Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Voeding levert genoeg stroom
Molex misschien niet goed erin
Hij leest nog wel de data? snel backuppen dan... klinkt als dood motortje ofzo.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
P5ycho schreef op 07 augustus 2002 @ 14:38:
klinkt als dood motortje ofzo.
Juist niet
Het motortje werkt nog goed..
Maar check inderdaad zowel je voeding even, en je kabels..
Is alles in orde, dan probeer toch maar eens een diagnose-programma van de fabrikant..
Het klinkt in ieder geval niet gezond!
Blijkbaar krijgt het motortje de schijf niet op toeren, lijkt me toch wel iets waar je rekening mee mag houden hoor. te weinig juice kan ook een orzaak zijn inderdaad.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Zoiets heb ik ook gehad. Toen bleek dat een van de pootjes van de IDE-connector los zat. Een kennis van me heeft een soldeerbout met een mooi din puntje waarmee hij het kon solderen en nu draait hij wer tevreden zijn rondjes.
Wanbeleid is ook beleid.
Ik heb ook zoiets gehad, bij mij bleek dat er een stekker losgetrild was. Wordt hij nog wel herkend in de bios?
ja hij wordt nog wel gewoon herkent in de bios, ik moet vandaag toch ff de CPU's HSF schoonmaken dan zal ik er gelijk voor kijken of de molex nog goed zit
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
Het kan ook zijn dat de spindle motor in de schijf zelf gewoon stuk is, dat hij hem gewoon niet meer op toeren kan brengen, en dan weer terugvalt..MBrulez schreef op 08 augustus 2002 @ 09:51:
ja hij wordt nog wel gewoon herkent in de bios, ik moet vandaag toch ff de CPU's HSF schoonmaken dan zal ik er gelijk voor kijken of de molex nog goed zit
Dit gebeurt niet vaak, maar is niet zeldzaam.
Als er nog garantie op zit zou ik hem proberen terug te sturen/brengen, en zorg iig dat je zoveel mogelijk data van de schijf afkrijgt.
Suc6 ermee
Pagina: 1