Dondervogel 800 @ ...?????

Pagina: 1
Acties:

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10
Goedemorgen;

Sinds gisteren ben ik in het gelukkige bezit van een KT7-RAID met een Thunderbird 800 (ge-unlocked!).

Wegens wat leverings problemen bij de OC-SHOP is mijn Chrome-ORB nog niet aangekomen dus zit er nu zo'n standaard coolermastertje op.

Ik kan heel vrolijk de multiplier instellen maar harder dan 850 gaat mijn thunderbirdje niet :( en dan is niet eens stabiel :(

Wat is er aan de hand? Hoe hard draaien jullie dondervogeltjes 800 en met welke cooler?????

Verwijderd

Met een standaard koelertje moet ie wel harder kunnen.

Misschien dom vraagje, maar ben je wel aan het 'strepen' geweest?

• Seven_of_Nine
Ja;

Maar misschien moet ik het nog ff een beetje beter doen...
Ik hoop alleen dat die Chrome-Orb spoedig komt.......

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe dat strepen precies werkt. Ik heb hier nogal wat verhalen gehoord over duron's die hierdoor als beschuiten braken, dus ik weet niet zeker of ik het doe als ik mijn tb900 binnen heb. En hoe ver kan ie zonder strepen 900.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
*zucht*
nog maar een keer
ergens op je processor staat:
L1 ::::

dat moet worden:
L1 ||||
oftewel je moet die minuscule puntjes verbinden met een potloodkrasje. That's it.
Om je processor te breken moet je veel kracht uitoefenen op de randjes van de processor. Als je gewoon je heatsink goed op de chip legt, een beetje tegen de chip aandrukt en pas dat dat beugeltje vastmaakt, kan er weinig gebeuren, hoewel ik met mijn standaard coolermaster DP5-5G11 toch wel ff moeite had. Maar nu draai ik een Duron 700 op 965 Mhz, voltage op 1.7V, en ben in afwachting van een beter koeler

om bij het topic te blijven: gooi je voltage es wat omhoog! (want 850 is idd een beetje jammer)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Seven_of_Nine
Ik zal inderdaad vanavond nog maar ff verder gaan tweaken ook met voltage en FSB. Alleen is mijn procje op 800 Mhz erg warm ( 49 graadjes ) Ik denk dat dat de bottleneck is op dit moment.

Tevens heb ik ook nog behoorlijk last van stabiliteits problemen ( oa met GeForce )maar ik vandaag alle FAQ-jes gelezen en geprint en patches gedownload dus waarschijnlijk kom ik er wel uit.

Op naar de Gigahertz!!!!!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
JESUS 49 GRADEN^%!@*^@!
ik heb een coolermaster van 30 tientjes..
ding ging er HEEEEEEL moeilijk op...idle..25 graden
en zeer belast 45 graden
staat nu 800@900
beter :)

PVoutput

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:33

SpeedyG

Say Cheese !!

(*@$%()@$)(^)%$!(*(@(

<censuur> MAAR 49 graden!!! :(:(

Mijn Dondervogel 800@800 draait met een standaard CoolerMaster voor niet minder dan 54. Met een max van 59!!!! (Wie biedt er meer ;(:?)

Het bewijs, resultaat van 10 uur draaien (met koetje aan natuurlijk :)): Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/anybody/GoT/mbm5.jpg

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• Daan
  • Laatst online: 12:10
Ikke:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3-shock.com/mbm5.jpg

Maar dit is een Thunderbird 750@800. Hoger ga ik niet want dan wordt ie gebakken en daar heb ik dus ff geen zin in :(. Morgen of zo krijg ik een nieuwe cooler, die moet de temp wel een stuk terugbrengen, hoop ik :). Der zit nu een superstandaard koelertje op van nog geen 15,- ik, geen Coolermaster dus.
Temperaturen zijn gemeten met koetje aan en koetje uit, de laagste temp is uiteraard met koetje uit en hoogste temp met koetje aan.

Die Thunderbirds zijn echt wel heethoofden!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Dondervogel 800@897 (alleen met fsb)Chrom orb + nog 3 kast koelers. =)
CPU:Idle iets van 24 graden en stressed 41 graden.
System temp. idle 20 graden stressed 21 graden (netjes niet?)
Hoe kan ik een screeb shot maken van Via hardware monitor.
EN is Motherborth monitor beter??

Verwijderd

Ik zelf heb na een week wachten vandaag mijn golden orb van spire binnen gekregen..:)
Zal morgen mijn DUron 650 eens lekker aan de tand voelen.
Cpu, pasta er overheen orb je er op en kom maar hier met die 950 MHZ :)

Heb die ORB bij vennema computers gekocht moet zeggen hij ziet er mooi uit8-)
Dpc rulez }:O

Verwijderd

Mijn vogeltje 800@950 op 1.85 Vcore met spire nep orb cooler wordt na 3 dagen koetje 62 graden, idle daarentegen 35 graden. Beetje erg groot verschil of niet?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:25
Beetje groot verschil, maar heb ik ook. Nu maar wachten op Alpha en dan op naar de Gig.
Pagina: 1