Toon posts:

[VB] Installatie werkt niet op alle Windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje....

Ik heb een applicatie gebouwd in Visual Basic 6.0. Nu is hij af en heb ik een installatie gemaakt met de Package & Deployment Wizard die bij Visual Studio meegeleverd wordt.

Het werkt op mijn systeem allemaal perfect (Windows XP), maar op andere Windows versies lukt het installeren niet echt. Onder Windows 98/ME/2000 krijg ik de melding "some files are out of date on your system", daarna een advies om te rebooten na een update van die bestanden.

Nou werkt dat wel onder 98 maar ME en 2000 geven niet thuis hier.

Hoe kan ik (onder XP) een installatie bouwen van mijn programma die gewoon in 1 keer goed installeert onder alle versies van windows?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Installshield
Windows Installer
Inno-Setup <-- nadeel is dat je zelf je dependencies moet zoeken, voordeel is dat hij gratis is

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

die P&D wizzard is imho nogal n brak apparaat, bij ms kan je gratis (indien in bezit van vstudio licentie) visual installer halen.. probeer die es?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx jongens!

Jeetje, wat een snelle reacties hier :)

/me naar buiten kijkt... :?

Waarom zitten jullie in godsnaam achter je PC? :X

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:24:
Tnx jongens!

Jeetje, wat een snelle reacties hier :)

/me naar buiten kijkt... :?

Waarom zitten jullie in godsnaam achter je PC? :X

Jij zit er toch ook achter? :+

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het flink bewokt. En ik schijn te moeten werken ook ;)

Verwijderd

Systeem dual boot maken, werken in windows XP, compileren onder windows 95. P&D gebruiken onder windows 95 en installatie werkt op alle OS'en. Hoe hoger je OS, hoe minder P&D meeneemt in een installatiepakketje, hoewel het op oudere OS'en wel nodig is.

P&D is wel een brak ding, maar wel ontzettend makkelijk en snel. Binnen één minuut een setup creeren, dat is me met andere pakketten nooit gelukt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:36:
Systeem dual boot maken, werken in windows XP, compileren onder windows 95. P&D gebruiken onder windows 95 en installatie werkt op alle OS'en. Hoe hoger je OS, hoe minder P&D meeneemt in een installatiepakketje, hoewel het op oudere OS'en wel nodig is.

P&D is wel een brak ding, maar wel ontzettend makkelijk en snel. Binnen één minuut een setup creeren, dat is me met andere pakketten nooit gelukt...
Zoiets had ik zelf ook al bedacht, alleen is dat even niet haalbaar op dit moment.

Weet iemand hoe ik alle dependencies in VB kan checken? Daar moet toch wel een of andere functie voor zijn die mij een mooi overzichtje geeft van alle DLLs die ik gebruik?

Net namelijk die inno-setup geprobeerd, daar kun je echt strakke installs mee maken zeg :) Nu moet ik dus alleen nog de DLLs erbij bakken.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 07 augustus 2002 @ 14:25:
[...]

Jij zit er toch ook achter? :+
Ja, helaas wel :'(
Moet werken...
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:26:
Ik weet niet waar jij zit, maar hier is het flink bewokt. En ik schijn te moeten werken ook ;)
In Enschede is het prachtig weer! :P

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Ik weet niet of de search al werkt hier, maar ik heb dit probleem ook gehad.
En er zijn diverse topic's met hele goede links hier op GoT.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• KO

KO

* KO ziet net dat zoeken op Package & Deployment Wizard hier nog niet werkt

In Utrecht (langs de A2) is het bewolkt

Verwijderd

Topicstarter
KO schreef op 07 augustus 2002 @ 14:51:
Ik weet niet of de search al werkt hier, maar ik heb dit probleem ook gehad.
En er zijn diverse topic's met hele goede links hier op GoT.
Kzal eens kijken.

Helemaal vergeten hier de search te proberen :X

/edit
Hmmm... de search werkt nog voor geen meter. Zoeken op bijvoorbeeld alleen "VB" levert helemaal niks op...

Als jij dat probleem ook hebt gehad, heb je dan misschien zo'n goede link voor mij?

• KO

KO

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:58:
[...]

