Dit topic is om de HP L1820 te vermelden en niet om advies te vragen 
Hewlett Packard L1820 18" TFT Monitor:

Click for more specifications
INFORMATIE:
• HP 18" lcd monitor met het nieuwste design en beeldkwaliteit, geoptimaliseerd aan de wensen en eisen van de financiele industrie.
• De HP l1820 lcd monitor heeft een effectieve 18" beelddiagonaal met briljante beeldkwaliteit (MVA technologie), ergonomisch design (in hoogte verstelbaar, kantelbaar en draaibaar scherm) en ontwikkeld aan de hand van hp's strenge kwaliteitseisen
• Voor onder andere financiële analisten of grafische gebruikers met de hoogste eisen aan de beeldkwaliteit en waar ruimtebesparing en inzet van meerdere monitoren van belang is
unieke eigenschappen:
• 18" MVA, (nieuwste technologie met grotere beeldhoek, betere helderheid, hoger contrast en snellere respons tijd)
• Nieuwste flatpanel technologie voor een zeer grote beeldhoek: 160/160
• Lagere energiekosten en minder warmte-afgifte in vergelijking met traditionele monitoren
• Aanbevolen resolutie: 1280x1040 SXGA @60Hz (max. @75Hz)
• Technologie MVA
• Beeldhoek van 170 graden horizontaal en verticaal
• Helderheid 250-275
• Contrast 400
• Video input VGA/DVI-D
• Pivot (draaibaar scherm) portrait/lanscape (software optioneel)
• In hoogte verstelbaar
• Kantelbaar
• True color, 16,7 miljoen kleuren
• Dotgrootte van 0,279 mm
• Dual video input met audio selectie
• Autoconfiguratie functie voor het eenvoudig instellen
• Laag energieverbruik, maximaal <40W (<45W met USB)
• VESA mounting standaard, 75 mm
• Kensington lock
• Voldoet aan de TCO'99 en Energy Star normen
• HP kwaliteit en betrouwbaarheid
Click here for more information (.pdf)
Prijs: 946,- Euro
Click for Pricewatch
Waarom laat ik dit zien?
Omdat ik de prijs mee vond vallen voor een 18" TFT, hij er mooi uit ziet én omdat hij ongeveer gelijk is aan een 21" CRT. Al met al vond ik het een mooie monitor die ik even wou laten zien aan de geïnteresseerden
Dan is de L1820 misschien interessanter, want deze is iets duurder dan de L1800 zou zijn en deze monitor heeft 25 ms responsetime en kan wel 1600x1200 aan
Hewlett Packard L1820 18" TFT Monitor:

Click for more specifications
INFORMATIE:
• HP 18" lcd monitor met het nieuwste design en beeldkwaliteit, geoptimaliseerd aan de wensen en eisen van de financiele industrie.
• De HP l1820 lcd monitor heeft een effectieve 18" beelddiagonaal met briljante beeldkwaliteit (MVA technologie), ergonomisch design (in hoogte verstelbaar, kantelbaar en draaibaar scherm) en ontwikkeld aan de hand van hp's strenge kwaliteitseisen
• Voor onder andere financiële analisten of grafische gebruikers met de hoogste eisen aan de beeldkwaliteit en waar ruimtebesparing en inzet van meerdere monitoren van belang is
unieke eigenschappen:
• 18" MVA, (nieuwste technologie met grotere beeldhoek, betere helderheid, hoger contrast en snellere respons tijd)
• Nieuwste flatpanel technologie voor een zeer grote beeldhoek: 160/160
• Lagere energiekosten en minder warmte-afgifte in vergelijking met traditionele monitoren
• Aanbevolen resolutie: 1280x1040 SXGA @60Hz (max. @75Hz)
• Technologie MVA
• Beeldhoek van 170 graden horizontaal en verticaal
• Helderheid 250-275
• Contrast 400
• Video input VGA/DVI-D
• Pivot (draaibaar scherm) portrait/lanscape (software optioneel)
• In hoogte verstelbaar
• Kantelbaar
• True color, 16,7 miljoen kleuren
• Dotgrootte van 0,279 mm
• Dual video input met audio selectie
• Autoconfiguratie functie voor het eenvoudig instellen
• Laag energieverbruik, maximaal <40W (<45W met USB)
• VESA mounting standaard, 75 mm
• Kensington lock
• Voldoet aan de TCO'99 en Energy Star normen
• HP kwaliteit en betrouwbaarheid
Click here for more information (.pdf)
Prijs: 946,- Euro
Click for Pricewatch
Waarom laat ik dit zien?
Omdat ik de prijs mee vond vallen voor een 18" TFT, hij er mooi uit ziet én omdat hij ongeveer gelijk is aan een 21" CRT. Al met al vond ik het een mooie monitor die ik even wou laten zien aan de geïnteresseerden
Dan is de L1820 misschien interessanter, want deze is iets duurder dan de L1800 zou zijn en deze monitor heeft 25 ms responsetime en kan wel 1600x1200 aan
The devil is in the details.