Nieuwsberichten overnemen: In hoeverre toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil graag een website maken met voorlichting over de gevaren van de DMCA en al het gekonkel rond platenmaatschappijen. Natuurlijk mogen de nodige nieuws-dossiers hier niet ontbreken.

Maar... in hoeverre is het mij toegestaan om nieuwsberichten over te nemen? Kan ik gerust een heel bericht van een site als Webwereld of nu.nl quoten of krijg ik dan gedonder?

Mag ik dan wel een link plaatsen?

En hoe zit het dan met officiele persberichten, zoals je die bijvoorbeeld op de site van de RIAA vindt? Mag je die wel zo overnemen?

Wie kan duidelijkheid scheppen..

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:30

momania

iPhone 30! Bam!

Je mag ze volgens mij wel quoten zolang je de bron er maar bij vermeld met een linkje erbij.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja altijd de bron vermelden, en je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de gequotte sites om te vragen of het mag.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

momania schreef op 07 augustus 2002 @ 15:08:
Je mag ze volgens mij wel quoten zolang je de bron er maar bij vermeld met een linkje erbij.
Idd, een quote mag altijd.
Let er overgens wel op dat je alleen maar linkt naar de hoofdpagina van de site.
Deeplinken mag niet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet wel dat webwereld het niet fijn vind als ze op de FP gequote worden.

Maar het lijkt mij wel zo beschaafd om ff een mailtje te sturen of ze er problemen mee hebben

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jullie hebben het hier over quotes, maar als ik iets overneem is dat uiteraard het hele artikel :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Met bronvermelding (link naar orignele artikel) mag je nieuwsberichten in zijn geheel overnemen. Zodra je niets vermeldt lijkt het op jatten, en dat mag natuurlijk niet :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

volgens mij is het helemaal niet toegestaan hoor, alleen zullen veel bedrijven/sites er niet direct moeilijk over doen, maar ik denk als ze het niet willen hebben, en je het toch doet (ook al doe je het met bron vermelding enzo), je echt wel verliest als ze het hard gaan spelen
Pagina: 1