Geen tijd voor 768 Kbit downstream voor Mxstream Basic??

Pagina: 1
Acties:

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Sinds Mxstream duurder is geworden mogen we wel wat meer ontvangen.

Ik vind dat we gewoon 768 Kbit downstream kunnen ontvangen van Mxstream/KPN voor de Basic account.

De pro mogen ze ook wel wat omhoog gooien naar bijvoorbeeld naar 1.5 Mbps.

De kosten zijn gewoon te hoog voor een makke 512 Kbit downstream verbinding!!

Wat vinden de mede-tweakers hiervan?

:9

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Dat de upload in beide gevallen verdubbeld moet worden :)

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Ja dat zou ook wel mooi zijn maar, dat zouden we natuurlijk niet kunnen verwachten.

:(

De downstream mag wel wat omhoog want 57 kb/sec is natuurlijk niet echt WOW!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

ik vind 57 kb niet wow, maar hij doet 't wel altijd en MET 57 kb/s. Dat is op zich prima werkbaar. ERgelijker vind ik de 16 Kb/s upstream. Dat is toch wel wat weinig en zorgt voor lege nieuwsgroepen bij de planet binaries ;(

Verwijderd

Wekkel schreef op 07 augustus 2002 @ 13:54:
ik vind 57 kb niet wow, maar hij doet 't wel altijd en MET 57 kb/s. Dat is op zich prima werkbaar. ERgelijker vind ik de 16 Kb/s upstream. Dat is toch wel wat weinig en zorgt voor lege nieuwsgroepen bij de planet binaries ;(
achja :( veel downstream VS weinig upstream is ook nix :(

kabelpijpje hier, :) 4mbit downstream en 128kbit up :(

en dan zeurt iedereen van upload ook is wat, :( ben jke gewoon 24 uur bezig :|

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Nah als je een webserver draait en er komen 5 mensen op, ligt mijn hele verbinding op zijn gat en dat is Fast :(

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Basic:

Meneer KPN: 52.25 per maand basic. 512/128
Mevrouw Cistron: € 53,- per maand 512/256!!

Pro:

Meneer KPN: 88.15 per maand 1024/256.
Mevrouw Cistron: 89,- per maand 2048/512!!

Je ziet het verschil al... en de andere providers kunnen het wel terwijl de ADSL lijnen allemaal van KPN zijn.

:r

Verwijderd

zmn schreef op 07 augustus 2002 @ 13:57:
Nah als je een webserver draait en er komen 5 mensen op, ligt mijn hele verbinding op zijn gat en dat is Fast :(
dan cap je de upload van je webservertje op 50% van je totaal :+

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Zouden we hier met zijn alle niet eens verandering in kunnen brengen... de vorige actie verliep ook goed (Upstream gedoe)... KPN kreeg het heet onder zijn voeten en begon toch maar langzaam met het upgraden.

Verwijderd

vanke014 schreef op 07 augustus 2002 @ 14:00:
Basic:

Meneer KPN: 52.25 per maand basic. 512/128
Mevrouw Cistron: € 53,- per maand 512/256!!

Pro:

Meneer KPN: 88.15 per maand 1024/256.
Mevrouw Cistron: 89,- per maand 2048/512!!

Je ziet het verschil al... en de andere providers kunnen het wel terwijl de ADSL lijnen allemaal van KPN zijn.

:r
CONCLUSIE: Degene die voro mxstream zijn gegeaan hebben of hun huiswerk niet gedaan, of nemen genioegen met weinig of hebben gewoon stompzinning gedaan.

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Je vergeet... of Cistron was toen nog niet beschikbaar. :(

Maar het blijft raar dat KPN de lijnen heeft, en toch lagere snelheden heeft.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sinds Mxstream duurder is geworden hebben we daar gewoon een verdubbelde upload voor gehad.

Ik ben met je eens dat de prijs/snelheid niet goed is, maar dan kan je wel blijven zeuren..

Ik ben blij dat ik adsl heb, aangezien ik daarvoor 5jaar met isdn gezeten heb en mensen nog steeds met zoiets moeten zitten.
Dus wees gewoon blij met wat je heb....

Met Mxstream Basic heb je een cd-tje in 3,5 uur binnen, dat vind ik meer dan voldoende.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 07 augustus 2002 @ 15:08:
Sinds Mxstream duurder is geworden hebben we daar gewoon een verdubbelde upload voor gehad.

Ik ben met je eens dat de prijs/snelheid niet goed is, maar dan kan je wel blijven zeuren..

Ik ben blij dat ik adsl heb, aangezien ik daarvoor 5jaar met isdn gezeten heb en mensen nog steeds met zoiets moeten zitten.
Dus wees gewoon blij met wat je heb....

