hotspot, hotspots, nieuws, index, mp3, sex, 18+, mobile, beltoon, beltonen, advies, mobiele, mail, email, smsje, internet, kamers, weetjes, versierpraatjes, uitgaan,hotspots, moppen, raadsels, nieuws, newsflash,site van de dag site,gimmicks 18+ gimmick ,roddels, gossip,horoscoop, astroloog,gezondheidtips, gezondheid, wachtwoord voor site, smsindex,vips, spotting, vip,koopjes"> |
Daarnaast een banner daaronderaan vind ik ook heel erg fout. Ik raak deze site iig niet meer aan en neem hem ook niet serieus.
Wat is dat nou weer voor bullshitredenering? Het kan niets extra in vergelijking met Wine, dus is elke prijs die ze ervoor vragen te hoog. Zeker omdat Wine bij bijvoorbeeld Mandrake of Redhat out-of-the-box zou moeten werken.SirDupre schreef op 07 augustus 2002 @ 17:32:
het heeft wel een voordeel! het is goedkoper dan windows
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Lindows is een schandalige manier om geld te verdienen aan Linux.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
mee eens, het is echt niks ... linux + wine is beter en windows xp zelf is ook beter..... men noeme het produkt dan ZAAAADExirion schreef op 07 augustus 2002 @ 18:04:
bah lindows alleen de naam al. Kan je beter windows gebruiken.
.
Maargoed; er zijn (/ schijnen te zijn) een aantal webeditors te zijn die deze keywords standaard in de site zet om te worden gelist; het is niet echt slim deze erin te laten zitten. Zeker niet voor een profesionele site als die van Lindows!JJJ schreef op 07 augustus 2002 @ 17:46:
Het lijkt me niet fijn om je mailadres daar te adden, volgens mij is het een gigantische fake-site om mailadressen te krijgen voor spamlijsten. Kijk maar:
code:
1 Jah, ik ga niet _nog_ een keer de layou vern**ken :)
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik heb nu een werkende Lindows bemachtigt naar het schijnt. Eens kijken of ik hier nou meer mee kan.
Verwijderd
Ik vind elke nieuw OS in principe toppie (want interessant, ik heb ze ooit verzameld echter tegenwoordig beperk ik me tot Linux, BeOS en noodzakelijkerwijs tot Windhoos).
Toen ik van Lindows hoorde (weet ik veel, 8 maand terug of zo) heb ik gesubscribed op de mail list van Lindows' Michael Robertson (Michael's Minutes).
Al snel bleek dat een slecht idee: populistische praatjes, beloftes etc. En inderdaad vet dokken voor die zut. Inmiddels lekker ge-unsubscribed en voor my is er maar 1 plaats voor Lindows: druk 't maar weg op de plaats waar de zon nooit schijnt.
Toen ik van Lindows hoorde (weet ik veel, 8 maand terug of zo) heb ik gesubscribed op de mail list van Lindows' Michael Robertson (Michael's Minutes).
Al snel bleek dat een slecht idee: populistische praatjes, beloftes etc. En inderdaad vet dokken voor die zut. Inmiddels lekker ge-unsubscribed en voor my is er maar 1 plaats voor Lindows: druk 't maar weg op de plaats waar de zon nooit schijnt.
Verwijderd
hier in brabant dus?Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 10:39:
Ik vind elke nieuw OS in principe toppie (want interessant, ik heb ze ooit verzameld echter tegenwoordig beperk ik me tot Linux, BeOS en noodzakelijkerwijs tot Windhoos).
Heb ook een beta liggen
Ik heb een tijd terug eens versie 0.91 second preview (oid) op een p120 met 40 meg ram gezet en dat draaide dus voor geen meter!
nu weet ik wel dat dat systeem errug minimaal is, maar een redhat 7.2 of mandrake 7 distro draaide er veeeeeelllllll sneller op (allebei grafisch)
Het duurde alleen al 5 minuten om op te starten (ter vergelijking: win98SE doet het in 1,5 minuut).
Ik heb dit er toen opgezet omdat ik totaal niets van linux ken en ook geen zin heb om het te leren. het leek me makkelijk en het beste van beide werelden (linux schijnt zo super te zijn en windows is erg makkelijk).
Heel misschien dat ik nog eens ergens een final realease van Lindows vandaan ga halen en als ik dan nog ergens een oud pc-tje kan krijgen dat een stuk sneller is dan die p120 dat ik het dan nog eens probeer, maar ik vond het echt een afrader. (ook omdat die mijn vga kaart niet goed pakte)
nu weet ik wel dat dat systeem errug minimaal is, maar een redhat 7.2 of mandrake 7 distro draaide er veeeeeelllllll sneller op (allebei grafisch)
Het duurde alleen al 5 minuten om op te starten (ter vergelijking: win98SE doet het in 1,5 minuut).
