[idee] Gezeur niveau P&W etc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ze zitten altijd te zeuren dat het niveau in P&W te laag is blablabla etc (daar vorm ik me nu ff geen mening over).

Maar wrom zou je niet een beginners-P&W maken??? Devschuur© is sowieso wel een lege category met twee fora... Daar kan er toch best wel eentje bij???

Of zie ik dat nou verkeerd...

Uiteraard moeten er wel weer mods voor gezocht worden ofzow, misschien dat dat lastig is ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

www.beginnersweb.nl bestaat toch al? GoT heeft zijn eigen publiek en daar hangen nu eenmaal kwaliteitseisen aan. Je bepleit nu dus eigenlijk een andere insteek voor het concept GoT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

-ET-

Phone Home

Maar dan krijg je weer de vraag van nieuwe mensen die niet weten of het nou een beginners vraag is of een geavanceerde vraag. Denk niet dat het echt gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Gathering of Tweakers Dus geen beginners die niet weten hoe ze een pc moeten aan moeten zetten. Daar hebben we idd beginnersweb voor. "Beginners" zijn wel welkom om te leren, heb ik hier ook gedaan. Maar er word op GoT gewoon een bepaald niveau verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Osiris: die discussie is ook al 1000x gevoerd
Gathering of Tweakers
eod ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wekkel schreef op 07 augustus 2002 @ 14:46:
www.beginnersweb.nl bestaat toch al? GoT heeft zijn eigen publiek en daar hangen nu eenmaal kwaliteitseisen aan. Je bepleit nu dus eigenlijk een andere insteek voor het concept GoT..
Ja, hallo, jij wilt dus gewoon mensen die misschien wel harstikke goeie proggers zijn, maar die gewoon nog niet hun eigen 3D-engine gemaakt hebben de deur wijzen???

Ik zeg ook niet dat het een n00b-forum moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
D2k schreef op 07 augustus 2002 @ 14:48:
Gathering of Tweakers
eod ;)
Tja, ga jij maar lekker slotjes ed zetten, maar dan moet je ook niet meer klagen en zeiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 14:48:
[...]
Ja, hallo, jij wilt dus gewoon mensen die misschien wel harstikke goeie proggers zijn, maar die gewoon nog niet hun eigen 3D-engine gemaakt hebben de deur wijzen???

Ik zeg ook niet dat het een n00b-forum moet worden!
Als ze goede proggers zijn, kunnen ze prima aan de slag bij GoT voor beantwoording van vragen (en die irritante IE crash bug uit het nieuwe GoT halen :P ).

Je refereert aan een beginners P&W. Beginners -> http://www.beginnersweb.nl dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Dat wordt toch ook niet gezegd?
Het onderwerp '3d engine proggen' hoort niet thuis op beginnersweb, maar op GoT in /14. Al wordt dat topic gestart door iemand die daar geen ervaring mee heeft.

Wat we willen is, dat de bezoekers van P&W gewoon wat meer moeite doen ipv een UTFS of google topic te starten, dat ze duidelijke topics openen...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 14:49:
[...]
Tja, ga jij maar lekker slotjes ed zetten, maar dan moet je ook niet meer klagen en zeiken!

Een beetje rustig aan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 14:51:
Dat wordt toch ook niet gezegd?
Het onderwerp '3d engine proggen' hoort niet thuis op beginnersweb, maar op GoT in /14. Al wordt dat topic gestart door iemand die daar geen ervaring mee heeft.

Wat we willen is, dat de bezoekers van P&W gewoon wat meer moeite doen ipv een UTFS of google topic te starten, dat ze duidelijke topics openen...
Tja, dus als ik een vraag had over "Hoe zorg ik in C++ ervoor om de string abcabcabc te veranderen in zbczbczbc", dan mag dat, mits ik eerst gezocht heb en ik het allemaal duidelijk formuleer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 14:49:
[...]

hoezo? ik ben betrokken bij mijn subforum en wil graag werken aan de verbetering ervan

offtopic:
Betreft te laag/hoog niveau W&G P&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Een beetje rustig aan aub.
Tja, ik ben nogal sjagie de laatste tijd, maar ik wordt eerder moe van al het gezeur over het niveau dan over het niveau zelf, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
UTFS > Search = niet geindexeerd.
Ik ben het wel met Osiris eens, men heeft geen toverstafje, men moet een rechte lijn trekken, doet men dat niet, geen hoog niveau, of een Beginnersforum, dat wil men ook niet, dus laag niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de threads die nu in de Devschuur op slot gaan zijn over het algemeen zoek- en gewoonweg simpel-denken vragen:
vragen die met behulp van een search-engine, F1/help, een tutorial of gewoon wat interesse op te lossen zijn.

