Toon posts:

Heeft iemand ervaring met de CALM-SV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van CALMpc.com zag ik deze all-in-one CPU water cooler staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.calmpc.com/img/calmpc-sv.jpg
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Meer info is te vinden op:
http://www.calmpc.com/english/product-1c-e.htm

Verwijderd

is niet echt een waterkoeler heeft meer een effect als heatpipe

Verwijderd

Nope, nog nooit van gehoord ook... :?

Idee is wel aardig, en als ik het zo lees is de bevestiging ook een eitje, maar de performance is natuurlijk altijd afwachten. Ook is ie hier natuurlijk nergens te krijgen dus zal je hem moeten bestellen ergens in Azië en qua prijs ontloop ie de gemiddelde waterkoeling die hier te krijgen is niet echt.

Rest de vraag, hoe wordt het water rondgepompt??? Ik lees niks over een pomp ofzo.
Misschien dat ik ergens overheen heb gekeken, ik heb niet alles gelezen dus...

Verwijderd

Topicstarter
De prijs is lager dan een compleet watercooling systeem, maar dan heb je natuurlijk alleen je CPU ge-cool-ed. Je kunt hem daar gelijk online bestellen voor $144,50 compleet met clipjes. Volgens de specs is er geen pomp nodig.

This cooler is automatic-circulation-type using the differnce of pressure, so, if a fan that has too much capacity is used in cooling, a trouble will be cause between the difference of the pressure, which causes a fatal trouble in the flow of refrigerant, for that reason, it's rather better to avoid doing like this . Watch the flow in both tubes for evaporated refrigerant, liquefied refrigerant,
and the flow of the bubbles after starting P.C.

Afbeeldingslocatie: http://www.calmpc.com/english/img/attention-e.gif

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 13:33:
Nope, nog nooit van gehoord ook... :?

Idee is wel aardig, en als ik het zo lees is de bevestiging ook een eitje, maar de performance is natuurlijk altijd afwachten. Ook is ie hier natuurlijk nergens te krijgen dus zal je hem moeten bestellen ergens in Azië en qua prijs ontloop ie de gemiddelde waterkoeling die hier te krijgen is niet echt.

Rest de vraag, hoe wordt het water rondgepompt??? Ik lees niks over een pomp ofzo.
Misschien dat ik ergens overheen heb gekeken, ik heb niet alles gelezen dus...
het is een evaporator, dus er word gebruik gemaakt van het water dat verdampt door de hiite van de processor, die damp komt in de radiator koelt daar weer af naar condens en de condens loopt weer naar je processor (om daar weer te verdampen).

/edit
net te laat :Y)

Verwijderd

Hmmm, ok, iets beter lezen dus de volgende keer :Z

Dan vind ik het idee wel aardig maar ben ik niet echt onder de indruk van de flowrate. Zal wel niet nodig zijn als ze ze zo verkopen, maar ik heb toch liever een pomp denk ik...

Combineert wel lekker met de Coolermaster Heatpipe HHC-L61 en de Zalman Heatpipe voor op de videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Coolermaster Heatpipe HHC-L61 in mijn systeem zitten maar dat brengt mijn P4-1.8 met dit warme weer niet onder de 45 graden. Nu heb ik wel een klein E-Cube kastje waar de airflow niet optimaal is maar toch.

Ik zit er aan te denken om deze cooler te kopen en de radiator buiten het systeem te plaatsen zodat het binnen de kast ook koel blijft. De Coolermaster is trouwens een heel mooi blokje en de fan maakt weinig herrie.
Pagina: 1