Ik heb dit er toen opgezet omdat ik totaal niets van linux ken en ook geen zin heb om het te leren. het leek me makkelijk en het beste van beide werelden (linux schijnt zo super te zijn en windows is erg makkelijk).
Heel misschien dat ik nog eens ergens een final realease van Lindows vandaan ga halen en als ik dan nog ergens een oud pc-tje kan krijgen dat een stuk sneller is dan die p120 dat ik het dan nog eens probeer, maar ik vond het echt een afrader. (ook omdat die mijn vga kaart niet goed pakte)
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Ik zoek nog een overige pc om het te proberen. Dit tik ik onder RH7.3 en mijn andere pc is mijn levensader bij problemen, daar komt geen Linux aan te pas. Even een abanoned pc'tje + HD zoeken dus.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 20:54:
En Wekkel? Tevreden?
Verwijderd
Zo en waarom dan wel? Dat vind je ook van producten als Win4lin?Exirion schreef op 07 augustus 2002 @ 18:04:
Abandoned
Kon 'm al meerdere malen leechen van USEnet. Netjes laten liggen. Ga hier me tijd niet aan verspelen.
Newbies kunnen ook gewoon een andere distro nemen. Janjanjansen gaf hier een paar mooie voorbeelden van.
Hji staat nu in ieder geval op cd. Ik zal 'm nog wel eens een keer proberen. Overigens ben ik wine al weer redelijk zat. Het meeste krijg ik niet aan de gang en meestal zijn er mooie echte Linux alternatieven voorhanden.
Daarom stond er ook zo subtiel eenintoxicated schreef op 07 augustus 2002 @ 18:02:
[...]Wat is dat nou weer voor bullshitredenering? Het kan niets extra in vergelijking met Wine, dus is elke prijs die ze ervoor vragen te hoog. Zeker omdat Wine bij bijvoorbeeld Mandrake of Redhat out-of-the-box zou moeten werken.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 04:24:
Zo en waarom dan wel? Dat vind je ook van producten als Win4lin?
1. Lindows is enorm commercieel opgezet met een hoop tamtam.
2. Lindows heeft enorm veel pretenties en ze maken er niks van waar.
3. Ze vroegen aan het begin al $99 inschrijf geld om hun enorm brakke produkt te mogen gaan testen (hoe durf je?)
4. Het kan nog niks meer dan het gratis te krijgen wine en samba.
Lindows stinkt aan alle kanten, en ik blijf er dus bij dat ze er gewoon op een schandalige manier mee willen verdienen aan Linux

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
AmenExirion schreef op 10 augustus 2002 @ 12:25:
[...]
3. Ze vroegen aan het begin al $99 inschrijf geld om hun enorm brakke produkt te mogen gaan testen (hoe durf je?)
Lindows stinkt aan alle kanten, en ik blijf er dus bij dat ze er gewoon op een schandalige manier mee willen verdienen aan Linux
Uit usenet, deze draad..For anyone who cares...
I got to play with a Lindows box from Wal-Mart, here is a report...
The writer's perspective...
I have 1 Mac, 2 Win boxes, 3 Linux machines (including my main desktop
and notebook). I'm a Linux advocate (my web site's called win2linux.net)
I use mostly Mandrake on the Linux machines. (I've tried dozens) I don't
think commercial software is necessarily evil (stupid maybe, not evil)
The reason for having this machine...
My wife works at a church. They had an ancient 486. The bookkeeper
(outside person) wanted to have the secretary start doing the books. The
QIF files he exported from his Quicken 97 couldn't be imported into the
ancient version of Quicken on the 486. I could import the QIF files into
GnuCash in Linux fine. I suggested they get a new computer. The users at
the church (including my wife) are not very computer literate, and funds
at the church are always short, so I took a chance on the $299 Microtel
Lindows machine from Wal-Mart.
Before you start...
If you are thinking of getting one of these, go to the Lindows web site
and read what they say first. This is different than many things I have
read about Lindows in press releases, news stories, and such places.
Lindow's web site says...
1. Easy to use
2. This is beta
3. Made for broadband
4. Windows support is sketchy
(their exact words from the web site: "Compatible with a few "bridge"
Microsoft® Windows compatible applications to help users migrate to the
new world") Read this as "supports MS Office 2000" etc
Results to date...