Mensen die gewoonweg niet de tijd nemen, en denken dat iemand anders, die 'er veel vanaf weet' dat wel voor hen oplost.
ik zie niet in wat zo'n 'newbie'-forum toevoegt, ik denk eerder dat het een slechte sfeer zal hebben, en een doelgroep aantrekt die op GoT niet 'thuishoort'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Het idee met het splitsen van P&W in een Q&A forum en een discussieforum is mi. beter dan klooien met termen als 'beginner/noob' etc.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

D2k:
Gathering of Tweakers
eod ;)
Da's een utopie. 't Is een Gathering of Wannabee Tweakers

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
RM-rf schreef op 07 augustus 2002 @ 14:55:
de threads die nu in de Devschuur op slot gaan zijn over het algemeen zoek- en gewoonweg simpel-denken vragen:
vragen die met behulp van een search-engine, F1/help, een tutorial of gewoon wat interesse op te lossen zijn.

Mensen die gewoonweg niet de tijd nemen, en denken dat iemand anders, die 'er veel vanaf weet' dat wel voor hen oplost.
ik zie niet in wat zo'n 'newbie'-forum toevoegt, ik denk eerder dat het een slechte sfeer zal hebben, en een doelgroep aantrekt die op GoT niet 'thuishoort'.
Mee eens, maar, word jij het niet een beetje zat dat men een hoger niveau willen, maar geen rechte lijn willen trekken (slotjes zetten op het randje). Men wil een hoger niveau, met een vingerknip, terwijl ze geen toverstafje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 14:52:
[...]
Tja, dus als ik een vraag had over "Hoe zorg ik in C++ ervoor om de string abcabcabc te veranderen in zbczbczbc", dan mag dat, mits ik eerst gezocht heb en ik het allemaal duidelijk formuleer???

Neen, dat is heel iets anders.
Als je dat niet begrijpt, dan heb je geen programmeerkennis -> beginnersweb. Je kunt nu wel zeggen dat je wel programmeerkennis hebt in dat geval, maar geen ervaring in C++, maar een beetje programmeur zoekt zo'n probleem in dat geval wel zelf uit ipv een topic te openen op GoT.

Een 3D engine schrijven in C++ is niet iets voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

drm schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:
[...]
Da's een utopie. 't Is een Gathering of Wannabee Tweakers

das niet mijn probleem
das een algemeen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
justmental schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:
Het idee met het splitsen van P&W in een Q&A forum en een discussieforum is mi. beter dan klooien met termen als 'beginner/noob' etc.
Psies...

Ikzelf ben ook van mening, dat het een computer-forum is en niet meteen naar "Tweakers" gewezen moet worden!

Ook beginnende proggers moeten hier terecht kunnen IMO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 14:58:
[...]

Neen, dat is heel iets anders.
Als je dat niet begrijpt, dan heb je geen programmeerkennis -> beginnersweb. Je kunt nu wel zeggen dat je wel programmeerkennis hebt in dat geval, maar geen ervaring in C++, maar een beetje programmeur zoekt zo'n probleem in dat geval wel zelf uit ipv een topic te openen op GoT.

Een 3D engine schrijven in C++ is niet iets voor beginners.
Ik was diegene die dat topic geopend heeft, en het was een hele leuke discussie geworden ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 14:59:
[...]
Psies...

Ikzelf ben ook van mening, dat het een computer-forum is en niet meteen naar "Tweakers" gewezen moet worden!

