Toon posts:

Redhat 7.3 Login probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb laatst Linux Redhat 7.3 op een computer geïnstalleerd, en bij het opstarten vraagt deze naar een localhost login, en een paswoord. Ik heb deze echter nergens moeten invullen tijdens de installatie, ik heb dan Redhat opnieuw geïnstalleerd, en opnieuw geprobeerd, maar dat lukt ook niet. Eigenlijk wil ik gewoon windows 98 opnieuw installeren, maar deze weigert vanop deze cd te booten, en zegt dat ik in dos de win-cd moet opstarten.
Hoe moet ik dat aanpakken?

Verwijderd

heb je nergens een wachtwoord moeten invullen bij de installatie? zo ja dan is dat je root wachtwoord.
dus inloggena ls root en dan dat wacht woord.

Ik kan het niet geloven dat dat niet tijdens de install gevraagd is.

als je windows wilt installeren.
www.bootdisks.com download je een bootdisk.
fdisk je netjes je linux swap en ext2 partitie weg en fdisk je netjes een fat32 partitie terug, formatteren en hopla.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd. een login en wachtwoord moeten invullen, maar als ik dez login(wordt weergegeven op het scherm) intyp, en wanneer ik daarna het wachtwoord intyp(hierbij wordt er op het scherm niet weergegeven wat ik typ, ook geen sterretjes), en dan enter komt er op login does not exist

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Als het goed is, vraagt een linux distro in het algemeen om

1. een password in te typen voor de root gebruiker. De login is dan ook 'root'
2. of je nog meer gebruikers wilt toevoegen. In dat geval moet je dus een username, password en nog meer personalia invoeren.

Je ziet inderdaad geen sterretjes als je op de console je password intypt. Denk eraan dat de root gebruiker als default vaak niet remote kan inloggen.

Probeer dus eens in te loggen met 'root' en het password dat je je nog kunt herinneren. Kijk ook even of je niet per ongeluk de caps-lock toets hebt aanstaan want de passwords zijn case-sensitive!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke paswoorden gebruikt die ik me kan herinneren, zowel met en zonder capslock, ik heb ook linux terug geïnstalleerd, en speciaal aallemaal gemakkelijke paswoorden ingegeven, en ook geen van deze paswoorden werkt. Ik heb geen idee hoe ik verder moet. Ik moet eigenlijk niet zonodig linux kunnen opstarten, maar wel mijn computer kunnen formateren, om dan windows te kunnen installeren, iemand enig idee hoe dit kan zonder paswoor?

Alvast bedankt

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als user wel root ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
moest ik dat ook bij de installatie doen? Bij het opstarten heb ik dat wel gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:27:
Ik heb alle mogelijke paswoorden gebruikt die ik me kan herinneren, zowel met en zonder capslock, ik heb ook linux terug geïnstalleerd, en speciaal aallemaal gemakkelijke paswoorden ingegeven, en ook geen van deze paswoorden werkt. Ik heb geen idee hoe ik verder moet. Ik moet eigenlijk niet zonodig linux kunnen opstarten, maar wel mijn computer kunnen formateren, om dan windows te kunnen installeren, iemand enig idee hoe dit kan zonder paswoor?

Alvast bedankt
ik heb in mijn post gezegd hoe je je pc kan formatteren.
download ergens een bootdisk, boot je pc er mee en hoppa.
fdisk fun voor de hele familie.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

user: root (kleine letters !)
password: Bij installatie ingesteld

Weet je het wachtwoord niet meer.. geef dan een gil want ook dat is op te lossen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bootdisk gevonden, maar als ik deze gebruik bij het opstarten komt er steeds NTLDR ontbreekt op het scherm???
Pagina: 1