Toon posts:

Switch heeft magnetiche voetjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb mijn HUBje nu IN mijn (gemodde) server staan, zoals hier te zien.
Nu heb ik een Unex switchje gekocht (5 port 10/100 autonegotiation) en daar staat een waarschuwing op dat er zeer sterke magneten in zitten. De pootjes van dat ding zijn inderdaad erg sterk magnetisch, maar ik wil die switch gewoon graag op de plaats zetten waar mijn HUB nu staat . Is dat slim, met al die apparatuur erbij?
De HD hangt er zelfs boven :| dus het is gewoon no-go.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Is dit een vraag of een opmerking ?
Als er teveel apparatuur in de buurt zit dat niet tegen magnetische velden kan moet je het natuurlijk niet doen.

Dat ding zit in een bak van hout, waarom sloop je dan die magneetjes er niet af ?

[ Voor 0% gewijzigd door oRc op 07-08-2002 15:43 . Reden: 2e opmerking ]

Verwijderd

Topicstarter
Die magneetje zitten neit vast met schroefjes iig. Even kijken of ik hem open kan klikken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus :|
Maar als ik met een schoefje over de bovenkant van de switch heen ga, word deze niet aangetrokken naar de switch. Bij de pootjes wel (zeer sterk, laat het schroefje bewegen vanaf 2cm).
Betekent dit dat ik hem gewoon onder de HD kan zetten of niet?
(Die hangt er 4cm boven, zit een houder (kooi van faraday) omheen, behalve aan de onderkant...)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:05:
Nee dus :|
Maar als ik met een schoefje over de bovenkant van de switch heen ga, word deze niet aangetrokken naar de switch. Bij de pootjes wel (zeer sterk, laat het schroefje bewegen vanaf 2cm).
Betekent dit dat ik hem gewoon onder de HD kan zetten of niet?
(Die hangt er 4cm boven, zit een houder (kooi van faraday) omheen, behalve aan de onderkant...)
de hdd heeft waarschijnlijk geen last van dat soort magneten.. in de hdd zelf zit en nog veel sterkere magneet op een paar cm van de platters (in de leeskopaandrijving)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Maak eens een oude PC open, wat zit er bijna tegen je harddisk aangeplakt? Jawel: een PC Speaker :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
Lijkt me wel mogelijk, anders sloop je die magneten er the-hard-way af...

En een kooi van Faraday werkt alleen tegen radiogolven, voor zover ik weet niet tegen magnetische velden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:46:
Die magneetje zitten neit vast met schroefjes iig. Even kijken of ik hem open kan klikken.
Is het zo'n sitecom of unex apparaatje. Ik heb er hier een naast me liggen die ik na veel moeite open heb gekregen. Vanaf de binnenkant kun je een soort plastic popnagel zie die het magneetje vasthoud.

De truc is om eerst de zijkanten eraf te halen en dan de behuizing wat te buigen. De bovenkant zit in enkele groeven aan de onderkant geklikt. Als je een kleine opening hebt, kun je er een schroevendraaiertje insteken om hem helemaal te openen. Ik weer helaas niet hoe die weer in elkaar kan.

aanvulling:
Er zit wat ruimte tussen de printplaat en de onderkant waar de popnagels zitten. Misschien kun je met een blad van een ijzerzaag de popnagels afzagen als je de zijkanten hebt verwijderd.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
de hdd heeft waarschijnlijk geen last van dat soort magneten.. in de hdd zelf zit en nog veel sterkere magneet op een paar cm van de platters (in de leeskopaandrijving)
dat klopt, ik heb pas zo'n magneet eruit gehaalt, en die zijn ongelofelijk sterk. Een harde schijf is vanaf de buitenkant vrij goed afgeweert en kan daar wel tegen, zoals ik hetop de foto zag.
Pagina: 1