Baldur's Gate 2: Strategien, etc.

Pagina: 1
Acties:

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ok, het lijkt me een goed idee om goede BG2 strategieen, moeilijke quests ed. in een topic te bespreken.

Dus hier mijn eerste bijdrage: de 'improved invisibility mass destruction wizards'- tactiek. ;)

Hij werkt als volgt:

Je neemt een aantal (2 of 3 is meestal genoeg) wizards met fireball of skulltrap, of priests met (un)holy smite. Je gooit op al deze characters de briljante spreuk 'improved invisibility'. Nu loop je naar die groep enge vijanden die je dood wilt maken. Je blijft er een eindje voor staan, gooit je spreuken (iets voor hen werkt het best) en tegen de tijd dat zij naar je toe rennen worden ze onprettig ver(r)ast.

Goede spreuken:

- Melf's miniute meteors: Ultiem tegen kleine beesten zoals goblins of kobolds: je wizard wordt een ware killer.
- Improved Invisibility: Zie boven. Ook om op je fighters ed. te gooien is 'ie briljant.
- Find Familiar: enig idee hoe ontzetten lief en koel een pseudo-dragon is?

Ice Storm valt mij een beetje tegen: meestal is iedereen al weg voordat hij echt schade begint te doen. Misschien heeft iemand daar een goede tacktiek voor?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 10:49
Ja zeker een zeer goed spel baldurs gate 2.

LD eerst een entangle,een web of een hold person voor een ice storm werkt prachtig. Dan nog een stinking cloud en een cloud kill of een paar andere leuke spreuken en toekijken maar.

Ja een pseudo-dragon is echt zeer schattig.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dat is misschien wel een goed idee, inderdaad. Ik heb web ed. nog niet zo vaak gebruikt omdat mijn eerste ervaringen ermee vooral mijn eigen party schade berokkenden.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik ben er tevreden over de 2 x fire elemental, 1 x Aerial servant en 1 x Wizards eye. Werkt vooral lekker op Umber Hulks en Mind Flayers, die hakken mijn party anders zonder meer in de pan. Btw, Melf minute meteors (oops, verkeerde spelling) werkt ook lekker tegen Adamite golem bijvoorbeeld. Hij doet dan niet zoveel damage maar als je 2 mannetjes er een paar laat leren krijg je ze makkelijk neer.

• IceStorm
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 11:03 schreef Lord Daemon het volgende:
Ice Storm valt mij een beetje tegen[/quote]Oh?? Val ik tegen :)... Damn ik moet IceWind Dale nog uitspelen maar heb op dit moment geen comp om te spelen. En pas NA IceWind Dale ga ik aan BG 2 beginnen :)...

Maar uh hij roeleert dus wel?? MOOI (niet dat het ene flikker uitmaakt.. ik koop hem toch wel..

* IceStorm is ADND verslaafd :)

Verwijderd

Jaaa, speel vooral Icewind Dale eerst uit, ik had IWD na BG2 gekocht en oh man, zuigen die graphics vergeleken met BG2....maar ja, met de beloofde IWD expansie gaat deze ook in ieder geval naar 800x600....ga ik hem toch nog spelen :-)

Nog veel te lang wachten op Neverwinter nights :-(

HC
Pagina: 1