Met Mxstream Basic heb je een cd-tje in 3,5 uur binnen, dat vind ik meer dan voldoende.
doe ik in 30 a 40 min :) 700mb >:) als de locatie waar het staat maar snel genoeg is >:)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:27:
[...]

doe ik in 30 a 40 min :) 700mb >:) als de locatie waar het staat maar snel genoeg is >:)
Veel geluk :P

Mja niet beledigend bedoelt ofzow, maar zoiets intresseert me geen moer zegmaar...
Ik wacht die 3 uur wel, want ik download toch meestal snachts

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vind dat ze de isdn internet kosten wel een keer omlaag mogen gooien. Ik heb hier maar 64 kbit/s up en down voor iets van 150 euro per maand en dan kan ik nog niet eens altijd online zijn. En alle mensen met adsl en kabel maar zeuren dat ze zoveel moeten betalen en dat het zo langzaam is

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mbr
  • Laatst online: 02-08 21:07

mbr

Ja; ik ben ook tevreden over mijn Mxstream Basic. Gewoon alles laten zo als het is; ik heb geen behoefte aan meer dan 54KB download.

We hebben al een upload verdubbeling gekregen wat (bij mij) resulteerde in een nog lagere ping bij online games :) .

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39
Tsja t'is een bak geld voor een verbinding daarom loop ik nou al weken te twijfelen wat voor soort verbinding te nemen. Is die extra 50KB downstream en 14KB upstream ¤30 waard. Eigenlijk is die ¤86 net iets te hoog om te roepen: doen we. Heb gelukkig nog ff de tijd tot adsl hier verkrijgbaar is. En ja ik weet dat kabel en Cistron een veel betere prijs/prestatie hebben maar helaas leveren geen van beide dat in mijn dorpje, dus ben ik al lang gelukkig met mijn, iets te dure, adsl lijn straks.

"Better ask questions before you shoot"

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
KPN moet gewoon centen binnenhalen om hun toekomst veilig te stellen, tevens zijn ze de grootste particuliere ADSL leverancier van Nederland (ca 200.000 aansluitingen). Noem 1 goede reden waarom ze het zouden doen?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

ArnoKlaassen vond het nodig om dit te typen:
[...]

CONCLUSIE: Degene die voro mxstream zijn gegeaan hebben of hun huiswerk niet gedaan, of nemen genioegen met weinig of hebben gewoon stompzinning gedaan.
Err.. vriend.. en de toegangsfee dan? En de harde limiet die Cistron heeft? Ff-tjes verder kijken dan puur de prijs per maand en de up- en downloadsnelheden, he?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• flipjevandejam
  • Laatst online: 11-08 08:49
Armada schreef op 07 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Err.. vriend.. en de toegangsfee dan? En de harde limiet die Cistron heeft? Ff-tjes verder kijken dan puur de prijs per maand en de up- en downloadsnelheden, he?
"Err.. vriend.." Cistron is niet de enige provider via BBned hoor |:(
Verder heeft ArnoKlaassen gewoon gelijk, mensen die MxStream hebben genomen hebben, of hun huiswerk niet goed (genoeg) gedaan, of waren te ongeduldig om een 2 maandjes te wachten tot er concurrentie was...

Het is natuurlijk je goed recht om als eerste de (op dat moment) beste technologie te hebben, maar dan moet je achteraf niet gaan zitten zeuren over dat je later eigelijk ook nog wel de beste technologie wilt hebben zonder extra te betalen ! (8>

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 22:03
vind het prima zo (fast abo), ik up met 27KBps en down met 105KBps, als je vind dat je sneller nodig hebt is de enige reden die ik me kan bedenken dat je volop illegale zooi wilt downloaden, waardoor er nog meer bandbreedte gebruikt wordt en het abo voor de normale consument weer duurder word.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

flipjevandejam schreef op 07 augustus 2002 @ 18:54:
[...]

"Err.. vriend.." Cistron is niet de enige provider via BBned hoor |:(
Verder heeft ArnoKlaassen gewoon gelijk, mensen die MxStream hebben genomen hebben, of hun huiswerk niet goed (genoeg) gedaan, of waren te ongeduldig om een 2 maandjes te wachten tot er concurrentie was...

Het is natuurlijk je goed recht om als eerste de (op dat moment) beste technologie te hebben, maar dan moet je achteraf niet gaan zitten zeuren over dat je later eigelijk ook nog wel de beste technologie wilt hebben zonder extra te betalen ! (8>
'Vriend': Maar Cistron is nu juist wel de enige provider die qua kwaliteit op hetzelfde niveau van XS4all staat, van alle BBned-providers. Bovendien rekent BBNed de aansluitingsfee, dus die is voor elke provider hetzelfde.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nu bij Zonnet(Versatel) een 768/128 verbinding. Dit was eerst 512/64 en is later, tijdens de Minstream prijsverhoging, geupgrade naar 768/128 tegelijkertijd met een prijsverlaging van 59.- naar 54.-

het kan dus wel en moeilijk is het ook niet, 2 min werk per gebruiker.

• flipjevandejam
  • Laatst online: 11-08 08:49
Ja als je via Zonnet aangesloten bent ja !

Waarin in Xs4all dan zoveel beter dan bijv. Tweakdsl en Eweka ?!?!
Kom niet aan met een betere klantenservice, aangezien ze bij Eweka 24/7 een forum hebben voor hulp en bij Tweakdsl, tja moet ik dat nog uitleggen :X ?
Ik hoor overigens van Xs4all net zo vaak dat een verbindinkje even niet werkt als bij alle anderen...

