Bears and Bulls
Die labtec heeft denk ik geen optical ingang of wel? Want dat is enigste mogelijkheid om DTS te krijgen. En anders gewoon de geluidskabels van wat naar scart stuk loopt in je boxen duwen
Wil je surround geluid in de vorm van Dolby Digital of DTS, dan zul je een versterker moeten hebben met ingebouwde Dolby Digital of DTS decoder en een optische ingang (de PS2 heeft nl. alleen een optische uitgang voor digitale geluidssignalen).
Je kan ook zoals Albinoraptor zegt de geluidskabels die in het scartblokje gestoken zijn (rode en witte) op je versterker aansluiten maar dan heb je alleen maar stereo geluid. Als je versterker een Dolby Pro Logic Surround decoder heeft, kan je dan wel surround sound krijgen maar dat haalt het bij lange niet bij Dolby Digital of DTS.
Je kan ook zoals Albinoraptor zegt de geluidskabels die in het scartblokje gestoken zijn (rode en witte) op je versterker aansluiten maar dan heb je alleen maar stereo geluid. Als je versterker een Dolby Pro Logic Surround decoder heeft, kan je dan wel surround sound krijgen maar dat haalt het bij lange niet bij Dolby Digital of DTS.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
hmm dat wordt dan toch weer een dure aanschaf
en hij moet nog omgebouwd worden ook....
Is dat playstation speaker setje wat?
Is dat playstation speaker setje wat?
Bears and Bulls
Verwijderd
Ik heb een speakersetje voor de ps2 op me werk staan het is leuk spul voor het geld wat je ervoor betaald maar verwacht er niet veel van
oke! ik heb net een setje gezien van creative voor de ps2 die ook DTS, 5.1 support.. kost $99, dat is wel te doen, ben benieuwd!
Bears and Bulls
zit daar dan ook een DTS decoder in 
voor dat geld kan dat nooit lijkt me.... waarschijnlijk is het gewoon een 5.1 speakerset (4 speakers voor op de hoeken + 1 center + 1 subwoofer) die je met analoge aansluiten op een 5.1 analoge uitgang aansluit (zoals je ze onder meer op de Sound Blaster Live en Audigy vindt). Ik denk niet dat dat ding een optische ingang heeft en een ingebouwde decoder.
Het optische signaal dat uit je ps2 komt is namelijk nog niet geschikt om naar je speakers te sturen: er moet eerst een decoder tussen die uit dat ene optische signaal het geluid voor de linkervoorspeaker er uit filtert, het geluid voor de rechtervoorspeaker eruitf iltert (etc voor alle speakers).
Dat setje verwacht waarschijnlijk een signaal waarbij dat filteren al gebeurd is, en er dus zes (5 speakers + 1 subwoofer) aansluitingen op zitten.
(Sorry als het wat ingewikkeld is - lees de AV-FAQ voor meer info)
voor dat geld kan dat nooit lijkt me.... waarschijnlijk is het gewoon een 5.1 speakerset (4 speakers voor op de hoeken + 1 center + 1 subwoofer) die je met analoge aansluiten op een 5.1 analoge uitgang aansluit (zoals je ze onder meer op de Sound Blaster Live en Audigy vindt). Ik denk niet dat dat ding een optische ingang heeft en een ingebouwde decoder.
Het optische signaal dat uit je ps2 komt is namelijk nog niet geschikt om naar je speakers te sturen: er moet eerst een decoder tussen die uit dat ene optische signaal het geluid voor de linkervoorspeaker er uit filtert, het geluid voor de rechtervoorspeaker eruitf iltert (etc voor alle speakers).
Dat setje verwacht waarschijnlijk een signaal waarbij dat filteren al gebeurd is, en er dus zes (5 speakers + 1 subwoofer) aansluitingen op zitten.
(Sorry als het wat ingewikkeld is - lees de AV-FAQ voor meer info)
[ Voor 0% gewijzigd door MrTinux op 07-08-2002 16:35 . Reden: typos ]
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Pagina: 1