I plugged it all up (including high speed cable modem) and fired it up.
First impression, very pretty. Nicest startup screen I've seen. It
combines the best of both worlds, pretty fonts telling you what is
happening on a very pretty background.
Once it starts logging in (automatically, to root, without a password...
I hear a lot of geeks scream about this, but honestly, this is how most
Win users will use Linux, this is the Mandrake default for their easy
install, this is how I use Linux at home after many years of experience)
I can tell this is KDE 3.0, but again, prettier.
The desktop looks like a perfect cross between KDE and WinXP. There is a
C:\ drive on the desktop and a My Documents folder. To make Win users
even more comfortable, they have double-clicking turned on. Not my
preference, and easy to change, but another example of the small details
they have worked on to comfort their target customer. (In case you
haven't noticed to this point, we, Linux geeks of the world, are not
their targeted audience)
I wanted to try the hardware. I have dreamed for years about not having
to get everything working In Linux, to have it work right out of the
box. I played CD's, ripped CD's, play midi files, it all works
perfectly. Sweet.
First scare. I look to see what apps are included. There are none. Other
than the hardware related multimedia things, there are no apps in here.
Ok, I get that, keep the disk clean, have them get only the things they
need and want with Lindows real claim to fame, Click-N-Run.(this has a
small 10 gig drive and 9.5 gig are still free... it also has a very
small footprint, it runs well in the 128 meg of memory it has, even
running Open Office)
Scare two. Click Click-N-Run and it tells me the internet isn't working.
It appears they didn't design this to be in a Linux network behind a
firewall and reaching the internet only through masquerading. In their
defense, it has some kind of automated network setup, but it wasn't
designed to work in my weird network. No problem. Click Network setup,
call the box schrock5 with a static ip and bingo, I'm on.
When I got to the Lindows site, I had to register for my "trial
membership" You only get 3 free things + 1 free game. Since this is for
the church I get Open Office, GnuCash, Java, and Frozen Bubble.
Conflict: Click-N-Run is absolutely slick. Click Click-N-Run, the first
page is Most Popular listing, Click Open Office, Done. Only question or
dialog along the entire process is "Do you want to run it now?" when
done. Everything runs perfectly, icons are in the menus in the logical
places. Makes any Linux, Windows or Mac install look crude and outdated.
...However, after buying the computer WITH the OS on it, I have to buy
their $99 service to get more than a few apps. Seems like a big piss off
factor to me, but then I am a Linux geek use to getting everything free.
Runs Windows apps...
Go look at what they say at the web site "few" and "bridge" I tried MS
Office 4.2, MS Works 3.0 and 4.5, Quicken 97, Doom2 and Quake, Diablo
and WarCraft. Nope. Office 4.2 went as far as actually installing, and
you can start Word and Excel, but not in a way you could actually use
them. Don't expect to run many Windows apps. On the other hand, with
Star Office and Open Office and GnuCash and Gimp, etc., who cares?
As they said, this is beta...
I found one flaw. Once you read a CD and it automounts, pushing the
eject button on the CD no longer works, plus there is no Eject option on
the CD properties menu on the desktop. You can do it with eject from
Konsole or the mini-command line, not very Win or User Friendly.
Is this Linux?...
I have heard it said that this isn't Linux. Bull. There is no lpq or
lprm here. A few other command line things are also superseded by more
user friendly things. Other than that, everything is here, like you
expect. If you can deal with Debian or Slack, you can deal with this.
I imported the QIF into GnuCash, converted the church bulletin and
newsletter into Open Office templates, made a template for the sermons,
and gave them the computer plus 15 minutes of instructions on how to do
things on this new computer.
Probably the real bottom line...
The computer has been at the church for one week. Everything has worked
flawlessly. They have added checks and deposits, output reports, did
sermons and the bulletin, and nobody has even ask me one question about
anything yet. They normally gave me more grief than that on the Win box.
For them, for this particular situation, I have converted one place to
Linux and everybody is happy. This was the easiest conversion to Linux I
have even done.
Would I recommend this again? Absolutely, under the following caveats
1. This thing is designed for high speed internet access
(they expect you to casually download Star Office)
2. Don't need or expect to run many Windows applications
(this is not as much of a problem for "average" users as some claim)
3. You get a really solid computer for $299, don't expect more
(you have to pay $99 more for +1300 application)
I don't care that it is licensed, I don't care it isn't free
I want people to try Linux and have an alternative to Microsoft
This is the best thing I have seen that will do that for "average" users
I have often heard the lines...