Ook beginnende proggers moeten hier terecht kunnen IMO...

die kunnen hier terecht. Als ze een topic openen over een probleem dat niet makkelijk te vinden is in een manual/google/etc... en ze tonen aan wat ze al geprobeerd hebben, waar hun probleem zit etc... dan blijft hun topic gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

maar waarom voeren we deze discussie in 2 threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
D2k schreef op 07 augustus 2002 @ 15:00:
Dit is niet zozeer een topic over het niveau blablabla, maar over een nieuw forumpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
D2k schreef op 07 augustus 2002 @ 15:00:
Omdat dit over subfora's gaat, in de topic in P&W over 'wonderen' :X
Je kunt het niveau niet 'zomaar' verhogen, daar heb je ideeén voor nodig, motivatie, kennis, en vooral wilskracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 15:02:
[...]
Dit is niet zozeer een topic over het niveau blablabla, maar over een nieuw forumpje...

daar gaat het ook over in de thread in P&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook al een niveau topic :D Woei! er is een nieuwe hype ontstaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
D2k schreef op 07 augustus 2002 @ 15:03:
[...]
daar gaat het ook over in de thread in P&W
Niet specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 14:57:
[...] beetje zat dat men een hoger niveau willen, maar geen rechte lijn willen trekken (slotjes zetten op het randje). Men wil een hoger niveau, met een vingerknip, terwijl ze geen toverstafje hebben.
persoonlijk hoef ik helemaal geen 'niveau' (zou niet weten wat het inhoud)
mijn wereld is eerder onderverdeeld in er moeite voor doen, een goede instelling hebben, positief werk verrichten en aan de andere kant soms een toevloed van mensen die dat niet doen (hierna n00b's te noemen, alhoewel dat niks met ervaring te maken heeft, enkel met instelling)

een goede thread is die waarin de vraagsteller werkelijk moeite wil doen zijn probleem opgelost te krijgen, hiervoor enkel de raad en bijstand van wat mensen op het forum benodigd heeft.
misschien hebben die mensen juist op dat punt eerdere ervaringen die ze kunnen delen, of kunnen zij wat technische achtergronden uitleggen, soms heeft het inderdaad enkel zin met iemand anders te kunnen overleggen over een probleem (vreemd maar waar, je kunt twee weken lang zitten te frutten in je eentje achter je comp en compleet vast zitten, een 1-regelig 'heb je al ...' kan precies dat zijn dat je weer op gang brengt).

Uiteindelijk kan ook iemand die net begint met design op W&G zich staande houden, als hij enkel niet denkt de F1-vragen daar beantwoord te zien, maar als hij enkel de bereidheid toont te leren, en waar hij vragen heeft ook aantoond zelf die moeite ervoor te doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Gordijnstok:
Hier ook al een niveau topic :D Woei! er is een nieuwe hype ontstaan :+
nieuwe hype :?
ontstaan :?

:D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
RM-rf schreef op 07 augustus 2002 @ 15:05:
[...]

persoonlijk hoef ik helemaal geen 'niveau' (zou niet weten wat het inhoud)
mijn wereld is eerder onderverdeeld in er moeite voor doen, een goede instelling hebben, positief werk verrichten en aan de andere kant soms een toevloed van mensen die dat niet doen (hierna n00b's te noemen, alhoewel dat niks met ervaring te maken heeft, enkel met instelling)
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Op zich mee eens, maar wat is dan 'moeite tonen?'.
Ik kan ook een lulverhaal 'swansen', wat al snel gezien word als 'moeite tonen'.
Ik ben zelf van mening dat het een manier is deze 2 groepen te scheiden, want is het in /14 gezellig? Ik kom er persoonlijk bijna nooit, als ik een topic open, zie ik weer reply's, waarvan ik zeg 'moet dit nou?', zelfs de bekende users doen dit, de wat 'populaire' mensen zeg maar, en ze zien niet in dat dit storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:08:
Op zich mee eens, maar wat is dan 'moeite tonen?'.
Ik kan ook een lulverhaal 'swansen', wat al snel gezien word als 'moeite tonen'.
Ik ben zelf van mening dat het een manier is deze 2 groepen te scheiden, want is het in /14 gezellig? Ik kom er persoonlijk bijna nooit, als ik een topic open, zie ik weer reply's, waarvan ik zeg 'moet dit nou?', zelfs de bekende users doen dit, de wat 'populaire' mensen zeg maar, en ze zien niet in dat dit storend is.

