Toon posts:

Direct X 9.1 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik hier onder verstaan?
En kan iemand misschien een vergelijking geven met Direct X 9?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bedoel je niet DX8 en DX8.1 ?

DX9 komt pas over een tijdje uit ( zijn wel beta's van ) en en DX9.1 is nog helemaal niks van zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik citeer:

ATi does not have plan to make Radeon 9700 to be based on 0.13 micron process but the next generation R350 will and it is scheduled to be launch by first half of next year and supports DirectX 9.1

http://www.vr-zone.com/#2575

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Eerst komt Direct X 9.0 en daarna 9.1 net zoals bij Direct X 8.0 en 8.1
Maar zolang 9.0 én 9.1 niet uit zijn weten wij ook niet wat het verschil is.

The devil is in the details.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
zij weten dus WEL dat er al een dx9.1 komt en wat waarschijnlijk de features zijn :D hmmz...makes me wonder...missen wij nix hiero? :? :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

ATi zit gewoon in het overlegorgaan dat DX9 bespreekt. Natuurlijk weten zij meer dan wij. Hopelijk gaat ATi niet te snel en krijgen ze niet dezelfde naai om de oren als met DX8beta. Ik zit met een prima werkende (zie demo's) pixel shader in mijn antieke Radeon, die prima waves kan laten zien, maar die niet ondersteund wordt in DX8 omdat M$ (Nvidia?) besloot de specs van DX8 nog even op het laatste moment te wijzigen. :r

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Nou ja, dan is het helemaal niet zinnig hierover te discussiëren ... de eerste DX9 kaart ( Radeon 9700 ) komt waarschijnlijk mid-september uit,
daarna duurt het nog wel ff voordat DX9.1 komt.
De features... gewoon afwachten, meestal worden ze toch niet meteen in spellen gebruikt dus echt veel heb je er niet aan om het nu al te weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hierover kan ik nou echt blijven piekeren!!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wekkel schreef op 07 augustus 2002 @ 14:27:
ATi zit gewoon in het overlegorgaan dat DX9 bespreekt. Natuurlijk weten zij meer dan wij. Hopelijk gaat ATi niet te snel en krijgen ze niet dezelfde naai om de oren als met DX8beta. Ik zit met een prima werkende (zie demo's) pixel shader in mijn antieke Radeon, die prima waves kan laten zien, maar die niet ondersteund wordt in DX8 omdat M$ (Nvidia?) besloot de specs van DX8 nog even op het laatste moment te wijzigen. :r
[off-topic]
Ik kan er nog kwaad over worden. Ik draaide de toen net uitgebrachte 3DMark 2001 om de Radeon eindelijk in volle gloerie te kunnen aanschouwen, krijg ik "Not supported by hardware" voor m'n kiezen.
De RadeOcean demo doet het ook niet meer, volgens mij hebben ze de pixel-shader ondersteuning geheel uit de drivers geschrapt omdat het toch nauwelijks bruikbaar is.
[/off topic]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

dx 9 beta is in iedergeval nog niet echt sneller 2 weken op gedraaid en toen dr weer afgegooid

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22
Waarom zou DX9 ook sneller moeten zijn op je huidige niet-DX9 compliant hardware? Tenzij ze nog flinke DX8.1 optimalisaties in DX9 hebben bereikt zal voor DX8.1 hardware geen wezenlijke verandering te merken zijn met DX9 geinstalleerd. Alleen voor DX9 compliant grafische kaarten worden de extra's van DX9 interessant omdat die nieuwe functies uit de kaart halen die met DX8.1 liggen te slapen...

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Fuck, ik weet het niet meer.
Eerst wou ik deze XFX GEFORCE4 Ti 4200 128MB DDR VIVO & DVI met zijn tv in, maar het is een Ti en ik heb gehoord dat ze geen direct x 9 ondersteunen

Hoeveel invloed heeft het ontbreken van DX9 op mijn kaart voor in de toekomst ? Ik wil MINIMAAL een jaar met deze kaart doordrijven.

Is dit erg dat ik geen dx9 kan draaien ?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Het komende jaar hoef je zowiezo geen DX9 games te verwachten. Zelfs unreal2 is 'gewoon' DX8. (of je moet het over 3dmark2003 hebben ,daar zul je wel de volledige kracht van DX9 gaan zien!)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje oud topic, er zijn hierover genoeg discusseis geweest (ook met oudere DX generaties). Zoak daar even naar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.