Monitor kabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Hi All,

Ik heb een NEC C900 19" monitor waarvan de kabel een beetje kapot is. Als ik de kabel beweeg, dan wordt het wit op het scherm minder wit...een beetje geelig zelfs. Het probleem zit duidelijk in de aansluiting met de videokaart stekker...

Dus het signaal wordt niet goed doorgegeven...Het ligt niet aan de video kaart want het maakt totaal niet uit welke video kaart ik gebruik..Altijd het zelfde probleem...

Ik wordt er een beetje gek van om elke keer de monitor kabel goed te doen zodat wit tenminste wit is (het gebeurt ook wel met andere kleuren, maar dat is niet zo duidelijk)

Is het mogelijk om de monitor kabel te vervangen door een beter exemplaar? En moet daar gesoldeerd voor worden?

Verwijderd

Ligt er een beetje aan, bij sommige monitoren zit er achterin net zo'n aansluiting als bij je video kaart -> nix solderen :) Bij andere gaat de kabel direct de monitor in, daar zal wel iets meer werk in moeten worden gestoken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zitten er ook geen BNC aansluitingen op de monitor?

Meestal zal je wel moeten solderen maar dat valt relatief wel mee qua moeilijkheidsgraad.

Senile! Senile Oekaki