Als jij dat probleem ook hebt gehad, heb je dan misschien zo'n goede link voor mij?
Dan moet ik ff thuis kijken. En dat duurt nog wel even...... :O maar ik kijk wel ff

Ik heb het wel een keer gedaan door alleen de dll's die ik nodig had apart in de system32 dir neer te zetten en met regsvr32 te registreren.

Verwijderd

Ik heb zelf dit probleem ook gehad en uiteindelijk overgestapt op WiseBuilder. Installshield ook geprobeerd maar dat was me te ingewikkeld.
Wisebuilder is dermate simpel dat het zeker zijn geld waard is. Verder is het geschikt voor VB-projecten en in mijn optiek minimaal zo snel met het in elkaar zetten van een meer dan degelijke setup als P&D.
Microsoft wil P&D zoals die voor Office is uitgeleverd liever niet meer aanbevelen daar die nog slechter werkt als voor Visual Studio wat wel wat over de kwaliteit zegt van P&D...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een installatie gemaakt met Inno-Setup, dat is echt een mooi programma!

Toch nog op een Windows 98 en een 2000 machine kunnen testen. Werkt tot nu toe allemaal prima, ik ben weer helemaal gelukkig :)

Wisebuilder ga ik zeker naar kijken! Het uitzoeken van de DLLs die allemaal nodig zijn heeft me wel even wat tijd gekost, ik hoop ook dat ik ze allemaal heb :o

In ieder geval, bedankt allemaal!

Nu kan ik (en mijn baas) weer rustig slapen ;)

Verwijderd

visual studio installer had 't zelf voor je uit gezocht >:)

Verwijderd

Met het tooltje depends.exe kan je de, jawel, dependencies van je dll's testen en bekijken. Dit tooltje wordt overigens meegeleverd met vstudio (enterprise zeker)

Verwijderd

Depends is zinloos op VB projecten, aangezien depends alleen de staticly linked dll's laat zien.. en com is nooit staticly linked..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:04:
visual studio installer had 't zelf voor je uit gezocht >:)
Net gedownload, toch ook maar eens proberen :)

Maar kan iemand mij vertellen waarom die installaties die je kunt maken met die shit die met Visual Studio meegeleverd wordt zo oerlelijk zijn? Neem die van Inno-Setup, zo wil ik ze hebben!

Alsof je in een keer teruggeschopt wordt naar het Windows 3.x tijdperk. Tis dat je tijdens een installatie lange bestandsnamen in kunt voeren, aan dingen die dat niet kunnen heb ik helemaal een hekel. En wat me het meest irriteert, je komt ze tegenwoordig nog weleens tegen ook...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Wat ik meestal gebruik is dit bestandje:
Visual Basic 6.0 SP5: Run-Time Redistribution Pack

Hier zitten alle DLL's in die je al nodig hebt als je een nieuw VB project start. Verder kun je andere componenten gewoon checken met References/Components... (of idd gebruik te maken van een of ander installatie programma)

op Pscode.com is overigens ook een programma ergens die alle nodige DLL's "schijnt" te vinden..

[ Voor 0% gewijzigd door Sponge op 07-08-2002 18:23 . Reden: ene forum gebruikt URL, andere weer LINK voor URL's.. :| ]

• KO

KO

Die link was naar Inno-setup, maar die had je al gevonden ;)
Ik heb zelf niet met het programma gewerkt nog, maar werkt dat wel dus?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Wat ik meestal doe is de P&D wizard laten uitzoeken wat er nodig is en dan met Inno-Setup de setup bakken. Dat werkt met Visual Studio Installer waarschijnlijk ook wel.

En de losse componenten (ADO, Jet, VB runtime spul) stop ik er altijd in als setups die ik in de [Run] sectie van Inno-Setup start (silent natuurlijk), op die manier weet je 100% zeker dat alles goed geinstalled is.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• KO

KO

maar waarom kunnen die dll's op een win2000 bak niet geupdate worden met de P&D wizard :? zo spannend is dat toch niet?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Ben je admin op die bak of niet? Windows2k heeft een backup van de bestanden in system32\dllcache (twice the size, one time pleasure..) die wil ie nog wel eens terugzetten bij booten :)

• KO

KO

* KO vind het maar vreemd, dit zou toch ook bij het testen door microsoft naar voren moeten komen B)

Pagina: 1