vraag over ip adressen en b / c classes

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

weet niet of ik hier echt goed zit, maar zou niet weten waar ik het anders kan vragen

maar zou iemand me beetje in leken taal kunnen uitleggen wat class b address en een class c address is als je een bepaald ipnr hebt? snap het niet helemaal, en zou wel handig zijn als ik dat ff begrijp. hoop dat ik dat hier kan vragen

thanks alvast

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HenkS schreef op 07 augustus 2002 @ 14:03:
hallo,

weet niet of ik hier echt goed zit, maar zou niet weten waar ik het anders kan vragen

maar zou iemand me beetje in leken taal kunnen uitleggen wat class b address en een class c address is als je een bepaald ipnr hebt? snap het niet helemaal, en zou wel handig zijn als ik dat ff begrijp. hoop dat ik dat hier kan vragen

thanks alvast
http://www.computerwoorde...ic=tcpip&part=adressering

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Een klasse A-adres heeft een netmask 255.0.0.0, een klasse B-adres 255.255.0.0 en een klasse C heeft 255.255.255.0 als netmask. Dat is het, simpel gezegd. De hele geschiedenis erachter is wat langer, maar het is waarschijnlijk niet zo heel relevant. Wat wil je precies weten?

Klasse C-adressen zijn 192.0.0.x tot 223.255.255.x. Maar dat wil niet zeggen dat je in een klasse A-netwerk als 10.x.x.x geen andere netmasks mag gebruiken dan 255.0.0.0.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.