Toon posts:

Problemen met AMD 1800+ en Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een maand geleden een AMD XP 1800+, 512 RAM, 80 GB HD, Epox 8k3a serie moederbord en Geforce 4 MX gekocht.
De temperatuur wordt maximaal rond de 65 graden met een Artic Cooler supersilent 2500. ( zou goed moeten zijn)
Als ik een game speel loopt die na 5 minuten vast of de computer reboot gewoon zonder reden.
Ik ben al ermee terug naar het bedrijf gegaan en die hebben vanalles geprobeerd en ze zeiden dat ze het intern geheugen hebben verwisseld en dat het ding dus weer normaal goed werkte ( Dus dat ik kon gamen :) )
Ik sluit computer thuis aan en ga hem testen nu loopt die nog vast en ik weet dat het niet aan de Videokaart kan liggen en de temperatuur moet ook ok zijn zeiden ze..
Heeft iemand misschien een idee waar dat aan kan liggen ?
Ik begin er een beetje ziek van te worden BVD ..

Verwijderd

Topicstarter
iemand? .....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je topic kicken mag pas na 24 uur.. niet na een half uur al.. :{

Spontane reboot bij stress > Voeding. Kijk eens naar de waardes die de voeding onder full load geeft op de 3.3, 5 en 12v lijnen. Als die veel afwijken is je voeding te zwak.

Verwijderd

65 graden is wel erg hoog. Kijk eens in de bios hoe de beveiligingswaarden staan qua temperatuur. Mischien heb je hem wel ingesteld om te stoppen bij 70 graden of zo.
Ik heb zelf een 2100+ met een zalman 5100 cu cooler en ik kom stressed niet boven de 46 graden. Test anders even met sisoft sandra hoe de temperatuur reageert als de comp gestressed wordt.

Verwijderd

Zit er enige regelmaat in dat je comp vast loopt? bijv. Na een bepaalde tijd of na het starten van een bepaald proces/handeling?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:
Zit er enige regelmaat in dat je comp vast loopt? bijv. Na een bepaalde tijd of na het starten van een bepaald proces/handeling?
tja ik zou zeggen check de volgende dingen

1 drivers video kaart altijd zo nieuw mogelijk
2 temp van je proc mag best wat lager
3 dipt de output van de voeding zo ja nieuwe voeding zoeken
4 via 4-1 drivers geinstaleerd ? (hoeft niet in xp)
5 bios instellingen goed ingesteld ? mem timings enz enz
6 loopt ie by andere spellen ook vast ?

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:56:
65 graden is wel erg hoog. Kijk eens in de bios hoe de beveiligingswaarden staan qua temperatuur. Mischien heb je hem wel ingesteld om te stoppen bij 70 graden of zo.
Ik heb zelf een 2100+ met een zalman 5100 cu cooler en ik kom stressed niet boven de 46 graden. Test anders even met sisoft sandra hoe de temperatuur reageert als de comp gestressed wordt.
Mijn 2100+ word met dezelfde cooler al bijna 60 graden !!
Hoe krijg je dat voor elkaar ?

kingfriko

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
geheugen settings ? check effe goed je cpu temp na het spelen van games !

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Dat is dan de idle temp. (vergeten) :z

kingfriko

Verwijderd

kingfriko schreef op 07 augustus 2002 @ 15:04:
[...]
Mijn 2100+ word met dezelfde cooler al bijna 60 graden !!
Hoe krijg je dat voor elkaar ?
idd bij mij ook :) Ik heb het vermoeden dat dat geen interne meting is die temp van hem :)

Verwijderd

Betere airflow?

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Ik heb onderin inblaas en bovenin uitblaas dus airflow is er wel .
Temperaturen blijven hetzelfde met geheel open kast (zonder zijkanten en bovenkant)
Het word tijd dat die vapochills en prometeia`s betaalbaar worden denk ik

kingfriko

Verwijderd

kingfriko schreef op 07 augustus 2002 @ 15:10:
Ik heb onderin inblaas en bovenin uitblaas dus airflow is er wel .
Temperaturen blijven hetzelfde met geheel open kast (zonder zijkanten en bovenkant)
Het word tijd dat die vapochills en prometeia`s betaalbaar worden denk ik
Heb ik ook :) Maar met alles op Turbo oorverdovende stand kom ik niet onder de 52c idle :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:06:
[...]

idd bij mij ook :) Ik heb het vermoeden dat dat geen interne meting is die temp van hem :)
Inderdaad, goede airflow. Met de kast open loopt ie ook op naar 54 graden.
Is wel degelijk interne meting. Abit at7 board in chieftec big tower met 5 extra fans.
Actieve geheugen cooling, leadtec Geforce 4 4400 met 2 fans, enz.

De eerste keer met alles op volle toeren draaien leek het wel een vliegtuig maar inmiddels toch al wat rustiger gekregen. Moet alleen nog de extra kast fans op 7 volt zetten. :*)

Verwijderd

Ja doh :D Dan heeft het geen zin om een Zalman te nemen. Die fan's schieten er qua kabaal bovenuit :D

Verwijderd

Aan de voorkant heb ik van dat wit afzuigkap schuim er tussen gepropt. Dat gaat bij die chieftec erg makkelijk omdat er tussen de fans guards en de buitenkant nog wat holle ruimte zit. Had deze tip eens gelezen in een of ander Duits blad. Scheelde enorm. Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat er minder stof naar binnen komt en er lichtelijk onderdruk ontstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hij hangt bij alle games vast hij reboot zelfs als ik teveel dingen doe..
Mijn temp is idle 55 graden en mijn bios instellingen zoals de v lijnen kloppen ook en zijn stabiel.
Ik heb de allernieuwste drivers van nvidia en heb nu net directx 8.1 installed en nog steeds hangt die bij iedere game of een reboot... :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja.. in de BIOS zullen ze best wel kloppen.. maar kijk nou eens naar die waardes als je je pc aan het stressen bent (bv met de }:O ).

Verwijderd

Probeer eens wat te finetunen aan het voltage op het geheugen, drivers indien problemen alleen onder windows optreden, fsb, bios settings etc.. :) Bij mij draait de 8k3a+ nl. als een zonnetje. Zelfs als ik de cpu fan eventjes uitzet en de processor +/- 75c laat worden blijft die zonder problemen draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet veel van de "voltage" van wat wat moet zijn maar iig zijn ze bij mij:
Vcore= 1,74 v
Vagp= 1,55 v
+5V= 5,02
+12V= 12,40 v
Vio= 3,4 v
Vdimm= 2,57
Vbat= 3,02
5VS5B= 5,48
Dit zijn de waardens in de bios en zo geeft mbm5 die ik net installed heb ook aan ...
Kloppen die gegevens ?

Verwijderd

Dit is het bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.heineken.nl/1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.heineken.nl/2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.heineken.nl/3.gif

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen die paar 0,010 punten zeg maar verschil uitmaken?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

@r!k

It is I, Leclerq

heb je agpfast write aanstaan in je bios? zo ja zet die uit, ik had hetzelfde probleem met mijn vorige systeem en toen ik die uitzette was het weg. Ik had het probleem ook alleen in games.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja AGP write fast staat disabled verder staan alle instellingen in bios ook goed.
Kan er ook iets kapot zijn in de hardware die die fouten veroorzaakt? zoals de mobo?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:56
je kan natuurlijk je bios op safe settings proberen :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heb ik al geprobeerd en ik zelf begin nu bang te worden dat ik alle opties al heb gehad :s
Pagina: 1