Toon posts:

[winXP] opslagplaats userprofiles domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mijn laptop XP en log in op een domein met w2k server.

nu heeft een collega op mijn laptop onder zijn eigen naam ingelogd op het domein maar nu heeft XP ook ergens een profile van die collega opgeslagen op mijn laptop. (win98 doet dat niet volgens mij)

oftewel nu kan die collega ook in mijn laptop komen als de laptop niet op het netwerk hangt.

waar slaat XP dat profile op zodat ik die kan wissen ?? in ieder geval niet in de map local users of gebruikersaccount onder configuratie scherm.

lokaal kan die collega dus niet inloggen op de laptop maar wel als hij voor domein kiest met inloggen ook al is de laptop offline.

Verwijderd

c:\documents and settings

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar als ik die wis kan de collega nog steeds onder zijn naam inloggen hoor als de laptop offline is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:17:
[...]

ja oke, maar als ik die wis kan de collega nog steeds onder zijn naam inloggen hoor als de laptop offline is.
Heeft ie stiekum een local account op je laptop aangemaakt, waarschijnlijk. Even via computer management kijkenj bij Local Users and Computers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:18:
[...]

Heeft ie stiekum een local account op je laptop aangemaakt, waarschijnlijk. Even via computer management kijkenj bij Local Users and Computers.
nee want local users is leeg en ik was er zelf bij toen hij ff op de laptop inlogde. tevens zou hij geen reden hebben om er een acoount op te zetten voor zichzelf want hij heeft zelf een laptop.

dat is nu het gekke, ik heb overal al gezocht maar weet niet waar hij dat domein account opslaat onder XP. hij kan dus niet locaal inloggen alleen als het domein ingevuld staat, ook als de laptop niet aan het netwerk verbonden is.

dit is waarschijnlijk typies iets van XP want onder win98 ken ik dit niet.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je eigenlijk al uitgeprobeerd of dat nou kan, wat jij suggereert?
Ik zou dat eerst eens letterlijk gaan uittesten, en dus niet vanaf jouw kant gaan wroeten, maar vanaf de kant van de collega.
Kijk eens of je erin kunt komen, ga eens na wat zijn inlognaam is, misschien kom je nog wel andere nuttige aanwijzingen tegen en ga die zoeken in het registry.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 07 augustus 2002 @ 14:47:
Heb je eigenlijk al uitgeprobeerd of dat nou kan, wat jij suggereert?
Ik zou dat eerst eens letterlijk gaan uittesten, en dus niet vanaf jouw kant gaan wroeten, maar vanaf de kant van de collega.
Kijk eens of je erin kunt komen, ga eens na wat zijn inlognaam is, misschien kom je nog wel andere nuttige aanwijzingen tegen en ga die zoeken in het registry.
ik ken de inlognaam + password van mijn collega en heb al vannalles uitgeprobeerd.

ook heb ik een test gedaan om bijvoorbeeld met de inlognaam van een andere domein user in te loggen terwijl de laptop niet aangesloten is op het netwerk en dan kom ik er niet in.

maar zodra een andere user 1x heeft ingelogd op het domein via mijn laptop terwijl die verbonden is met de server dan kan die er voortaan altijd in komen (in de laptop dan), ongeacht of de laptop verbonden is met de server of niet. dat is nu het gekke.....

je zou zeggen dat XP dan gewoon automatisch een local account aanmaakt als iemand nieuws inlogd maar dat is ook niet het geval. er staat maar 1 geactiveerd account in local users en dat is de administrator (en dat ben ik)

ik denk toch dat het inderdaad ergens in het register opgeslagen word, kan niet anders volgens mij....

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

moet je niet in je system properties het tabbladje userprofiles eens bekijken

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

Topicstarter
Roaming schreef op 07 augustus 2002 @ 15:03:
moet je niet in je system properties het tabbladje userprofiles eens bekijken
ja en dan... daar staat gewoon mijn eigen domein account en het interne xp administrator account. gewoon wat er hoort te staan en er staat geen profile van de collega bij ??

• Roaming

Roaming

oh ok, dacht dat het was.

poging 2 (niet helemaal wat je wilt, maar goed)
start -> uitvoeren->gpedit.msc
bij computer -> windows -> security -> local -> user rights
volgende optie geef aleen jezelf (en de administrator) het "log on locally right"

Verwijderd

Nope,

Standaard staat 'cached logon' aan ( 10x) Dit moet je ff uitzetten via de grouppolicy editor!

• Roaming

Roaming

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:09:
Nope,

Standaard staat 'cached logon' aan ( 10x) Dit moet je ff uitzetten via de grouppolicy editor!
yup, frankdatatank is right _/-\o_

Verwijderd

Als je aanlogt haal je inprincipe het profiel van de server lokaal (dit om de performance van het netwerk min mogelijk te belasten. Immer lokaal is altijd sneller dan over netwerk)

Wanneer je wijzigingen doorvoert binnen het profiel wordt deze aan de server doorgegeven wanneer je uitlogt

Als je de profiel binnen is kan je zeg maar offline werken, omdat het profiel al cached is!
Pagina: 1