1. "would anybody pay $99 for free software?" or
2. "why would anybody pay $99 for free software?"
I think the answers to 1 is yes for Win users, "average" users, newbies
I think the answer to 2 is because it works so easily and so very well
I am so impressed that I am buying one for myself
Go ahead, I have my asbestos suit on : )
http://groups.google.com/...09%40win2linux.net&rnum=1
wat mij op valt is dat alle LINUX useres zeer negatief zijn, en lindows als een minderwaardig en slcht product beschouwen, hoe zit dat met de windows gebruikers die voor het eerst met Linux distro's te maken hebben en krijgen???
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Merk op dat die meningen op een paar dingen gebaseerd zijn:sjolmers schreef op 11 augustus 2002 @ 23:17:
wat mij op valt is dat alle LINUX useres zeer negatief zijn [...]
* De meningen hier zijn voornamelijk gebaseerd op oudere beta's; LindowsOS is in die tijd ongetwijfeld verbeterd.
* LindowsOS is sterk commercieel, wat ongeveer lijnrecht op het idee van Free software staat (terwijl LindowsOS daar tegelijkertijd *wel* de source van gebruikt!)
* LindowsOS belooft dat je Windows applicaties kunt draaien, waar ik voorlopig nog geen enkele bevestiging van heb gezien (alleen mislukkingen), terwijl het met Wine(x) vrij aardig gaat.
* LindowsOS logt standaard in als root, zonder password. Ok, dat de desktop opstart zonder password kan ik inkomen. Ik zou het zelf nooit gebruiken, maar ik keur het niet af. Maar standaard als root draaien is echt braindead... Kun je net zo goed Windows 98 gaan gebruiken, want je neemt zo een hele belangrijke robuustheids- en veiligheids- factor weg (en de multi-user mogelijkheid!).
Verder lijkt LindowsOS voorlopig (buiten het uiterlijk, dat bij de schrijver van bovenstaande bericht blijkbaar wel in de smaak valt) weinig voordelen boven andere distributies te bieden (terwijl ze toch behoorlijk vernieuwend claimen te zijn).
Verwijderd
1) Dat zijn wel meer commerciele besturingssystemen, programma's en distributies. Veel gebruikers zijn gewend voor desktop besturingssystemen te betalen.Exirion schreef op 10 augustus 2002 @ 12:25:
[...]
Bestaat er een gratis (of beduidend goedkoper) alternatief waarvoor je evenveel moeite hoeft te doen om aan het aan de praat te krijgen? antwoord: nee. Levert Lindows dus een bepaalde unieke functionaliteit? antwoord: ja.
Bovendien vind ik het niet vreemd dat iemand geld vraagt voor arbeid. FYI: open source developers en programmeurs vinden het niet geheel onaardig een product te ontvangen dat op hun wishlists staat.
2+4) is een beetje hetzelfde argument en dat is idd vervelend. Echter, kom ik weer bij punt 1: ken jij een distributie die het op deze simpele manier mogelijk maakt om Windows met Linux te integreren?
3) Ben het met je eens dat dit tamelijk onethisch is. Wanneer Lindows gratis zou zijn zou ik er wel begrip voor kunnen opbrengen. Ook de geforceerde manier waar dit op gebeurd (dat je van te voren 'inschrijfgeld' moet dokken) ben ik niet zo voor.
Kortom: om het dus totaal af te kraken, zoals jij doet, terwijl er wel een doelgroep is die belangstelling heeft dat vind ik tamelijk onterecht, hoewel je ik je wel gelijk geef wat punt 3 betreft.
Schandalig is behoorlijk subjectief. Anyways dat bedrijven geld verdienen aan Linux: wen er maar alvast aan, zal vast nog vaker voorkomen in de toekomst. IBM recent. Ook qua progels. Hello WineX, g'morning CrossOver.Lindows stinkt aan alle kanten, en ik blijf er dus bij dat ze er gewoon op een schandalige manier mee willen verdienen aan Linux
Ik heb Lindows even geinstalleerd (hele HD opgeofferd
) en aan de tand gevoeld.
Het komt meteen over als een Linux distrootje, geen windows looks in ieder geval. Het installeren gaat supersimpel, weinig vragen en installeren maar. Hij zag mijn RH7.3 distro op de andere schijf, maar RH ipv Lindows opstarten via het bootmenu, dat werkte helaas niet.
