ik heb een p3 550 in de kamer als 2e pc. daar heb ik een msi gf2 mx 200 voor gekocht met tv out. om films te kijken op de tv. Maar nu wil ik over het netwerk 100 mbit een filmpie afspelen en dat gaat voor geen ene meter zo traag. over de cdrom is het iets sneler maar ook nog traag en op de hdd is het weer iets beter maar ook nog stotteringen. Ik snap niet hoe dat komt. het is een pentium 3 550 met een 5400 toeren hddd 50X crdrom twister netwerk kaartje en een chaintec 6btm mobotje. en 96 mb sd ram. hoe kan het nou dat divxjes neit vloeiend willen lopen dat meot toch kunnen of licht dat aan mij.
Ik zou eens kijken naar de kwaliteit settings. Ik heb thuis een P166 (!) die vloeiend Full Screen DivX weet te spelen...
Anders een driver probleem (oude drivers enzo)?
Anders een driver probleem (oude drivers enzo)?
Uhm, weet je dat wel heel zeker?Battle_Bunny schreef op 07 augustus 2002 @ 16:23:
Ik heb thuis een P166 (!) die vloeiend Full Screen DivX weet te spelen...
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Wat voor resolutie gebruik je? Ik heb een Celly 433 met een ati rage die het prima doet behalve boven de 1024x768.
Verwijderd
Het schijnt dat je DirectX versie ook verschil in snelheid maakt. Misschien moet je eens verschillende versies proberen.
Op een P3 500 mhz met 128 mb ram en een tnt2 M64 32 mb en een ranzig trage medion40x cdrom speler kan ik bij m'n pc ook gewoon full screen divx kijken. Gaat prima
Kijk liever via de tv out van m'n p3 1.2 ghz laptop natuurlijk
Kijk liever via de tv out van m'n p3 1.2 ghz laptop natuurlijk
Hier ook een P3 550, 256 Mb ram en het afspelen van divx-jes gaat prima. Alleen als mijn pc een paar dagen achter elkaar aan heeft gestaan moet ik soms eerst opnieuw opstarten om hem vloeiend te laten spelen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
hij werkt al ik had nog een koetje draaien die hebk ff uitgezet en ik heb een andere codec. dus nu eindelijk doet ie ut
eindelijk genieten van een paar mooie films. maar alleen doet hij het nog niet over het netwerk daar stopt ie eens in de 2 a 3 min een paar sec weet iemand daar ook iets op
ja, copieer de film naar je hd voor je het afspeelt. Of zorg dat ie een grotere buffer maakt voordat ie begint te spelen. De pc krijgt duidelijk niet snel genoeg alle data binnen, of er zitten haperingen in je verbindingVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:02:
hij werkt al ik had nog een koetje draaien die hebk ff uitgezet en ik heb een andere codec. dus nu eindelijk doet ie uteindelijk genieten van een paar mooie films. maar alleen doet hij het nog niet over het netwerk daar stopt ie eens in de 2 a 3 min een paar sec weet iemand daar ook iets op
Verwijderd
uhm divx afspelen (ViTE rips) gaat dus ook niet goed op mijn PIII500, zowel onder Linux als onder Windows XP ?? en een dvd afspelen met videolan op een celly 700 gaat schokkend??
Verwijderd
Om te beginnen is het handig als we je Os wetenVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:02:
hij werkt al ik had nog een koetje draaien die hebk ff uitgezet en ik heb een andere codec. dus nu eindelijk doet ie uteindelijk genieten van een paar mooie films. maar alleen doet hij het nog niet over het netwerk daar stopt ie eens in de 2 a 3 min een paar sec weet iemand daar ook iets op
In WMP8 :Ga naar tools=>options=>tabblad performance en daar kun je de buffertijd instellen, probeer eens deze te vergroten
Onder Advanced kun je instellen of er al dan niet een overlay wordt gebruikt(dit kan de weergave ook nog iets verbeteren)
Verwijderd
Ben ik nou debiel, of heeft men niet door dat jij via een LAN wil kijken?
Pleur er een 1GB hdd in en kijk draai hem daar vanaf! What's the problem? Zit je ook niet te klooien met een gillende cdromspeler!
Pleur er een 1GB hdd in en kijk draai hem daar vanaf! What's the problem? Zit je ook niet te klooien met een gillende cdromspeler!
en stel de divX qualiteit settings wat anders in, en gebruik bsplayer van bplayer.org, die heeft vaak wat minder cpu belasting.
Verwijderd
Misschien wordt de irq van je netwerkkaartje gedeeld met een ander apparaat, dat geeft zowiezo vertragingen (bijv met geluidskaart). 