Verwijderd

Armada schreef op 07 augustus 2002 @ 18:36:
[...]

Armada, De toegangs fee is 238 Euro. Deze zijn dus hoger dan bji Mxstream. Wat Cistron doet doet binnenkort iedereen. Overal hoor je gezeik over de FUP want er is wel een limiet , alleen wordt die je niet gezegd. Daar komt bij dat Cistron zich hier niet druk over maakt aangezien ze toch genoeg bandbreedte hebben itt kabelmaatschappijen.

• Thunder
  • Niet online
Zonnet heeft toch 768kbps download? Niet dat dat de meest geweldige provider is lijkt mij maar goed dan heb je iig wel 768kbps down! :+

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

flipjevandejam schreef op 07 augustus 2002 @ 19:48:

Kom niet aan met een betere klantenservice, aangezien ze bij Eweka 24/7 een forum hebben voor hulp en bij Tweakdsl, tja moet ik dat nog uitleggen :X ?
Ik hoor overigens van Xs4all net zo vaak dat een verbindinkje even niet werkt als bij alle anderen...
Heb je bij Eweka wel eens goed naar het forum gekeken? Over het zo fantastisch opleveren van de lijnen. Ik heb de lijn via XS4all binnen 2 weken werkend opgeleverd gekregen.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:15:
[...]

Armada, De toegangs fee is 238 Euro. Deze zijn dus hoger dan bji Mxstream. Wat Cistron doet doet binnenkort iedereen. Overal hoor je gezeik over de FUP want er is wel een limiet , alleen wordt die je niet gezegd. Daar komt bij dat Cistron zich hier niet druk over maakt aangezien ze toch genoeg bandbreedte hebben itt kabelmaatschappijen.
Ze zijn niet een stuk hoger, ze zijn gigantisch veel hoger.
En niet iedereen doet hetzelfde als Cistron. Ik ben blij dat XS4all wel aan een FUP doet, omdat dat de mogelijkheid geeft om eens over de grens te gaan.
En Cistron moet net zo hard afrekenen over zijn datatransport als ieder ander, dus daar blinken ze niet in uit.

• PolarBear
  • Niet online
flipjevandejam schreef op 07 augustus 2002 @ 19:48:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
XS4ALL ADSL abonnement Basic ADSL 
Eigenschappen 
E-mailadres naam@xs4all.nl 
POP-mailbox 5
E-mailalias per POP-box 10 
Bsmtp bsmtp op hostname:
naam@hostnaam.xs4all.nl 
Omvang mailbox 20 Mb 
Spamfilter tegen inkomende ongevraagde e-mail Ja 
Website adres www.xs4all.nl/~login  
Eigen server (web, ftp of email) op  hostnaam.xs4all.nl 
Thuisnetwerk toegestaan Ja 
Schijfruimte 50 Mb 
Dataverkeer via website per maand 5 GB  
Real audio/video* Ja
Scripts 5 cgi-scripts 
Telnet toegang Ja  
Nieuwsgroepen (35.000+), een van de grootste servers ter wereld Ja 
FTP Ja
Shell toegang Ja 
Inbellen (PSTN/ISDN/WAP**) Ja
Secure Webmail Ja
Firewall (PGP 7.0)  Ja
Antivirus (McAfee en Virex)  Ja

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier in de USA 1500 kbit/s down en 384 kbit/s up.... echter doordat ik boven de 3 mijl zit (3,1 mijl - maximum is 3,5 mijl) hebben ze de upload ingesteld op 192 kbit/s om stabiliteit te garanderen.

In de praktijk kan ik met 20 kbyte/s uppen en met 150 kbyte/s downloaden.... in de meest gunstige gevallen. Ik heb gemiddeld 1 keer per week een disconnect en krijg dan een ander IP.. (router regeld het, ik merk het niet eens... behalve dat irc reconnect)

Ik betaal hiervoor $49,95.... wat niet slecht is gezien de snelheid. Uiteraard geen data limiet :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
zmn schreef op 07 augustus 2002 @ 13:57:
ADSL is ook niet bedoeld voor het hosten van een website. Daar heb je hele goede hosters voor.... je kunt altijd nog bepaalde downloads op je bak zetten als het nodig is, en daarna verwijzen vanaf de gehoste site. Scheelt een hoop denk ik :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thunder schreef op 07 augustus 2002 @ 21:06:
Zonnet heeft toch 768kbps download? Niet dat dat de meest geweldige provider is lijkt mij maar goed dan heb je iig wel 768kbps down! :+
Juist wel, Het is een bejaardenprovider (kwa gebruikers) en dan is bandbreedte in overvloed. Toen ik voor een internetstream van sensation een aanvraag had gedaan om tijdelijk (voor 1 weekend) de upload te laten verhogen zodat een 192kbit mogelijk was. Dit was geen probleem en werd binnen een paar uur geregeld. Antwoorden bij de klantenservice worden gelijk behandeld en als ze het niet weten word je doorverwezen naar meerdere fora hier op internet (tweakers.net voor het configgen van een webserver en beginnersweb/computeridee voor het opnieuw installen van windows).
Pagina: 1