Er zitten redelijk wat programma's op standaard, de beeldschermresolutie was automatisch meteen goed en KDE kwam zoals bekend naar voren. Toen meteen de proef op de som genomen en een blikkerende Office2000 de cdromspeler in. INstallatie ging super, totdat ie om een reboot begon te zeuren. OK drukken en toen verder niets. De boel stond keurig op HD, maar starten door aanklikken van winword.exe is erg leuk, vooral als er dan niets gebeurd. Het belangrijkste werkte dus niet.
Daarna maar eens wat windows proggies, simpele, proberen te installeren, maar daar kreeg ik al snel een mooi scherm met de vraag waarmee ik die .exe dan wel niet wilde openen.
Het was een mooie blik voor 30 minuten, maar nu be ik maar eens met de eerste installatie van XP begonnen, om daar eens een blik op te werpen. Als Agent eens klaar is met Lurken, zal ik FreeBSD misschien eens beneden halen voor een korte blik
Lindows installeert prima, maar voor de rest ligt een fatsoenlijke Linux distro meer voor de hand dan Lindows. Meer klik and run, ook met windows programma's, en het heeft pas echt bestaansrecht.
Het komt meteen over als een Linux distrootje, geen windows looks in ieder geval. Het installeren gaat supersimpel, weinig vragen en installeren maar. Hij zag mijn RH7.3 distro op de andere schijf, maar RH ipv Lindows opstarten via het bootmenu, dat werkte helaas niet.
Er zitten redelijk wat programma's op standaard, de beeldschermresolutie was automatisch meteen goed en KDE kwam zoals bekend naar voren. Toen meteen de proef op de som genomen en een blikkerende Office2000 de cdromspeler in. INstallatie ging super, totdat ie om een reboot begon te zeuren. OK drukken en toen verder niets. De boel stond keurig op HD, maar starten door aanklikken van winword.exe is erg leuk, vooral als er dan niets gebeurd. Het belangrijkste werkte dus niet.
Daarna maar eens wat windows proggies, simpele, proberen te installeren, maar daar kreeg ik al snel een mooi scherm met de vraag waarmee ik die .exe dan wel niet wilde openen.
Het was een mooie blik voor 30 minuten, maar nu be ik maar eens met de eerste installatie van XP begonnen, om daar eens een blik op te werpen. Als Agent eens klaar is met Lurken, zal ik FreeBSD misschien eens beneden halen voor een korte blik
Lindows installeert prima, maar voor de rest ligt een fatsoenlijke Linux distro meer voor de hand dan Lindows. Meer klik and run, ook met windows programma's, en het heeft pas echt bestaansrecht.
[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 14-08-2002 20:01 . Reden: typos ]
Verwijderd
lindows is best ok voor newbies, de installatie is vooral erg goed 
alleen windows emulatie is natuurlijk slecht (wine is traag, onstabiel, etc.)
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:21:
volgens mij is het gewoon een soort debian voor n00bs. alleen windows emulatie is natuurlijk slecht (wine is traag, onstabiel, etc.)
Klein detail voor een OS dat Windows compatible pretendeert te zijn/worden
En daarbij: Bij SuSE schijn je nog maar 2 mouseclicks nodig te hebben om het te installeren, en Redhat is ook een peuleschilletje. Kortom, ik zie het voordeel van Lindows absoluut nog niet.
Ik heb hier 0.92 of zoiets liggen, en ik kan aan 1.10 of zoiets komen, maar ik heb de 2e computer nog niet beschikbaar om 'm uit te testen, en om dan deze goed lopende computer daar aan op te offeren vind ik iets té overdreven....
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 23:21:
Ik heb met Wine stukken betere ervaringen dan ik overal lees over LindowsOS.
Voor de mensen die geen linux kennen maar wel van windows af willen is Lindows misschien wel een optie. De echte computer freaks zullen liever een gratis linux distro gebruiken. Maar het is linux, dus het gaat de goeie kant op
Verwijderd
de naam suckt inderdaad. 
het is gewoon nog een andere linux distributie, maar het werkt redelijk, het is niet per se buggy zoals de beta's. toch is het te vroeg uitgegeven, zelfs lycoris verslaat hun qua opzet (layout/consistentie, gebruiksvriendelijkheid)
en wine is verder niet _zo_ traag en onstabiel, maar het is nog zeker niet zo werkbaar als windows zelf.
het is gewoon nog een andere linux distributie, maar het werkt redelijk, het is niet per se buggy zoals de beta's. toch is het te vroeg uitgegeven, zelfs lycoris verslaat hun qua opzet (layout/consistentie, gebruiksvriendelijkheid)
en wine is verder niet _zo_ traag en onstabiel, maar het is nog zeker niet zo werkbaar als windows zelf.
