modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 21:30
Hallo,

Op de pc van een kennis van mij lukt het niet om de modem aan te spreken voor internet.
Als er geprobeerd wordt om verbinding te maken, krijg ik de melding dat er geen antwoord van de modem wordt ontvangen , en dat ie wellicht in gebruik is. Het gaat om een modemmet een motorola sm56 chip. Normaal gesproken moet er een programmatje ( sm56hlpr) actief zijjn, maar ondanks dat dit programma bij het opstarten van de pc uitgevoerd wordt, verschijnt het icoontje niet. Als ik echter de modem verwijder, en de pc restart zodat alles opnieuw wordt gedetecteerd, doet het programma ( en de modem) het wel. Zodra ik echter weer opnieuw opstart, gebeurd er weer niks. Ik weet dat er wel eens van die sex sites zijn bezocht, en dat er enkele dialers zijn geinstalleerd, maar voor zover ik na kan gaan heb ik ze allemaal verwijderd. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Groeten jordan

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Kan je vertellen van welk OS er gebruik gemaakt wordt ?

Want zoals ik me herinner werken die motorola chipsets gewoon verrot onder ME, dus dan zou je kunnen proberen om een nieuwere driver te downloaden en te installeren.

• Jordan
sorry, het gaat hier om een athlon tb 1ghz 128 m intern met win98se

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je al geprobeert om de drivers helemaal te verwijderen ...

Dus weghalen uit "apparaat beheer" en dan ook de inf file uit X:\windows\inf
En daarna de driver compleet opnieuw installeren

• Jordan
ja, ik heb wat dat betreft alles geprobeerd. het rare is dat als ik de modem verwijder, en opnieuw laat detecteren hij wel werkt.ik vermoed dus dat er een of ander programma oid is dat gelijk bij het opstarten de modem aanspreekt , of ervoor zorgt dat het sm56hlpr programma niet uitgevoerd kan worden.