Toon posts:

Wie bepaalt of hdd teveel lawaai maakt, ik of de winkelier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vervelend probleem met m'n Maxtor 40Gb/7200. 11 maanden geleden gekocht bij Funprice. Was toen lekker stil, geen probleem.

Sinds een paar weken begint íe steeds meer lawaai te produceren (af en toe zwaar brommen bij het opstarten en een irritante hoge fluittoon).

2 weken geleden e-mail naar Funprice gestuurd met wat te doen, geen reactie :O . Vorige week weer een e-mail, weer geen reactie :X . Vanmiddag in de winkel geweest met de schijf en probleem voorgelegd.

"Levert u de schijf maar in, wij testen 'm ff en dan hoort u na 10 werkdagen wel wat wij ervan vinden". Hoe bedoelt u, bepaalt u of hij teveel geluid maakt? "Ja inderdaad, als wij vinden dat 'ie goed is is 'ie goed". Maar hoe test u dat dan? "Gewoon, door te luisteren...".

Afijn, kom ik dus weinig verder mee. Als ik zeg dat die schijf altijd stil is geweest en vertel dat 'ie nu steeds meer herrie gaat maken, wie is Funprice dan om te zeggen dat ik me niet zo druk moet maken? Ik wil gewoon die schijf omruilen voor een ander. Nu wordt ik met de rug tegen de muur |:( gezet.

Heb ik het nu bij het verkeerde eind of kan ik wat anders ondernemen tegen Funprice? Ik heb geen zin om 10 dagen zielig te gaan wachten tot Funprice met een berichtje komt, helemaal niet nu m'n OS net op die schijf staat....

Iemand een zinnig advies?

Sander

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

heb je hem al uit je kast gehad en weer gemonteerd? Misschien resoneerd ie wel alleen doordat er een schroef je los is getrilt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 09:22

grootw

groot, groter, grootw

Waarom regel je het niet bij Maxtor zelf? Kan prima online.

systeem

Verwijderd

Topicstarter
.. De schijf zit netjes vast, zelfs rubberen ringetjes tussen de schroefjes.
.. Bij Maxtor online, doen die niet moeilijk dan? Iemand ervaring?

Verwijderd

Je kunt natuurlijk altijd even een mailtje sturen naar de support afdeling van maxtor.
Even het probleem uitleggen en vragen of het verstandig is om de schijf op te sturen.

Verwijderd

Die van mij (740x 40gb) maakt nu ook opeens veel meer lawaai dan voorheen. Ik denk dat ik hier ook maar is wat aan ga doen.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb ooit een maxtor schijf teruggestuurd via de online dienst, kreeg een nieuwe grotere in de plaats (was wel een DOA)

Verwijderd

ik heb ook een keer eens schijf opgestuurd naar maxtor.....
zelfde als Charlie23, gewoon een nieuwe en grotere schijf terug gehad omdat de oude uit de productie was genomen...

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Funprice doet waarschijnlijk zo naar omdat de meeste spullen die als defect worden ingeleverd zijn dat helemaal niet zijn (prutsers vinden het lekker makkelijk om de hardware de schuld te geven).

Nu is het zo dat een schijf die lawaaiger wordt waarschijnlijk wel defect is en dat zullen ze zelf ook wel kunnen constateren. En anders ruil je de schijf gewoon om bij Maxtor.

Verwijderd

die van mij maakt ook veel meer lawaai dan eerst.
Ook z'n fluit toon. :(
Pagina: 1