Dat Lycoris ziet er in ieder geval netjes uit.
Verwijderd
5. Het is van die zelfde brakke gast die eerst mp3.com had, en daarna verkocht voor een smak geldExirion schreef op 10 augustus 2002 @ 12:25:
[...]
Verwijderd
Lindows...tja jammer dat het commercieel is. Zou niet moeten mogen met een linux clone. Wel kan het (als het goed en stabiel gaat werken) twijvelaars over de streep trekken om toch richting Linux te gaan. Uiteindelijk is dit wel in ons voordeel (en nadeel voor MS)
Zelf ook geprobeerd. Installeerd vlekkeloos (op meerdere PC's) en ook Windows proggies werken erop (sommige na even klieren)
Wat zal ik er van zeggen. Als alles goed gaat werken KAN het best leuk WORDEN. Maar nu is het nog te beta om goed mee te werken. Ik hou het vollopig wel bij SuSE 8.0 en denk niet dat ik echt over zal stappen naar Lindows. Uiteindelijk....Linux rules !
Zelf ook geprobeerd. Installeerd vlekkeloos (op meerdere PC's) en ook Windows proggies werken erop (sommige na even klieren)
Wat zal ik er van zeggen. Als alles goed gaat werken KAN het best leuk WORDEN. Maar nu is het nog te beta om goed mee te werken. Ik hou het vollopig wel bij SuSE 8.0 en denk niet dat ik echt over zal stappen naar Lindows. Uiteindelijk....Linux rules !
Verwijderd
:?:?:? en waarom niet?Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:02:
Lindows...tja jammer dat het commercieel is. Zou niet moeten mogen met een linux clone.
Verwijderd
Nou Nou dit vind ik ook wel weer ver gaanAkroBatik schreef op 09 augustus 2002 @ 00:13:
bah lindows alleen de naam al. Kan je beter windows gebruiken.
Het is zwak, zielig, inkoppertje voor HUN, en volges mij loopt Win ME nog beter

Win ME is toch wel wat anders dan Linux. Als linux distro is Lindows helemaal niet zo slecht. Het installeert makkelijk en komt redelijk compleet. Het doet alleen niet wat ervan gezegd wordt, nml. major windows applicaties out of the box draaien.
Sja, dit verbaast mij dus helemaal niks:
nieuws: Lindows.com verandert van doelstelling
Iedereen die nu betaald heeft voor Lindows zal zich flink genaaid voelen
nieuws: Lindows.com verandert van doelstelling
Iedereen die nu betaald heeft voor Lindows zal zich flink genaaid voelen

Verwijderd
good post and refreshing ....keep it up m8Wekkel schreef op 11 augustus 2002 @ 23:10:
[...]
Uit usenet, deze draad..
http://groups.google.com/...09%40win2linux.net&rnum=1
Verwijderd
Het lijkt er op dat ze de Windows compabiliteit toch hebben moeten laten varen, dus op dat punt is het niet vernieuwend. Het enige nieuwe wat overblijft is dus:
- betalen voor gratis software
- out of the box super onveilig.
Die kan wat mij betreft wel naar /dev/null
- betalen voor gratis software
- out of the box super onveilig.
Die kan wat mij betreft wel naar /dev/null
Ik ben totaal GEEN Linux gebruiker en op zich zie ik ook niet de nut ervan om over te stappen, heb al enkele pogingen gewaagd maar ben niet tevreden door de grote moeite die ervoor moet worden gedaan. (enigste wat hier draait op linux is me router en dat is zelfs freescowat mij op valt is dat alle LINUX useres zeer negatief zijn, en lindows als een minderwaardig en slcht product beschouwen, hoe zit dat met de windows gebruikers die voor het eerst met Linux distro's te maken hebben en krijgen???

Stabiliteit en veiligheid is wat de gebruiker/systeembeheerder er zelf van maakt.
Linux is mooi voor op servers en voor de mensen die ermee hebben leren werken.
Tuurlijk is het een goedkopere oplossing maar ik betwijfel dat een leek er mee kan werken.
Dan LindowsOS, wat mij geen oplossing lijkt. een mengelmoes van 2 OSen in 1 OS, kan in mijn ogen nix goeds worden. Linux staat bekend als stabiel en veilig. Windows om het gebruiksgemak (klikken).
Ik denk niet dat iemand hier op staat te springen. Of je gaat voor het een of voor het ander. want beide zijn goed zolang je je er maar goed in verdiept.
