[MacOS9] Hoe virtueel geheugen aanzetten?

Pagina: 1
Acties:

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:57
Hallo Allemaal,

Aangezien de search een beetje tegen mij werkt, vraag ik het hier toch maar. Ik zit hier achter een Mac (waarmee ik niet al te bekend ben) en wil het virtueel geheugen aanzetten, aangezien bij "Apple Systeemprofiel" wordt vermeld dat dit niet aanstaat.

Groetjes,
MrWizzard

Verwijderd

Onder het apple-tekentje zit een menu. Ga naar control panels (controle panelen) En klik op memory. Nu kan je virtueel geheugen aanzetten.
Daarna moet je de mac herstarten en klaar.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

btw het is vaak genoeg om maar 1 mb extra toe te wijzen... programma's gaan dan dynamische libs inladen (nog sneller ook) en verbruiken dus minder geheugen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• sikko.info
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 19:19
Zolang je het niet nodig hebt, niet gebruiken, o.a. freehand8 loopt niet goed als je dit aanzet. Als je meer geheugen nodig hebt, is de beste oplossing of meer geheugen halen, if bij het programmabestand van het betreffende progje de hoeveelheden te claimen geheugen aanpassen door met "appel-i" in de info naar geheugengebruik te kijken, en deze aan te passen indien nodig.

Reprap: Maak je eigen spullen met je eigen printer! kijk op http://ikmaak.nl voor meer info.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

sikko.info: dat is NIET waar.
Vanaf MacOS 8.6 is het uitzetten van virtual mem juist een afrader. Maar dan wel op de 1 mb setting zoals ik zei...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• sikko.info
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 19:19
Ook met freehand? Ik werk dagelijks als sysop voor een Mac gebaseerd bedrijf, en we zijn van een hoop problemen af sinds we virt geheugen uit hebben staan. Zou je wat info hierover kunnen posten? want dit vind ik zelf wel heel vreemd. Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door sikko.info op 07-08-2002 16:57 . Reden: onzin eruit ]

Reprap: Maak je eigen spullen met je eigen printer! kijk op http://ikmaak.nl voor meer info.

Pagina: 1