Ik heb een vaag probleem. ik heb de ervaring dat je dmv ip een share kan maken van je schijf en printer en op die manier eenvoudig elkaars data kan zien in een LAN. Sinds ik echter op een PC WXP Pro draai zie ik geen share op de W95 pc en vice versa. Wie kent dit probleem?
komt waarschijnlijk door de user/pw combi's lijkt meVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:00:
Ik heb een vaag probleem. ik heb de ervaring dat je dmv ip een share kan maken van je schijf en printer en op die manier eenvoudig elkaars data kan zien in een LAN. Sinds ik echter op een PC WXP Pro draai zie ik geen share op de W95 pc en vice versa. Wie kent dit probleem?
anders, werkt f5 niet?
wat zijn je settings?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:09:
zover kom ik niet eens, de pc's zien elkaar helemaal niet.
beide pc's hebben en share van hd. op xp ook een printer geshared. ip in de netwerksettings. ik heb op dezelfde netwerkkaart ook mijn toegang zitten naar een internetrouter/hub combi.
kan je wel pingen?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:11:
beide pc's hebben en share van hd. op xp ook een printer geshared. ip in de netwerksettings. ik heb op dezelfde netwerkkaart ook mijn toegang zitten naar een internetrouter/hub combi.
de firewall draait ook dhcp, dus geen vaste ip nummers. netmask is automatisch. firewall uitzetten heeft geen resultaat. \\ip werkt ook niet. kabels zijn goed. netwerkkaarten zijn goed.
maar wat zijn dan je ip's die je dhcp doorgeeftVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:23:
de firewall draait ook dhcp, dus geen vaste ip nummers. netmask is automatisch. firewall uitzetten heeft geen resultaat. \\ip werkt ook niet. kabels zijn goed. netwerkkaarten zijn goed.
hmm, ik neem aan dat de netmask ook op beide gelijk is, maar dan vraag ik me af waarom je niet kan pingen, en het eerste wat er dan bij mij op komt is een defect kabel.Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:40:
192.168.0.1 en 192.168.0.2
Ik heb hetzelfde probleem met mijn twee winXP comps en twee win98 pc's. De XP's kunnen elkaar wel zien en de windows machines zien elkaar wel. 1 win98 Pc kan wel de ene winXP comp zien, maar de andere weer niet. Echt heel wazig allemaal
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Misschien moet je de instellingen op de netwerkkaarten veranderen van auto naar full-duplex 10 / full-duplex 100 (doorhalen wat nvt is). En wat zegt winxp? is de netwerkkabel aangesloten? Probeer anders ook de andere instellingen van de netwerkkaarten, misschien ligt het daaraan.
[ Voor 0% gewijzigd door MBV op 07-08-2002 20:49 . Reden: tikfout ]
Nou, mijn netwerk doet het ondertussen bijna helemaal. 1 pc ziet alles, de anderen zien er nog maar 1 niet, dat is nu juist de pc waar de printer aanhangt, die ik wil sharen, draait onder win XP. Maar een hele goede tip is in ieder geval alle firewalls uit te zetten, vooral de software-matige!
OK, bij mij werkt alles weer!!!
Tja toen 1 van de winXP comps het weer deed, heb ik ze gewoon ff naast elkaar gezet en de instellingen vergeleken.
Bij mij bleek het, een bij nader inzien, een beetje domme fout. Hoewel ik eigenlijk nog nooit van het interne netwerk nummer (Internal network number) had gehoord.
Bij mij was dus bij mijn ene winXP computer het dat nummer verandert, hoe? geen idee.
Maar de instelling zit bij:
- Netwerkinstelling
- dan bij het NWLINK IPX/SPX/NetBIOS Compatible transport protocol.
- op het tablad algemeen (general)
- intern netwerk nummer (internal network number) bij mij stond dit overal op 00000000
behalve bij deze ene dus...
Misschien helpt het, misschien ligt het wel helemaal ergens anders aan.
Als het niet helpt, moet je me maar eens mailen op Phoenixx_2K@hotmail.com met alle info in je netwerkinstellingen, dan kan ik ze vergelijken met mijn PC.
Tja toen 1 van de winXP comps het weer deed, heb ik ze gewoon ff naast elkaar gezet en de instellingen vergeleken.
Bij mij bleek het, een bij nader inzien, een beetje domme fout. Hoewel ik eigenlijk nog nooit van het interne netwerk nummer (Internal network number) had gehoord.
Bij mij was dus bij mijn ene winXP computer het dat nummer verandert, hoe? geen idee.
Maar de instelling zit bij:
- Netwerkinstelling
- dan bij het NWLINK IPX/SPX/NetBIOS Compatible transport protocol.
- op het tablad algemeen (general)
- intern netwerk nummer (internal network number) bij mij stond dit overal op 00000000
behalve bij deze ene dus...
Misschien helpt het, misschien ligt het wel helemaal ergens anders aan.
Als het niet helpt, moet je me maar eens mailen op Phoenixx_2K@hotmail.com met alle info in je netwerkinstellingen, dan kan ik ze vergelijken met mijn PC.
Pagina: 1