Voor bedrijven niet aantrekkelijk, en voor particulier ook niet, blijft denk ik alleen nog een groepje mensen over die het wel eens voor de gein wil proberen.
Okee, nou ik heb dus nu lindows 2.0 geinstalleerd en ik ben zeer te spreken over dit OS, bestruring ging makkelijk, gewone windows programma's draaien gewoon (msoffice), alleen de games hebben nog problemen omtrent het vragen vd resolutie en kleurdiepte (krijg je van die meldingen van hij hep 32bits kleuren nodig). Voor de rest heb ik nog nooit zo'n snelle en goedwerkende Linux distro gezien (ja ik ben een Linux NooB). Alleen een beetje jammer is dat het opzich wel leuk bedachte "Click-N-Run" systeem betaald moet worden met 99 US Dollah. Beetje slecht.
Voor de rest vindt ik het heus wel meevallen
Verwijderd
ze baseren het op debian (goed, eigenlijk op een beta van xandros, ex-corel, die weer op debian gebaseerd is), halen apt eruit, en zetten er een grafische schil voor apt in die nog slechter werkt en waar je voor moet betalen. openoffice zit er niet bij, en kunknifto schreef op 27 september 2002 @ 19:09:
[...] Alleen een beetje jammer is dat het opzich wel leuk bedachte "Click-N-Run" systeem betaald moet worden met 99 US Dollah. Beetje slecht.
je er ook niet met 'click-n-run' downloaden!

staroffice 6 natuurlijk wel, en die kost dan weer nog eens 99 dollar

ik heb het al eerder gezegd, het is een degelijke distro, maar veeeel te commercieel, en versie 2.0 heeft nog steeds niet de kwaliteit van andere distros, maar dat komt nog wel...

xandros (waar lindowsOS op gebaseerd is) 1.0 ziet er overigens _wel_ goed uit, en daar runt alles tenminste niet als root.
Wat mij het meeste stoort aan dat Lindows, is dat ze vrolijk een
licensie overheen gooien , terwijl de meeste software al GPL is.
En dat mag niet. Diefstal als je het heel zwart/wit wil zien.
En ze komen er verdomme nog mee weg ook
licensie overheen gooien , terwijl de meeste software al GPL is.
En dat mag niet. Diefstal als je het heel zwart/wit wil zien.
En ze komen er verdomme nog mee weg ook
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Tis weer echt een battle tussen Linux en Windows zo te zien 
De Linux gebruikers vinden Windows zuigen, dus kraken Lindows af
De Windows gebruikers vinden Linux zuigen, dus kraken Lindows niet af.
Ik ben een gebruiker van beide OS'sen (Linux en Windows) maar ik blijf WindowsXP toch gebruiksvriendelijker vinden dan Linux. XP is ook enorm veranderd. Ik hoor heel veel oordelen van Linux gebruikers die wel met Windows gewerkt hebben, maar nog nooit XP geinstalleerd hebben. Waarom niet beide gebruiken? Het goede van beide, zeg maar.
Lindows heb ik ook geprobeerd te installen, maar die gaat al fout bij de installatie, dus daar ben ik vanaf gestapt. Op dit moment ben ik Mandrake 9.0 aan het downen, die ik eerst ga testen in VMWare (virtual machine) onder XP, en als hij goed bevalt, zet ik em ipv Mandrake 8.2 op mijn andere HDD.
Ik ben een gebruiker van beide OS'sen (Linux en Windows) maar ik blijf WindowsXP toch gebruiksvriendelijker vinden dan Linux. XP is ook enorm veranderd. Ik hoor heel veel oordelen van Linux gebruikers die wel met Windows gewerkt hebben, maar nog nooit XP geinstalleerd hebben. Waarom niet beide gebruiken? Het goede van beide, zeg maar.
Lindows heb ik ook geprobeerd te installen, maar die gaat al fout bij de installatie, dus daar ben ik vanaf gestapt. Op dit moment ben ik Mandrake 9.0 aan het downen, die ik eerst ga testen in VMWare (virtual machine) onder XP, en als hij goed bevalt, zet ik em ipv Mandrake 8.2 op mijn andere HDD.
Verwijderd
hmm, vind het maar een vaag geval... wil het best wel eens proberen.
Maar hoe zit het met de stuurprogramma's e.d. ?
Ik heb een geforce, moet ik dan de linux of de windows drivers downloaden?
En scanner / printer / sounddrivers / etc.