Geef eens voorbeelden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
[rml][ php] bestanden bufferen in een var[/rml]

Dat 'goh zeg kon je zelf zeker niet opkomen' vind ik echt weer zoiets 'overbodigs', misschien kan hij/zij wel gelijk hebben, maar wat geeft dat zinnetje nou van bijdrage aan P&W ?

Het zijn van die kleine dingetjes, die toch de sfeer een beetje naar beneden halen vind ik persoonlijk.

Misschien zo opbouwen:

Devschuur
- Advanced Scripting
- Normal Scripting
- Debug Forum

----------------------

Debug forum filtert misschien de 'onintresante' topics al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Tja, zo'n opmerkingen heb je denk ik ook wel in de andere fora. Ik vind de sfeer in /14 anders best wel goed. (Bepaalde periodes is het wat minder, zoals nu).

ff miereneuken: mogen er in jouw voorstel dan enkel scripting-topics (PHP, ASP, ...) aan bod komen en geen programming-topics?

Als er al een opsplitsing moet komen, dan ben ik meer een voorstander van een 'discussie-forum' en een 'Q&A-forum'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb een idee!

Als de n00bs weg pesten niet helpt, gaan toch gewoon alle (zichzelf) l33t(e) (vindende) mensen naar een ander forum :P

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:11:

Dat 'goh zeg kon je zelf zeker niet opkomen' vind ik echt weer zoiets 'overbodigs', misschien kan hij/zij wel gelijk hebben, maar wat geeft dat zinnetje nou van bijdrage aan P&W ?

Het zijn van die kleine dingetjes, die toch de sfeer een beetje naar beneden halen vind ik persoonlijk.

Misschien zo opbouwen:

Devschuur
- Advanced Scripting
- Normal Scripting
- Debug Forum

----------------------

Debug forum filtert misschien de 'onintresante' topics al een beetje.
Bijvoorbeeld...

Ik vind zelf 2 fora gewoon te weinig eerlijk gezecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mja...

Ok zo dan:

Devschuur

- Webdesign & Graphix
- Programming & Webscripting
- Vraag & Antwoord
- Debug Forum

Dat lijkt mij al niveau verhogend.
Vraag & Antwoord mogen dan wel echt n00b - posts gedaan worden, INDIEN GOED GERICHT

Bijvoorbeeld:
Mijn array: $blaat = aray ('hoi' => '$blaat'); werkt niet
Antwoord: aray = array.

Maar er moet wel een grens getrokken worden, dat ook.
Niet te n00b dan bedoel ik daarmaa, alhoewel, dit wel heel erg noob is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:30:
Mja...

Ok zo dan:

Devschuur

- Webdesign & Graphix
- Programming & Webscripting
- Vraag & Antwoord
- Debug Forum

Dat lijkt mij al niveau verhogend.
Vraag & Antwoord mogen dan wel echt n00b - posts gedaan worden, INDIEN GOED GERICHT

Bijvoorbeeld:

Choeso Jei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:30:
Mja...

Bijvoorbeeld:

Dit is nu eens een voorbeeld van iets dat over de grens valt. Syntax-errors etc horen niet thuis in de Devschuur. (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zo'n debug forum vind ik niks, dat promoot het neerkwakken van lappen niet compilerende code waar een puntkomma in mist :/

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Doordat je niet al te veel splitsingen hebt, word er gewoon 'gedumpt', het forum word als een 'dump-forum' gezien, dump hier maar ff neer, tjakkaaa!

ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
justmental schreef op 07 augustus 2002 @ 15:32:
Zo'n debug forum vind ik niks, dat promoot het neerkwakken van lappen niet compilerende code waar een puntkomma in mist :/
Houd P&W wel clean.
En er moeten wel grenzen getrokken worden ja, misschien wel strakke lijnen trekken, maar dan heb je wel cleane forums, die gebruikt worden waarvoor ze opgezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:33:
[...]
Houd P&W wel clean.
En er moeten wel grenzen getrokken worden ja, misschien wel strakke lijnen trekken, maar dan heb je wel cleane forums, die gebruikt worden waarvoor ze opgezet zijn.
Pcies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
't Probleem is gewoon dat Q&A topics wel mogen op GoT als ze goed geformuleerd zijn en als de topicstarter aantoont wat hij al geprobeerd heeft, kortom als het duidelijk is dat hij begrijpt met wat hij bezig is en zelf moeite doet. Zo'n topics mogen wel in /14 en blijven gewoon open.
Bij nader inzicht is imho een Q&A forum niet nodig want een goede Q&A vraag zorgt niet voor een niveau-verlaging. Dit zou trouwens als bijkomend effect hebben dat het forum met de discussie-topics redelijk leeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:33:
[...]
Houd P&W wel clean.

Het is aan de topicstarter om zijn code te debuggen en eventueel zelf zijn fouten eruit te slopen. Lukt het echt niet, dan zal hij wel vast in staat zijn om een goed Q&A topic te openen.

De vuiligheid die nu in P&W gepost wordt, wordt gewoon zo snel mogelijk gesloten. Nu kunnen zo'n topics niet, en ik zie niet in waarom dat in de toekomst wel zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 15:35:
't Probleem is gewoon dat Q&A topics wel mogen op GoT als ze goed geformuleerd zijn en als de topicstarter aantoont wat hij al geprobeerd heeft, kortom als het duidelijk is dat hij begrijpt met wat hij bezig is en zelf moeite doet. Zo'n topics mogen wel in /14 en blijven gewoon open.
Bij nader inzicht is imho een Q&A forum niet nodig want een goede Q&A vraag zorgt niet voor een niveau-verlaging. Dit zou trouwens als bijkomend effect hebben dat het forum met de discussie-topics redelijk leeg zou zijn.
Dan begin ik me nu sterk af te vragen wat jullie wel willen, jullie willen het niveau verhogen, in welke richting denken jullie dan? Ik ben van mening dat het toverstafje niet gaat werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
lastig he als je alleen weet wat je niet wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
4of9 schreef op 07 augustus 2002 @ 15:38:
lastig he als je alleen weet wat je niet wilt :)
Tja, ze willen bepaalde topics uit P&W en dat wil nie echt volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 15:39:
[...]
Tja, ze willen bepaalde topics uit P&W en dat wil nie echt volgens mij :P
Er zullen toch keuze's gemaakt moeten worden als ze het niveau hoger willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
* 4of9 denkt dan dat er weinig toppics overblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:41:
[...]

Er zullen toch keuze's gemaakt moeten worden als ze het niveau hoger willen hebben.
Pcies, en volgens mij wil het huidige beleid niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Wat we willen, weten we wel. (Ik toch).
We willen interessante topics in P&W (en dat kunnen ook Q&A topics zijn), en we willen ook dat alle P&W'ers moeite doen en zelf initiatief tonen en geen topics posten ala ' het werkt niet, hier heb je de code'.

Wat we niet willen staat in de FAQ, probleem is dat velen die FAQ niet lezen of er zich niet aan houden.

De enige manier om P&W leuk te houden is strakker modden volgens mij.

Voorbeelden van goede en slechte Q&A topics....

[rml][ perl] loop creeeren[/rml]
[rml][ Delphi] 2 vraagjes over datum's[/rml]
[rml][ php] PHP_SELF + variablen --> result = fout[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Osiris schreef op 07 augustus 2002 @ 15:42:
[...]
Pcies, en volgens mij wil het huidige beleid niet echt...
't werkt wel, alleen, ze willen het niveau een tandje hoger hebben, 't probleem is alleen, dat dat niet zomaar *poef* werkt. Willen ze het niveau daadwerkelijk hoger maken, zullen ze toch keuzes moeten maken denkent aan nieuwe subforums / strakke moderatiebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 15:43:
Wat we willen, weten we wel. (Ik toch).
We willen interessante topics in P&W (en dat kunnen ook Q&A topics zijn), en we willen ook dat alle P&W'ers moeite doen en zelf initiatief tonen en geen topics posten ala ' het werkt niet, hier heb je de code'.

