Toon posts:

[CM] Window maken in de voorkant van een Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee, om mn desktop pc verder te modden, en ik hoop dat jullie nog tips, ideeen hebben om dat te doen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/pc2.jpg
Hier wil ik zeg maar een window maken in het vierkant, zodat het er ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/pc3.jpg
uit komt te zien, mooi toch? :9 (sorry Alf ik heb je casemod even gebruikt ;) von m zo mooi)

maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, stukje plexiglas heb ik nog wel, en decoupeerzaag, figuurzaag ook wel. Ik moet nu nog aan spul komen voor een mooi, dun randje.

Verder, is het nog een probleem, want de kast is zeg maar 'gebobbelt', dus is het nog lastiger om het raampje in te krijgen. Wat denken jullie, zou dit lukken?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/pc1.jpg
(die naad is omdat ik de klep er ff niet goed op heb zitten)

als de pics het niet doen, is Chello weer aan het fucken
mn case kun je hier nog ff verder bekijken
http://members1.chello.nl/~j.demeij

Verwijderd

Leuk idee maar ik denk niet dat het echt mooi wordt .. meestal zitten er wat draden voorin gepropt en je hebt alleen uitkijk op de achterkant van de kast met een front-window..

Verwijderd

cool ideej

Verwijderd

zeker doen , probleem is idd die bolling, 1 pic ( de laatste ) doet het op het moment niet maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt.een ruitje is maar 3mm dik dus dat moet toch wel gaan met dat ruitje of niet?ideen heb ik niet echt meer kan alleen nog zeggen suc6 ;) ( en ff wat pics posten als ie klaar is ok? :*) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:26:
zeker doen , probleem is idd die bolling, 1 pic ( de laatste ) doet het op het moment niet maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt.een ruitje is maar 3mm dik dus dat moet toch wel gaan met dat ruitje of niet?ideen heb ik niet echt meer kan alleen nog zeggen suc6 ;) ( en ff wat pics posten als ie klaar is ok? :*) )
bedoel je dat ik het ruitje moet bollen? da's wel gaaf idee, ik dacht eerst gewoon, dat het ruitje een stukje 'naar binnen' zou komen, en dan de gaatjes opvullen ofzo

weet je mischien hoe dat het beste kan? met een brandertje ofzo?

pics komen natuurlijk ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vroeger bij techniek hadden we daar zo'n leuke gloeidraad voor... dat moet in principe wel na te bootsen zijn met het fornuis ofzo... :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
misschien met een rol alufolie en een magnetron ^^

Verwijderd

idd , op school hadden we ook zo'n gloeidraad daarvoor.Je hebt thuis vast nog wel een werkbank of zo , een gasbrander ( wel op een goede afstand houden , de temp hoeft niet zo hoog te worden ik gellof net zo heet als kokend water is bij sommige kunstof al voldoende , moet je ff ergens checken) eronder en langzaam buigen of zo.Weet er niet zoveel vanaf maar men buurman wel.Ik zal het hem vragen als ie thuiskomt

edit:

hij stopt normaal om 16:30 met werken

Verwijderd

Ben ff de naam kwijt , soort papier maar dan doorzichtig.
Dat in het groen en je hebt geen cffl nodig ;)
Als je stepping stones hebt, zit daar een rood doorzicht dingetje in, zoeits.

Heeft iemand hier ff een naam voor?

Verwijderd

Topicstarter
in heet water lukt het aardig (y)

k heb het metaal achter het plastic front van de kast al weg gemaakt met een metaaldecoupeerzaag.

Verwijderd

hey dus mijn water id werkt toch?cool , eerste id in jaren dat werkt bij mij.Maar je gaat toch wel nog steeds plaatjes posten of niet soms?

Verwijderd

Dat gloeidraad heet een straalbank :)

Verwijderd

jaaaaaa pics :):):)
ik zit hier met het zelfde probleem (gebolde voorkant)

misschien een mal maken van klei en dan verhitten en dan in die mal drukken??...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

in heet water zou wel lukken... alleen krijg je die bolling nooit mooi...
en die schakelaars zou ik niet in die window bouwen, maar eronder oid.. heb je ook een pic vd achterkant???

Electronics development

Verwijderd

je kant wel eerst een vorm maken zoals Sirchay zegt.Boetseren of uit hout snijden of het stukje wat je eruit hebt gezaagd ervoor gebruiken.Maar jongesn wat doen we de moeite nog ?hij heeft het waarschijnlijk al verbogen of niet soms?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:14:
je kant wel eerst een vorm maken zoals Sirchay zegt.Boetseren of uit hout snijden of het stukje wat je eruit hebt gezaagd ervoor gebruiken.Maar jongesn wat doen we de moeite nog ?hij heeft het waarschijnlijk al verbogen of niet soms?
t is met water niet echt gelukt

maar k ben al beetje verder aan het klooien, k ben vandaag de hele dag bezig geweest om het metaal weg te zagen, de stukken metaal vliegen om je oren :|
daarna in het plastic hetzelfde gat, en dat stinkt als de tering

maar verder luktie goed :D

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, en t is nog veeeeeeeeeeel wreder geworden dan het plaatje dat ik gesoept heb!! Ik wacht nog ff tot mn CCFL'etje aankomt, (2 dagen) en dan post ik pics. Het ziet er nu ook wel koel, mysterieus donker uit allemaal, en t is mooier geworden dan ik had verwacht, je hebt uitzicht over alle hardware!

Verwijderd

ohw fijn nou heb je me nieuwsgierig genoeg gemaakt om te ontploffen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 16:08:
ohw fijn nou heb je me nieuwsgierig genoeg gemaakt om te ontploffen :(
k ontplof ff mee, k heb een tering hekel aan wachten :( iemand trouwens ervaringen met Freezinghardware.nl?

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook altijd nog een vette sticker voorop plakken :D
Pagina: 1