(ben van plan om ooit naar een 'echte' linux over te stappen... heb iets gelezen van united linux, maargoed da's weer een ander topic)
(ben van plan om ooit naar een 'echte' linux over te stappen... heb iets gelezen van united linux, maargoed da's weer een ander topic)
Verwijderd
ummm nee not exacly.-W0kk3L- schreef op 28 september 2002 @ 18:49:
Tis weer echt een battle tussen Linux en Windows zo te zien
.
linux gebruikers kraken lindows af omdat het alles onder root doet (das nie goe)
omdat het zo commercieel als de pest is.
omdat ze code van de linux community nemen waar in de licensie specifiek word verteld dat hier geen geld voor gevraagd mag worden en vrij versprijd mag worden.
en hun plakken daar hun eigen licensie op.
en dat heeft allemaal niks te maken met windows.
duss vind je statement een beetje loos.
'k heb thuis versie 2.0 liggenErHa schreef op 09 augustus 2002 @ 21:35:
Ik heb een tijd terug eens versie 0.91 second preview (oid) op een p120 met 40 meg ram gezet en dat draaide dus voor geen meter!
Ik heb 2.1 ff geinstald, ziet er allemaal mooi uit enzo (KDE 3) en alle hardware deed het prima. Alleen jammer dat veel software het niet doet, en dat Click-N-Run is ook niks, moet je eerst full-membership hebben (kost $99) wil je al die programmaas tot je beschikking hebbe. Heb je niet zo'n account dan mag je maar uit een beperkt aatal proggie's kiezen.
Ik vind linux op zichzelf (red-hat, Mandrake end.) fijner om mee te werken...
Ik vind linux op zichzelf (red-hat, Mandrake end.) fijner om mee te werken...
Iemand al ervaring met Lindows 3.0? Ik heb hem net binnen en ga em zo even installeren, denk ik...
Moet je hem maar kopen, krijg je support. Geen medelijden.
het blijft uiteindelijk gewoon linux hoor, dus je zit nog altijd met veel ellende van instalatiesVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 17:25:
hmm, vind het maar een vaag geval... wil het best wel eens proberen.![]()
als desktop moet ik er niet aan denken om alleen maar linux te hebben! (ik heb beide
ik heb 2.0 hier liggen..
het is wel geinig.. debian met een window-like interface
heb ik toch liever windows (meer aanbod qua software) of linux (gratis)
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Heb jij ergens zien staan dat ik hem niet gekocht zou hebben? Leer lezen...wzzrd schreef op 17 November 2002 @ 11:39:
Moet je hem maar kopen, krijg je support. Geen medelijden.
Als je geen nuttige mededelingen hebt, geef dan liever geen commentaar.
Mee eens....ik heb me weer eens gestort op FreeBSD..OxiMoron schreef op 17 November 2002 @ 12:43:
ik heb 2.0 hier liggen..
Hoe gaat het installeren van je videokaart? Kan je windows drivers gebuiken?
* Fallout gokt van niet, maar is toch benieuwd...
* Fallout gokt van niet, maar is toch benieuwd...
Uiteraard kan dat niet, maar je kunt wel gewoon de linuxdrivers gebruiken-Fallout- schreef op 18 november 2002 @ 00:09:
Hoe gaat het installeren van je videokaart? Kan je windows drivers gebuiken?
* banaan-X gokt van niet, maar is toch benieuwd...

Ik lees hier regelmatig dat click-n-run geld kost. Maar is het onder Lindows dan niet mogelijk om zelf sources te downloaden, en die te compilen?
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
-Fallout- schreef op 18 November 2002 @ 00:09:
Kan je windows drivers gebuiken?
Nee, LindowsOS is gewoon een GNU/Linux distributie (Of een OS dat de Linux kernel, GNU tools/libs en veel gangbare Free unix software gebruikt... Zo profileert Debian zich ook. Komt in beginsel op hetzelfde neer). Windows drivers zijn dus niet bruikbaar daarvoor.
mocean schreef op 18 november 2002 @ 02:26:
Ik lees hier regelmatig dat click-n-run geld kost. Maar is het onder Lindows dan niet mogelijk om zelf sources te downloaden, en die te compilen?
Dat kan wel lijkt me ja (het is en blijft GNU/Linux), maar dan gooi je net dat ene voordeel dat LindowsOS (imho) heeft overboord. Dan weegt het niet langer tegen de nadelen van LindowsOS op om het te gebruiken lijkt me.
ik had een tijdje geleden ook Lindows.. ik ben wel n00b op non-windows os gebied, maar ik vond lindows gek
me muis flipte en heel veel windows programma's deden het gewoon niet

Pagina: 1