Toon posts:

[printer] laptop communiceert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen is de printer aangesloten op de server waaraan twee PC's gekoppeld zijn. Windows XP draait als besturingssysteem op de server en op één van de PC's. Op de andere PC, een laptop, draait nog steeds WIn.98 SE. Het lukt telkens niet om te printen vanaf de laptop. Hij is geinstalleerd als netwerkprinter maar de communicatietest mislukt elke keer.

Gewoon rechtsstreeks printen kan wel (1 op1), dus het is niet zo dat de laptop danwel printer stuk is. Ook is printen vanaf de XP client geen probleem. Heeft iemand een iedee waarom deze communicatie telkens mislukt en wat ik er aan zou kunnen doen? Er kan geen XP op mijn laptop worden geinstalleerd (al eens eerder geprobeerd en was geen succes want ik had geen geluid meer :'( )

Iemand een idee??? :? :?

Verwijderd

bestanden en printers delen wel aangezet op de "server"?

Verwijderd

Topicstarter
euhmm..ik ga het nog even een keer tjekken, maar ik dacht het wel.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Altijd in een paar stappen werken:
Stap 1:
Werkt je netwerkverbinding volledig, kun je surfen oid. via je andere machine.
Zijn je ip's van beide machines bekend.
Stap 2:
Werkt bestandsdeling wel? Is het puur een printer (driver gerelateerd)
Stap 3:
Waar blijven de bestanden die je print? Verdwijnen ze? Is er netwerkactiviteit als
je probeert te printen, en ongeveer hoeveel (branden de lampjes kort of lang ;) )
Stap 4:
gebruik de windows help ;)
Stap 5:
Post je vraag hier nogmaals, maar dan met bovenstaande gegevens beantwoord :+

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op 07 augustus 2002 @ 12:50:
Altijd in een paar stappen werken:
Stap 1:
Werkt je netwerkverbinding volledig, kun je surfen oid. via je andere machine.
Zijn je ip's van beide machines bekend.
Ja, internet en netwerk werkt perfect. IP's via DHCP (dat ICS van XP iig)
Ook bestanden zijn heen en weer te zenden tussen alle PC's.
Stap 2:
Werkt bestandsdeling wel? Is het puur een printer (driver gerelateerd)
Wat bedoel je hiermee? De printer is een HP Deskjet 710c dus driver-technisch puur een printer.
Stap 3:
Waar blijven de bestanden die je print? Verdwijnen ze? Is er netwerkactiviteit als
je probeert te printen, en ongeveer hoeveel (branden de lampjes kort of lang ;) )
De bestanden verlaten de laptop wel (netwerkactiviteit), maar worden na die "printer-communicatie-foutmelding" gewist/ge-annuleerd.
Stap 4:
gebruik de windows help ;)
Heb ik gedaan: geen resultaat (wat zijn die help-bestanden waardeloos zeg :()
Stap 5:
Post je vraag hier nogmaals, maar dan met bovenstaande gegevens beantwoord :+
Just did: wie weet raad? :) :?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Reptile209

- gers -

Heb je bij WinXP ook de juiste Win98 driver beschikbaar? Of pakt Win98 die zelf? Kan je 'm updaten met een nieuwe van de fabrikant?
Reden: onder WinNT Server moest je apart bij de printer opgeven dat hij ook drivers voor "lagere" OS-sen installeert.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien vergezocht, maar zou het kunnen zijn dat het probleem mede wordt veroorzaakt door het feit dat de server via een remote-functie wordt aangestuurd door de XP PC?? M.a.w: via de andere PC (die met XP) kan in de server worden 'gekeken' en worden bestuurd. Ik weet niet of het er verband mee houdt, maar de problemen zijn sindsdien ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 07 augustus 2002 @ 12:58:
Heb je bij WinXP ook de juiste Win98 driver beschikbaar? Of pakt Win98 die zelf? Kan je 'm updaten met een nieuwe van de fabrikant?
Reden: onder WinNT Server moest je apart bij de printer opgeven dat hij ook drivers voor "lagere" OS-sen installeert.
Ahaaaaa, dat zou de truuk wel eens kunnen zijn!!Even proberen :) :)

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
volgens mij heeft reptile gelijk, een soortgelijk probleem heb ik ook al eens ondervonden met w2k en win98

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 07 augustus 2002 @ 12:58:
Hey, hier lag het idd aan. Heb de "lagere" driver geïnstalleerd op de laptop (moest m als stand-alone installeren van Windhoos :() en die aangewezen als de driver voor de netwerkprinter. Hij doet het nu perfect.

Ook meteen erachter gekomen dat één van mijn netwerkkabels aan vervanging toe is >:) :( (Helpt lekker mee met dit soort problemen)

Bedankt allen!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
weet je wat ook irri is, dat als je een NT4 server hebt met daarop de drivers geinstalleerd en je wil met een w2k machine die printer via het netwerk installeren je een brakke driver krijgt. oplossing: net zoals bij jou eerst fictief stand alone op je lpt1 installeren en dan later aan je netwerkprinter hangen, in mijn geval met een IP nummer
Pagina: 1