[CHILISOFT ASP] ervaring mee iemand?

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
heeft iemand ervaring met chilisoft asp onder linux in een productie omgeving.

werken je asp(vbscript) hier mee 'out of the box'?

is het stabiel genoeg en een beetje makkelijk te administreren?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
het werkte niet helemaal out of the box op Sun Cobalt Raq4 in mijn geval.
Ik gebruikte server.execute(), maar die is nog niet geimplementeerd dus ik moest het e.e.a. aanpassen als work-around.
Je moet je mail scriptjes/upload scripts wel aanpassen natuurlijk omdat de syntax van chili ietsjes afwijkt van cdonts.

het werkt erg stabiel maar gebruikt wel hoop memory (15% v/d 128).
ik gebruik het met mysql en apache 1.3.26

De admin module heb ik nog nooit gebruikt maar alle aanpassingen gewoon rechtstreeks in de configfiles gegooid. Je hoeft bij het toevoegen van virtual sites in je apache (of andere httpd) niks aan te passen om het te laten werken.

[ Voor 0% gewijzigd door smesjz op 07-08-2002 16:24 . Reden: aanvulling ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

sus

is druk :+

smesjz schreef op 07 augustus 2002 @ 16:22:
het werkte niet helemaal out of the box op Sun Cobalt Raq4 in mijn geval.
Ik gebruikte server.execute(), maar die is nog niet geimplementeerd dus ik moest het e.e.a. aanpassen als work-around.
Je moet je mail scriptjes/upload scripts wel aanpassen natuurlijk omdat de syntax van chili ietsjes afwijkt van cdonts.

het werkt erg stabiel maar gebruikt wel hoop memory (15% v/d 128).
ik gebruik het met mysql en apache 1.3.26

De admin module heb ik nog nooit gebruikt maar alle aanpassingen gewoon rechtstreeks in de configfiles gegooid. Je hoeft bij het toevoegen van virtual sites in je apache (of andere httpd) niks aan te passen om het te laten werken.
Ik lees dat het bij jou niet helemaal goed draaide.

Nu ben ik bezig met een ASP-site, die ik wil gaan hosten. En nu lees ik dat dat hosting-bedrijf Chilisoft-ASP heeft draaien op een Cobalt Raq4. Minder dus.

Wat wil ik nou doen met die site?

Er moet een gegeven worden ingevoerd, gezocht worden in de database en daarna weer een gegeven worden uitgevoerd. Ook moet je kunnen registreren bij de site. De gegevens worden in dezelfde database ingevoerd. Verder moet er wat tekst en plaatjes worden weergegeven. That's it.

Heeft iemand enig idee of dit WEL goed draait op deze combi? Anders moet ik hem nl. laten hosten op een win2k bak, en dat is 70 euro duurder.

Dus, iemand die een dergelijk iets heeft draaien met goede ervaringen ???

Verwijderd

SuspiciouS schreef op 14 november 2002 @ 17:35:
[...]

Ik lees dat het bij jou niet helemaal goed draaide.

Nu ben ik bezig met een ASP-site, die ik wil gaan hosten. En nu lees ik dat dat hosting-bedrijf Chilisoft-ASP heeft draaien op een Cobalt Raq4. Minder dus.

Wat wil ik nou doen met die site?

Er moet een gegeven worden ingevoerd, gezocht worden in de database en daarna weer een gegeven worden uitgevoerd. Ook moet je kunnen registreren bij de site. De gegevens worden in dezelfde database ingevoerd. Verder moet er wat tekst en plaatjes worden weergegeven. That's it.

Heeft iemand enig idee of dit WEL goed draait op deze combi? Anders moet ik hem nl. laten hosten op een win2k bak, en dat is 70 euro duurder.

Dus, iemand die een dergelijk iets heeft draaien met goede ervaringen ???
Chilisoft heeft een tijdje gedraaid op onze server maar het trok op niets. asp is nu eenmaal designed voor windows, php voor unix :)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Het kan prima draaien op Chilisoft, of voor geen meter - dat ligt ook ff aan welke specifieke code je gebruikt. BTW: ik hoop dat je een SQL server hebt want MS Access gaat dus niet werken, tenzij je hem extern host op een Windows bak en da's niet zo economisch :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

sus

is druk :+

in eerste instantie zou het inderdaad een MS-Acces database worden, maar die wordt nu omgezet naar MySQL. En dat draait wel onder linux (owja ?? ;) )

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Uhm, misschien is het verstandiger om die paar asp scriptjes (zo veel werk is dat niet) om te zetten naar PHP?

En chili!soft draait fijn. Jammer dat ze nog geen Apache 2.0 support hebben op *nix, terwijl ze Apache 2.0 op win32 al wel ondersteunen.

Het enige vervelende is dat ie scripts cached. In productie fase is dit prima natuurlijk, maar als je aan het developen bent niet, maar dit kan je ook wel oplossen voor te 'touchen' :)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17

ThaDude

Hang Loose

Wij hebben het ook een tijdje draaiende gehad op een III750 machine met 512 MB geheugen, je trok ism met mysql hier alle windows bakken eruit :D

Draaide stabiel en werkte leuk. Je kan bij Sun (daavan is het tegenwoordig) zien welke functies er wel en niet ondersteund worden. Voor het omzetten van MS-access gebruikte wij een proggie, echt superhandig, binnen 2 minuten een database omgezet naar mysql :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Pagina: 1