Wat we niet willen staat in de FAQ, probleem is dat velen die FAQ niet lezen of er zich niet aan houden.

De enige manier om P&W leuk te houden is strakker modden volgens mij.
Mja, je zal altijd 'rotte appels' hebben, daar kun je echt helemaal _niets_ aan doen, dus ik snap het topic in P&W niet echt, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Jongens hou eens op met dat doorzichtige gedram.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
De rotte appels kunnen we eruit halen. Probleem is alleen dat er de laatste tijd nogal veel rotte appels in komen. Dat los je volgens mij niet op door strakker te modden maar door een aantal duidelijke richtlijnen te maken en ervoor te zorgen dat de mensen die zich registreren zich daar aan houden. En daar zit het probleem.... Een mens is geen machine en die heeft zijn eigen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
justmental schreef op 07 augustus 2002 @ 15:45:
Jongens hou eens op met dat doorzichtige gedram.
:?

Ik zeg nog 'Dat je rotte appels er altijd in hebt zitten, en dus strakke moderatie beter is'... En dan post jij dit?

Lees de draad, voor je blaat ja.

we proberen gewoon een beetje mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:48:
[...]
:?

Ik zeg nog 'Dat je rotte appels er altijd in hebt zitten, en dus strakke moderatie beter is'... En dan post jij dit?

Lees de draad, voor je blaat ja.
Ik doelde op de herhaalde aanhalingen van het toverstafje ed.

Bedankt voor het wilde verwijt.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
justmental schreef op 07 augustus 2002 @ 15:51:
[...]
Ik doelde op de herhaalde aanhalingen van het toverstafje ed.

Bedankt voor het wilde verwijt.
Verwijs daar dan ook naar. En ik weet zeker dat je wel snapt wat ik bedoel, ik wil er alleen mee zeggen dat nietsdoen niet helpt, nieuwe forums willen jullie niet, dus dan strengere modereerbeleid. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:52:
[...]
Verwijs daar dan ook naar. En ik weet zeker dat je wel snapt wat ik bedoel, ik wil er alleen mee zeggen dat nietsdoen niet helpt, nieuwe forums willen jullie niet, dus dan strengere modereerbeleid. :O
Ik wilde niet alle (n) posts quoten, aannemende dat dit ook wel duidelijk zou zijn.

Het overgaan van onderbouwen naar verwijten maken aan de leiding geeft de suggestie dat de argumentatie niet steekhoudend is.

Als de argumenten goed zijn worden ze vanzelf gehoord.

Splitsing was de suggestie, voorbeelden zijn gegeven, er is over gedacht, klaar.
De beslissing is niet aan ons.

Zelf heb ik geen sterk gevoel bij een splitsing, het interessante gedeelde is te dun, ik verwacht PNS-achtige problemen.
Als er toch een experiment met een splitsing wordt gedaan dan zou ik de Q&A/discussie variant proberen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben zelf voor strenger modereren, maar justmental, als je m'n posts leest, denk je dan echt dat ik 'aanvallend' / 'drug leggend' wil reageren? Zo bedoel ik dat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een debug-forum gaat mij echt te ver, ook al scheid je dan kaf van koren...
Er komt wel een enorme hoeveelheid kaf bij.

Q&A zie ik ook niet zo zitten, dat is gewoon tegen de bedoeling van een forum in en wordt een hel om bij te houden kwa moderatie, anders verloopt het net zo als de scheiding tussen de P en de W uit P&W en loopt iedereen die een A kan geven odd weg terwijl het P&W nog steeds vervuild wordt met allerlei Q&A vragen en men ook daar weg blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 16:09:
Ik ben zelf voor strenger modereren, maar justmental, als je m'n posts leest, denk je dan echt dat ik 'aanvallend' / 'drug leggend' wil reageren? Zo bedoel ik dat helemaal niet.
Het waren de 7 posts vanaf deze: [rml]RedHat in "[ idee] Gezeur niveau P&W etc"[/rml]
(muv. de reactie van whoami er tussen) waar ik op reageerde.
Het was bedoeld als een sturing in de goede richting :)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dan neem ik m'n woorden terug, alhoewel je wel ietsje meer info kon geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

