Panasonic NV-DS15, video naar computer

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Een maat van me heeft een Panasonic NV-DS15 camera gehuurd. Het gaat hier om een camera die digitaal opneemt, beeld en geluid, en foto's. Nu wil hij de film die hij heeft opgenomen copieren naar PC, maar hij heeft er geen software bij en de winkel heeft die ook niet (vreemd, maar goed). Welke software heb ik nu nodig om (en via wat voor kabel) die data te kopieren naar mijn harddisk ?

Edit:

Dit komt van whatcamcorder.net :

Sockets: S-Video out; DV out; 5-pin edit; PC (digital still); headphone output; 3.5mm stereo mic input, AV out;

Ik zou dus die DV out moeten gebruiken, maar de vraag blijft dus, welke software ? En ook, wat voor kabel heb ik nodig voor die DV out ?

[ Voor 0% gewijzigd door TheLunatic op 07-08-2002 15:41 . Reden: Stukkie tekst erbij ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 23:09
Je hebt een firewire kaart + kabel nodig, voor software zoiets als windows moviemaker, adobe premiere of pinnacle studio7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

wel heel erg beginners vragen... Je hebt een PCI firewire kaart nodig, een kabeltje zit daar meestal bij...
Software kan bijvoorbeeld Pinnacle DV studio zijn of Adobe premier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

expecho.. was me voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben ook echt een newbie op video gebied hoor .... Dus nog een vraag er achter aan maar dan : Ik heb een laptop, met firewire, maar ik weet dat er verschillende vormen zijn van die aansluitingen. Ik heb (op mijn laptop) een klein vierkantje, maar mijn neef heeft (op zijn camera) een rechthoekige vorm. Is dat altijd zo of moet ik er ook nog op letten welke kabel ik neem ? Die kabel moet namelijk nog worden gehaald bij de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

daar zit verschil in ja.. ik dacht dat er maar 2 soorten waren.
code:
1
2
3
4
5
  -
/  \
|   |
|   |
----

En zo'n kleintje rechthoekje waar jij het over hebt...
(format gaat niet helemaal goed.. maar ik hoop dat het toch wat overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Neem de laptop (en evt. de camera) mee naar de verhuurder voordat je met een verkeerde kabel zit opgescheept. En hou er rekening mee dat een uurtje film zo'n 13GB schijf ruimte vraagt. (plus een snelle proc en harde schijf als je geen problemen wilt met het capturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Expecho schreef op 07 augustus 2002 @ 16:22:
Neem de laptop (en evt. de camera) mee naar de verhuurder voordat je met een verkeerde kabel zit opgescheept. En hou er rekening mee dat een uurtje film zo'n 13GB schijf ruimte vraagt. (plus een snelle proc en harde schijf als je geen problemen wilt met het capturen)
Luister naar de wijze woorden van Expecho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Expecho _/-\o_

And I mean it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
Thanx! Ow ennuh, nu we toch of dreef zijn: mocht het capturen schokkerige beelden opleveren zet dan in de software de preview optie uit. Dan zie je weliswaar niet wat je op dat moment opneemt maar het scheelt een hoop processorkracht.
Pagina: 1