Als ik mij kan herinneren hadden die ouwe Asus borden altijd niet-officiele jumpersettings zodat je de FSB nog verder omhoog kon pompen dan dat in de handleiding stond, k'heb hier een P2B-DS die maar tot 112 mhz gaat, weet iemand of dat sneller kan?
mijn P2B (non 'DS') kan ook nog 133 aan, maar daar zitten geen tussenstappen in.
De beste manier is om SoftFSB te gebruiken. Die stuurt de synchronisatie chip aan, en dan heb je automatisch alle snelheden die de bewuste chip kan genereren. Stuur je vanuit windows aan.
www.h-oda.com
Hiervoor moet je wel even je systeemkast openmaken om op te zoeken welke timing chip je nou precies op je P2B-DS hebt zitten. Anders kan SoftFSB die chip niet aansturen...
De beste manier is om SoftFSB te gebruiken. Die stuurt de synchronisatie chip aan, en dan heb je automatisch alle snelheden die de bewuste chip kan genereren. Stuur je vanuit windows aan.
www.h-oda.com
Hiervoor moet je wel even je systeemkast openmaken om op te zoeken welke timing chip je nou precies op je P2B-DS hebt zitten. Anders kan SoftFSB die chip niet aansturen...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik dacht dat P2B's met SCSI niet hoger gaan dan 112Mhz. FSB omdat de adaptec chip dan niet meer werkt, die kan nogal slecht tegen OC'en schijnt het. Zelf heb ik een P2B-S, fijn bordje maar zelfde verhaal met de FSB. Er zit nu een slotket+fcpga p3-600E op, die draait dan wel 672Mhz., maar om nou te zeggen dat je vet kan OC'en met zo'n bord, nee. Coppermine 850E op 112Mhz.(952) is het theoretische maximum voor dat plankje.