Lite-on 12x10x32x als extern

Pagina: 1
Acties:

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 21:19
Ik heb ooit een externe Philips CDD3610 gehad. Deze heb ik toen uitgebouwd omdat hij niet meer werkte onder Windows 2000. Dit omhulsel (incl. alle electronica) ligt bij mij nu nog in de kast. Sinds gisteren heb ik een Lite-on cd brander over en die wil ik daar inbouwen. Is dit mogelijk? Dat externe geval wordt verbonden via de printerpoort aan de PC. Ik denk dat het dus niet meer mogelijk wordt om op 12x te branden? Wat zou dan de max speed zijn van deze brander?
Heeft iemand trouwens nog de drivers die Philips gaf bij die externe brander om hem aan te spreken?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

offtopic:
Probeer een extern kastje op de kop te tikken met USB2.0/Firewire. Dan haal je wel 12x
voor 120 euro heb je al een kastje met firewire waar je een willekeurige 5.25" device kunt inbouwen.

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 21:19
erniemars schreef op 07 augustus 2002 @ 12:47:
offtopic:
Probeer een extern kastje op de kop te tikken met USB2.0/Firewire. Dan haal je wel 12x
voor 120 euro heb je al een kastje met firewire waar je een willekeurige 5.25" device kunt inbouwen.
Dit was niet echt de bedoeling :P. Ik wilde deze brander dan verkopen aan m'n buurman omdat er geen cd drive meer in z'n pc past. Hij heeft nog een oude pc :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Met burn-proof zou je wel goeie CD's moeten kunnen branden alleen 12 speed is veel te veel data voor de pinterpoort om bij te houden. Die CDD3610 was maar een 2 speed, dat gaat nog wel.
Probeer het gewoon eens :)

De software voor de printerpoort is niet voor de 3610, misschien dat er onderop het kastje nog wel een merk staat (anders misschien wel aan de binnenkant).
Als je met google zoekt dan kan je meestal de maker wel achterhalen.

Senile! Senile Oekaki