Toon posts:

Welke Remote Control voor DivX machine

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb thuis een pc in elkaar gestoken die als standalone divx dvd en mp3 speler gaat moeten dienen. :+

de specz zijn : Asus a7m266
Athlon 1,2Ghz @ 900Mhz voor de warmte id kleine kast
512Mb DDR
10Gig Maxtor schijfje
en een Lite-On 16x DVD spelertje

Ik weet het het is een overkill systeempje voor het geen wat hij moet kunnen , maar ik had dit nog allemaal liggen ;)

Ik heb vorige week een IRMan bij mensys.nl besteld en ben daar nu op aan het wachten maar nu zou ik van jullie willen weten welke afstandsbediening ik hierbij het beste kan gebruiken en welke software ik het beste kan gebruiken!? :?

Ik had aan de Girder software gedacht maar ik vind er niet zo veel over buiten de officiele site
Voor remote Control had ik gedacht aan een REALmagic® Hollywood Plus remote control

heeft er iemand enige ervaring op het gebied van IR ??

tia!!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

me1299

$ondertitel

Remote Administrator (http://www.radmin.com) is wel makkelijk opzich :D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ik heb die van marmitek werkt wel goed onder windows, maar heb geen ervaring met andere remotes of andere besturings systemen.

www.marmitek.com

Verwijderd

Ik weet het het is een overkill systeempje voor het geen wat hij moet kunnen , maar ik had dit nog allemaal liggen
Overkill?hoe kom je erbij?als dit "troep"is die je nog hebt liggen wat zijn dan de specs van je normale pc wel niet?

Verwijderd

Ik vind zelf de ATI Remote wonder een mooi / makkelijk ding.

video review: http://www.3dgameman.com/...e_wonder/video_review.htm

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
Gebruik VNC das mooi spul! kan je gewoon (zelfs VIA je browser) remote je desktop overnemen! echt super software is het

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

k heb remote anywhere kan ook via je browser... dat ruled :) heb gister nog iemand ze pc 20 km verder bekeken :P p200 maajra t gaat ok ut idee :)

Verwijderd

LoBbY_1 schreef op 07 augustus 2002 @ 14:42:
Gebruik VNC das mooi spul! kan je gewoon (zelfs VIA je browser) remote je desktop overnemen! echt super software is het
Jij begrijpt het heh? 8)7 :?

Verwijderd

Jullie hebben het hier allemaal over VNC en Remotely Anywhere, maar volgens mij vraagt 'ie om software om IR aan te sturen :?

Maargoed, met Marmitek heb ik wel goede ervaringen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 15:28 . Reden: Druk niet op ALT-S ]

• msentinelb
  • Laatst online: 19-07 20:17

msentinelb

Arghhhhh!

ik gebruik girder en winlirc heb een sony remote(van een al wat oudere stereo installatie). werkt als een zonnetje

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Topicstarter
msentinelb schreef op 07 augustus 2002 @ 15:28:
ik gebruik girder en winlirc heb een sony remote(van een al wat oudere stereo installatie). werkt als een zonnetje
kan je met die Girder toetsenbord toetsen simuleren bijvoorbeeld als ik op de afstandsbediening op de 1 druk dat Girder dit omzet naar een druk op de 'p'-toets op het toetsenbord of werkt dit zo niet? 8)7

Het is omdat ik dit proggy wil gaan gebruiken http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/

en daar staat id handleiding dat je toetsenbord toetsen moet 'mappen' met je afstandsbediening!? :?

Als er nog iemand anders een soort 'divx-mp3-dvd' - OperatingSystem of Proggy weet ... ik ben zeer geintresseert!! _/-\o_

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

ik ben geen fan van vnc, ik vindt de beveiliging niet zo geweldig.
zelf gebruik ik netop voor mijn server, ideaal programma, niet te zwaar en een goede beveiliging.
tis alleen moeilijk te krijgen, als je het wilt hebben moet je maar even een mailtje sturen.....

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor mijn divx/mp3/dvd speler gebruik ik de marmitek mouseremote. winamp/powerdvd met 1 afstandsbediening. Niet de marmitek software gebruiken, die zuigt. Je kan ook knoppen van je toetsenbord simuleren. En je hebt een draadloze muis. Verder is het een afstandsbediening met radiogolven, pc kan dus in een andere kamer staan.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb een alles-ab bij de aldi of zo gehaald voor fl.5,--, werkt perfect..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een pinnacle pctv pro geval met een remote erbij met achterlijk veel knopjes die je zelf kan toewijzen aan gewone keyboardknoppen en andere functies. Lijkt me dat je die ook wel kan proggen voor je divx prog :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
key63=KEYBOARD X+^X
key62=KEYBOARD V+^V
key59=KEYBOARD B+^B
key123=KEYBOARD B+^B
key61=KEYBOARD Z+^Z
key125=KEYBOARD Z+^Z
key47=KEYBOARD ALT+F4+^F4+^ALT
key49=KEYBOARD LEFT+^LEFT
key50=KEYBOARD C+^C
key51=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT
key52=KEYBOARD L+^L
key53=KEBBOARD SHIFT+L+^L+^SHIFT
key43=KEYBOARD CTRL+3+^3+^CTRL

Dit is een stukje van de code om winamp er mee te besturen (en dan ook echt alle functies :D )

Verwijderd

Ik kijk nu DVD met de realmagic Xcard met bijgeleverde afstandsbediening. HEEELE goeie kwaliteit DVD en relaxe remote.
Vergeet trouwens niet CDbremse te downloaden. Dit progje zorgt ervoor dat je DVD zo langzaam mogelijk gaat draaien, dus minder dBtjes http://www.cdbremse.de

• msentinelb
  • Laatst online: 19-07 20:17

msentinelb

Arghhhhh!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:29:

kan je met die Girder toetsenbord toetsen simuleren bijvoorbeeld als ik op de afstandsbediening op de 1 druk dat Girder dit omzet naar een druk op de 'p'-toets op het toetsenbord of werkt dit zo niet? 8)7
dit is volgens mij mogenlijk ja met girder

Specs van mijn bak Hier!

Verwijderd

Topicstarter
owkay manne allemaal heel fel bedankt!!

ik heb bij conrad een afstandsbediening bestelt, een goeiekope van ¤15 dus kan nie erg zijn als die het niet doet :z

Nu is het enkel nog wachten op de IRman en de ab en dan kan ik mijn bakje eindelijk afmaken :)

ik hou jullie op de hoogte ;)

als er nog iemand iets interessant weet of zijn ervaringen of pics van zijn divx-bak kwijtwilt , just leave a line ;)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:38:
Ik kijk nu DVD met de realmagic Xcard met bijgeleverde afstandsbediening. HEEELE goeie kwaliteit DVD en relaxe remote.
Vergeet trouwens niet CDbremse te downloaden. Dit progje zorgt ervoor dat je DVD zo langzaam mogelijk gaat draaien, dus minder dBtjes http://www.cdbremse.de
Het is http://www.cd-bremse.de

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Moet je voor de grap eens kijken op www.showshifter.com, een perfect programma die je DivXjes, MP3tjes afspeelt, tv mee kan ontvangen en evt mee kan opnemen. En hij ondersteund dus ook IR!!! Als je dat programma afsluit, vraagt hij ook of je de pc wilt afsluiten. Echt perfect!
Hij kan alleen nog niets met een radio ontvanger.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Pagina: 1