Zolang er nieuwe mensen komen (en dat hoop ik wel) zullen er UTFS/google/geeninzet topics zijn, om deze altijd de blijven modden komt de P&W sfeer ook niet ten goede (het worden gewoon teveel slotjes, en nieuwe users hebben een grotere drempel).
Oplossing kan misschien zijn 2 fora :

• P&W - Discussie
• P&W - Troubleshooting

Waar Discussie alleen voor discussieren is, en Troubleshooting voor het oplossen van problemen. Je kan dan topics die te laag zijn voor troubleshooting nog steeds moderaten, maar je zou topics in troubleshooting die uitgegroeit zijn naar een discussie verhuizen naar discussie, en visa versa. Het grijze gebied tussen discussie is dan nog steeds aan de moderators.

Dat elke troubleshooting in principe ook als discussie kan worden geformulierd, zal mensen tenminste laten nadenken waarover ze een discussie willen hebben , dit filtert de meeste UTFS/google/geeninzet topics er wel uit en die komen dan in troubleshooting, waar de moderators kunnen beoordelen of het niveau hoog genoeg is.

Het enige nadeel hieraan kan zijn dat sommige users alleen maar in Discussie komen en Troublshooting mijden, maar ik denk dat deze user nu toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
man man man man man man man

wat een niveau

<a href="<? echo '$PHP_SELF?$QUERY_STRING'; ?>">

moet zijn:

<a href="<? echo "$PHP_SELF?$QUERY_STRING"; ?>">

GOH .. tussen single quotes is alles letterlijk

<a href="<?= $PHP_SELF?$QUERY_STRING ?>">

moet zijn

<a href="<?= $PHP_SELF.'?'.$QUERY_STRING ?>">

GOH! inline string concanations ... lastig hoor!

:'(
Als dit beschouwd wordt als een normale reactie op een simpele vraag snap ik werkelijk niet dat er nog mensen terugkomen na hun eerste post in P&W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Chaos schreef op 07 augustus 2002 @ 16:29:
[...]

Als dit beschouwd wordt als een normale reactie op een simpele vraag snap ik werkelijk niet dat er nog mensen terugkomen na hun eerste post in P&W...

Dit is inderdaad geen schitterende reply, maar het topic waarin gereageerd werd is anderszijds nu ook een mooi voorbeeld van een topic waardoor de motivatie van de reguliere P&W bezoeker om /14 te bezoeken sterk verminderd.

Goede topics krijgen goede replies, slechte topics krijgen dergelijke replies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 16:32:
[...]

Lees even de post van ACM en die van mij daarover... :)
Ik vindt eigenlijk dat echte discussies en gewoon hulp vragen (maakt niet uit welk niveau) gescheiden horen. En als je hulp vragen topics niet wilt dan rename je W&P P&W gewoon naar W&P P&W Discussie. mensen met UTFS-topic zullen dan wel een drempel hebben om op het forum te posten, en om de post om te vormen naar een discussie-topic. Eigenlijk een FAQ verwerkt in de forum titel, want juist de mensen die deze 'foute' topics plaatsen zullen niet eerst een FAQ lezen, maar nog wel altijd de forumnaam.

[ Voor 0% gewijzigd door p0m op 07-08-2002 16:51 . Reden: nu je zin ACM? P&W :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch... En toch zit ik langzaam aan weer te verlangen naar een splitsing, ook al ging dat vorige keer (toen heb ik het overigens niet meegemaakt) niet goed...

Think about it, modjes... Welliswaar een wat levenslustigere splitsing qua het advanced gedeelte, maar als je het aantal topics in P&W momenteel ziet - daar moet best een splitsing mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[splitsing mode]
En wat dacht je zo te bereiken....
GoT lijkt mij aardig universeel... P&W is dat een hogere cult???
[/splitsing mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:02:
[...]
Omdat dit over subfora's gaat, in de topic in P&W over 'wonderen' :X
Je kunt het niveau niet 'zomaar' verhogen, daar heb je ideeén voor nodig, motivatie, kennis, en vooral wilskracht.

tuurlijk wel, Kees heeft een schuifje op een 19" rack zitten waarmee ie het niveau kan verhogen, hij vertikt 't alleen om daaraan te draaien :Y)

[terug naar serieus]
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:04:
En toch... En toch zit ik langzaam aan weer te verlangen naar een splitsing, ook al ging dat vorige keer (toen heb ik het overigens niet meegemaakt) niet goed...

