Beide computers traag na aanleggen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik hab dus een Multi-player gamers networking kit gekocht van sitecom om een netwerk op te zetten. Het installeren verliep voorspoedig, maar beide pc's zijn abnormaal veel trager geworden.
PC1 is een PIII 450, met 192 MB SDRAM. Dit is min of meer de server, Hij host de data-schijf met PC2, en heeft een gedeelde printer. Deze PC is zo traag, dat de systeemklok zelfs achter gaat lopen. Het geheugen zit vanaf het begin al voor zo'n 75% vol, processor op zo'n 50%.
PC2 is een Celeron 1200, met 256 MB SDRAM. Dit is het workstation zeg maar. Als je iets binnenhaalt van PC1 loopt PC2 geregeld voor een half minuutje vast, om daarna weer 'gewoon verder te gaan.'
De networktraffic is normaal, geen extra bytes over en weer, en de snelheid is er ook wel als het moet, maar dan alleen voor kleine bestandjes van PC1 naar PC2. Van PC2 naar PC1 gaat wel min of meer normaal.
Beide PC's lopen op Win98 SE.

Dit moet het zo ongeveer wel zijn, maar waar kan hier het probleem liggen?

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Misschien ergens een protocol te veel geinstalleerd misschien?
Heb je de drivers van de diskette geprobeert? Probeer eens de realtek8139 drivers van realtek zelf (multiplayer kits hebben realtek)

Installeer alleen tcp/ip en config dit. Misschien dat dat je probleem oplost (zeg maar ook onderdeel van "eerste oplossing")

Euhmmm .... herinstall van win98 misschien ?
(standaard doe ik het 2 keer per jaar)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

AirX

Tweak Guru

Heb je wel een IP adres ingevuld??? Want anders gaat windows zichzelf een IP toewijzen, wordt de PC bij het opstarten ook vet traag van......

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AirX schreef op 07 augustus 2002 @ 19:18:
Heb je wel een IP adres ingevuld??? Want anders gaat windows zichzelf een IP toewijzen, wordt de PC bij het opstarten ook vet traag van......
is dus enkel bij het booten dat het 1 a 2 min langer duurt

Realtekkies hebben (eigen ervaring) meestal een grotere load op de processor, zelf gebruik ik daarom 3com kaartjes, echter zo'n grote load...
Het lijkt me erg sterk dat de systeemklok hierdoor achterloopt hoor, die maakt immers gebruik van een aparte timer :)

• Fauna
PC 2 is een configuratie die pas anderhalve maand staat, en heeft sindsdien al 4x een verse installatie gehad. PC1 heeft programma's en instellingen die niet verloren mogen gaan, dus daarbij heb ik system file check (sfc) gedaan. De klok van PC1 loopt toch echt 10 tot 20 minuten per dag achter, dus dat vind ik erg abnormaal. Tevens is de muis daarvan ook errug traag (hakkelen, refresh 2x per seconde, enz). Na een minuut of 5 rustig werken is het geheugen zelfs helemaal vol, en de processor ook niet meer stil te krijgen... Alleen de noodzakelijke protocollen zijn geinstalleerd. Verder ga ik zo ip's toewijzen, kijken of dat wellicht wat helpt. De drivers zijn idd van de installatiediskette, en dit zouden ook de laatste drivers zijn volgens de site van sitecom.
Nog iemand oplossingen/tips?

• Fauna
-*-*SCHOP*-*-

Echt niemand? Het is nogal lastig werken op die pc's, zo...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet de netwerkkaart van de pc die de tijd achter laat lopen in een ander PCI slot, mits dat kan,

1 tip doe hem niet onder de videokaart, maar in het onderste pci slot bijvoorbeeld, misschien helpt dat

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Virusscannertje draaien? Dat vollopen van geheugen lijkt verdacht veel op virusactiviteit. Geef ook eens een lijstje van de programmatuur die automatisch op PC 1 en 2 opgestart wordt?

System Specs

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Vorkie schreef op 10 augustus 2002 @ 08:36:
zet de netwerkkaart van de pc die de tijd achter laat lopen in een ander PCI slot, mits dat kan,

1 tip doe hem niet onder de videokaart, maar in het onderste pci slot bijvoorbeeld, misschien helpt dat
Da's inderdaad ook een goeie... Zou nog een resource conflict kunnen zijn.

System Specs

Pagina: 1