Anders pleur je dr een 1 Gbit netwerkje in, dat moet snel genoeg zijn
Anders pleur je dr een 1 Gbit netwerkje in, dat moet snel genoeg zijn
Verwijderd
Dat gaat dus egt never ever, op een 233 mhz met de laagste Quality settings draait het nie eens, en dan staat ie nog eens niet op fullscreen.Battle_Bunny schreef op 07 August 2002 @ 16:23:
Ik zou eens kijken naar de kwaliteit settings. Ik heb thuis een P166 (!) die vloeiend Full Screen DivX weet te spelen...
of je moet een mpeg decoder kaart in je pc hebbe
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 04:37 . Reden: typo ]
Een GF2MX200 met tv-out om op de TV te kunnen kijken..Verwijderd schreef op 07 August 2002 @ 16:18:
ik heb een p3 550 in de kamer als 2e pc. daar heb ik een msi gf2 mx 200 voor gekocht met tv out. om films te kijken op de tv. Maar nu wil ik over het netwerk 100 mbit een filmpie afspelen en dat gaat voor geen ene meter zo traag. over de cdrom is het iets sneler maar ook nog traag en op de hdd is het weer iets beter maar ook nog stotteringen. Ik snap niet hoe dat komt. het is een pentium 3 550 met een 5400 toeren hddd 50X crdrom twister netwerk kaartje en een chaintec 6btm mobotje. en 96 mb sd ram. hoe kan het nou dat divxjes neit vloeiend willen lopen dat meot toch kunnen of licht dat aan mij.
Sjeez, is het dan echt zo dat iedereen denkt "tis nVidia, dus het is perfect!!".
Je was nog beter afgeweest met een Voodoo 3 met tv-out of Viper 2. Naar alle waarschijnlijkheid betere kwaliteit tv-out (het wisseld met nVidia spul, maar op een cheap-ass MX200 zal echt geen goede tv-out chip gezet zijn) en goedkoper.
Ik zal zomaar je netwerkkaart raden : een ding van Sweex/Safeway of in ieder geval het goedkoopste van het goedkoopste... Dat gaat dus niet lekker als je systeem al iets ouder is, die dingen zuipen cpu power.
Tot zover je brakke hardwarekeuze.
OS : ik zie vreemd genoeg niet wat voor OS je hebt. Lekker verzorgde startpost. Mijn ervaring is dat het onder Win2K allemaal wat sneller liep met DivX dan Win98... Ik heb er alleen geen vergelijkende testen mee gedaan, dus echt betrouwbaar is het niet wat ik zeg, maar een DivX (4.12) file met zeer hoge bitrate op 640*480@25FPS op een celly 366 vond ik vrij indrukwekkend
Je krijgt trouwens ook overal weer het gezeik over full-screen... Leert niemand er dan van?
Fullscreen beeld word gemaakt doordat je VIDEOKAART die de film tot volledig scherm uitvergroot met bilinear filter - door dat laatste word het niet blokkerig. Je cpu heeft hier in totaal NIETS mee van doen. Een goede videokaart wel. Ik was op een lanparty en een paar door mij gemaakte DivX files werden op de beamer gedraait, en ja hoor, de beamer pc had een GF2MX200, beeld ging lekker soepel (not, m'n celly 366 deed het nog beter)... dat kreng verneukt dan ook maar meteen de performance van de P3 733 die het systeem aan boord had.
Dus om te beginnen, koop een serieuze videokaart... Verder, koop een serieuze netwerkkaart. Al zou deze spullen het in principe moeten kunnen, ik zie er iets teveel ellende mee en aangezien je er als ik het zo hoor toch niets aan 3D op draait is de videokaart totaal ongeschikt voor jouw toepassing. Al was het maar omdat ie duurder is dan een V3 of Viper 2...
offtopic:
En als je dan toch 3D zooi draait, onder Win98 is die Viper 2 ook in 3D beter dan een MX200
En als je dan toch 3D zooi draait, onder Win98 is die Viper 2 ook in 3D beter dan een MX200
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Weet niet welke player je draait,... maar had zelfde probleem met mijn oude systeem:
AMD K6-2 550 MHz
96 mb EDO Dram
TNT 32mb PCI kaart met TV-out
Windows 98
Op windows media player schokte sommige films.
Op BSplayer deden ze dat niet en spelen ze goed af...
AMD K6-2 550 MHz
96 mb EDO Dram
TNT 32mb PCI kaart met TV-out
Windows 98
Op windows media player schokte sommige films.
Op BSplayer deden ze dat niet en spelen ze goed af...
Jongens dit is ouwe koek
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()