Think about it, modjes... Welliswaar een wat levenslustigere splitsing qua het advanced gedeelte, maar als je het aantal topics in P&W momenteel ziet - daar moet best een splitsing mogelijk zijn...
Mmmja maar de vorige splitsing was alleen P en W splitsen... simpele C++ vragen kunnen ook gesteld worden, evenals complexe PHP vragen, dus dat was niet echt een oplossing (hoewel ik het wel fijn vond :))

Een apart Q&A forum lijkt me idd wel een beter idee...
* .oisyn steekt z'n hand omhoog, hopend op de vraag "all in favour?"

.edit: en laat die idioten hun text eens goed escapen! beetje backslashes voor mijn quotes zetten... tsss ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
.oisyn schreef op 07 augustus 2002 @ 23:41:
[...]

tuurlijk wel, Kees heeft een schuifje op een 19" rack zitten waarmee ie het niveau kan verhogen, hij vertikt 't alleen om daaraan te draaien :Y)

[terug naar serieus]

[...]

Mmmja maar de vorige splitsing was alleen P en W splitsen... simpele C++ vragen kunnen ook gesteld worden, evenals complexe PHP vragen, dus dat was niet echt een oplossing (hoewel ik het wel fijn vond :))

Een apart Q&A forum lijkt me idd wel een beter idee...
* .oisyn steekt z'n hand omhoog, hopend op de vraag "all in favour?"

.edit: en laat die idioten hun text eens goed escapen! beetje backslashes voor mijn quotes zetten... tsss ;)
Volgens mij zijn de meningen verspreid...

* Osiris is voor iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RedHat schreef op 07 augustus 2002 @ 15:11:

hier schrik ik van ...:\
... daar gebeurt iets dat niet erg net is, en dit komt over als bewust in de grond trappen van topicstarter.
Als dit kennelijk standaard gedrag is (en niet komt door een enmalige slechte stemming van de betreffende beantwoorder) staat het er slecht voor met /14.
kortaf, huneurig en autoritair als user op een topicstarter reageren kan best, ik doe het ook wel, maar het minste is dat deze hiervoor aanleiding moet geven, een brakke openingspost; hier is het enige probleem dat de topicstarter het functioneren van de concat-operator in PHP niet geheel begrijpt.

misschien handig om te begrijpen dat je in object georienteerde programmeertalen makkelijk een concat functie als method van het Array-object kunt gebruiken:
arrayName1.concat(arrayName2); de vraag van de topictstarter lijkt iets soortgelijks te willen bereiken

nu is het de vraag he dat in PHP gaat, inderdaad iets dat ik me ook wel afvraag, hoe object-georienteerd PHP is, vraag ik me nog altijd af, maar ja dat zal vast in de manual staan, zoals kennelijk alles daar in de manual staat
(als ik php-devver was zou ik ook met een norse grijns rondlopen en vast mn vrouw slaan, Ya're talkin' to me!?)

een Debug Q&A lijkt me best het testen waard, maar minstens zouden hiervoor hele strakke regels gesteld dienen te worden:

1) voor de topicstarter
duidelijke openingspost, met code (eventueel in php/code-tags met regelnummers)
uitleg wat hij wil bereiken, uitleg wat mis gaat, uitleg wat al geprobeerd is.

2) voor de beantwoorders
heel, heel streng anti-flame beleid door mods, hier zouden regulars zeer behulpzaam kunnen zijn; anderen dan mods en regulars laten iedere opmerking over de openingspost van de topicstarter achterwege.

Een goede doelstelling lijkt me dat dit Debug Q&A niet zo zer gaat om hulp bij de oplossing van foutmeldingen, maar eerder je de mogelijkheid biedt

Pagina: 1