[W&L] Geloof en psychiatrische hulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Gestopt met psychiater... stom! wat nu?

Mods:
Ik wilde de topicstarter beschermen tegen mensen die het geloof als oplossing aandragen, omdat er voldoende bewijs is dat het geen afdoende oplossing is. Nu staat er weinig tegenwicht tegen het charismatische verhaaltje van Bleauchamp. Zolang die postjes van Bleauchcamp en Lasker er in die bewoordingen staat gaat het in die draad wel over geloof. Bovendien heb je compleet geknipt en daardoor waardevolle informatie geknipt. Lasker probeert de topicstarter het ouderwetse idee aan te praten dat autistische stoornissen te genezen zijn en de verschijnselen uit angst voortkomen. Dit terwijl die mensen aantoonbaar fysiek afwijkende hersenen hebben. Het is godgeklaagd dat iemand dat zomaar durft te beweren. Desinformatie veroorzaakt veel leed.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Bezulba

Formerly known as Eendje

zowiezo moet je met geestelijke problemen met een profesioneel praten, en niet met het theeclubje (no offence) van GOT

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op 07 augustus 2002 @ 17:05:
zowiezo moet je met geestelijke problemen met een profesioneel praten, en niet met het theeclubje (no offence) van GOT
kijk en daar ben ik het nou eens helemaal mee eens! zou goed zijn als sommige dat eens wat meer zouden realiseren. Bijna iedereen met zijn 'beste stuurlui aan wal' kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit is de starter ook meerdere malen aangeraden door o.a. mij en andere moderators.

Je vergeet dat een deel van de GoT-crew wel degelijk enig verstand van zaken heeft (zo ben ik psychologie student). De starter is aangeraden professionele hulp te zoeken en Count Bleauchamp is gewaarschuwd niet meer te koop te lopen met de zogenaamd heilzame werking van het geloof. Geloof is een mooi ding, maar het is geen medicijn.

Maar. Ik ben het eens met andere beklagingen. Zo beginnen de laatste post steeds vager te worden en ik wil er zelf niet meer aan meewerken. De eerste posts waren ok, maar het is niet verstandig een al labiel iemand allerlei psychische klachten aan te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de keuze van topicstarter om voor de 2e keer (met zelfde fake-nick) toch zijn/haar probleem hier voor te leggen. Gelukkig reageren de meeste posters daar begripvol op.

Natuurlijk is het beter om professionele hulp te zoeken, ik hoop dat topicstarter de drempel overwonnen heeft.

Nu heb ik absoluut niets tegen geloof of gelovigen (ben zelf gelovig opgevoed) maar om in een niet relevant draadje te gaan evangeliseren zoals C.B. telkenmale doet vind ik misplaatst

Hulde voor de akties van modjes in dit precaire topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ChristiaanVerwijs schreef op 07 augustus 2002 @ 17:38:

Je vergeet dat een deel van de GoT-crew wel degelijk enig verstand van zaken heeft (zo ben ik psychologie student). quote]

uh hallo? verstand van zaken? kom op zeg, dan zou je moeten weten dat je hier voorzichtig mee moet zijn. (of ben je 1e jaars :?) je kent hem niet, en kent het achterliggende verhaal niet goed. Uitkijken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
[quote]Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:10:
ChristiaanVerwijs schreef op 07 augustus 2002 @ 17:38:

Je vergeet dat een deel van de GoT-crew wel degelijk enig verstand van zaken heeft (zo ben ik psychologie student). quote]

uh hallo? verstand van zaken? kom op zeg, dan zou je moeten weten dat je hier voorzichtig mee moet zijn. (of ben je 1e jaars :?) je kent hem niet, en kent het achterliggende verhaal niet goed. Uitkijken dus

Er wordt gesproken over 'het GoT theekransje' en 'de beste stuurlui staan aan wal'. Dat soort opmerking duiden op het idee dat iedereen daar maar wat uit zijn nek blaat en vanuit zijn eigen straatje redeneert. Dat is niet zo. Ik zeg niet dat ik weet wat goed voor hem is, maar ik weet dat wij niet goed voor hem zijn en dat hij professionele hulp nodig heef. Zo heb ik dat ook gezegd.

Ik besef heel goed dat ik die jongen niet ken, en dat ik de aard van zijn problemen alleen maar kan onderschatten. Het was ook niet mijn bedoeling te suggereren dat iemand op W&L die jongen wel zelf kan helpen, maar er zijn genoeg mensen daar die weten dat het iig beter is om daar niet zelf aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
eendje schreef op 07 augustus 2002 @ 17:05:
als wij nou eens dat duwtje in de rug kunnen geven zoals zijn vrienden deden?
Dat wil ik best doen... maar als wij de pschycholoog (OFZO) moeten uithangen is ie inderdaad aan het verkeerde adres.
ChristiaanVerwijs schreef op 07 augustus 2002 @ 18:35:

Er wordt gesproken over 'het GoT theekransje' en 'de beste stuurlui staan aan wal'. Dat soort opmerking duiden op het idee dat iedereen daar maar wat uit zijn nek blaat en vanuit zijn eigen straatje redeneert. Dat is niet zo. Ik zeg niet dat ik weet wat goed voor hem is, maar ik weet dat wij niet goed voor hem zijn en dat hij professionele hulp nodig heef. Zo heb ik dat ook gezegd.
ik denk dat 80 a 90% dat wel doet... Zoveel pschychologen hebben we hier niet onder ons neem ik aan. En ik zou redeneren naar wat ik zou doen in die situatie en dat zou fout zijn want hij zit niet in mijn situatie! er zijn maar weinig menzen die hem kunnen helpen hier wegens gebrek aan echte kennis.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Pagina: 1