Relativiteitstheorie

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 14:43

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Gisteren had ik een gesprek met mijn vriendin over o.a. het heelal en veel facetten die daar bij komen kijken. Ondermeer kwam daar het bestaan van zwarte gaten aan de orde, maar om dat uit te leggen heb ik de basis nodig van een natuurkundige. Helaas heb ik dat vak al snel op de middelbare school laten vallen en stond ik eigenlijk met mijn mond vol tanden.

Kan iemand mij vertellen over het bestaan en ontstaan van zwarte gaten en kan iemand mij de relativiteitstheorie uitleggen? Misschien een leuk (Nederlands) linkje voor mij?

Bij voorbaat dank :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik denk niet dat dit helemaal thuis hoort in W&L (zie de faq van W&L); dit lijkt me geen discussietopic.... een discussie kan en zal er vast wel uit voortkomen, maar je openingspost zoals hij er nu staat, kan hij beter in SG

Bovendien... je vraagt naar een linkje... ooit van google gehoord?

Zoek eens op relativiteitstheorie? Ja, want daar vraag je ondermeer naar... ram die dan in in google...

één linkje zal ik je geven..

http://mediatheek.thinkqu.../relativiteitstheorie.htm

de rest moet je zelf ook wel kunnen....

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Kijk ook anders even tussen de topics over Heelal/Ruimte/Sterren/Lichtafbuiging.

Het wordt op een veelvoud van plaatsen uitgelegd.

Verwijderd

kijk hier ook even:
richting lichtstralen contactloos beinvloeden, mogelijk ??
onderaan heb ik het uitgelegd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 12:05 . Reden: PhysicsRules was me voor :) ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb onlangs ook met iemand een discussie gehad over zwarte gaten etc .. en waar nou juist het heelal een einde heeft. Ik kon het me echter niet voorstellen 'een zwart gat'. Was het geen plaatsje waar de zwaartekracht zo groot is dat er geen licht meer uit ontsnapt en daardoor het ook een zwart gat is ?!
Ook vond ik na er langer over na te denken dat het een facet is van onze menselijke hersenen waar ze duidelijk te kort komen. We _kunnen_ er gewoon niet goed over nadenken, mensen zijn er niet voor gemaakt. Vragen als : Waar eindigt het heelal, wat is een zwart gat etc .. zullen imho nooit kunnen worden beantwoord. We kunnen dit met onze huidige kennis gewoon niet vatten.

Volgens mij mag dit draadje nog wel ff openblijven ? Stof genoeg voor discussie ?

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
PhysicsRules schreef op 07 augustus 2002 @ 12:01:
Kijk ook anders even tussen de topics over Heelal/Ruimte/Sterren/Lichtafbuiging.

Het wordt op een veelvoud van plaatsen uitgelegd.
Thanks allemaal, maar de search werkt hier niet helemaal lekker. Dus ik kan weinig (lees, niets) vinden mbt ruimte en sterren.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Blizard schreef op 07 augustus 2002 @ 12:06:
Heb onlangs ook met iemand een discussie gehad over zwarte gaten etc .. en waar nou juist het heelal een einde heeft. Ik kon het me echter niet voorstellen 'een zwart gat'. Was het geen plaatsje waar de zwaartekracht zo groot is dat er geen licht meer uit ontsnapt en daardoor het ook een zwart gat is ?!
Ook vond ik na er langer over na te denken dat het een facet is van onze menselijke hersenen waar ze duidelijk te kort komen. We _kunnen_ er gewoon niet goed over nadenken, mensen zijn er niet voor gemaakt. Vragen als : Waar eindigt het heelal, wat is een zwart gat etc .. zullen imho nooit kunnen worden beantwoord. We kunnen dit met onze huidige kennis gewoon niet vatten.

Volgens mij mag dit draadje nog wel ff openblijven ? Stof genoeg voor discussie ?
Ik heb begrepen dat de ruimte, de sterrenruimte welteverstaan, eigenlijk een klomp sterren en planeten zijn in een....ruimte. Tussen de sterren is niets en na de sterren ook niet. Dus als je voorbij de laatste ster gaat, zal je in het oneidige zwart doorvliegen. Ik vraag me alleen af wat je ziet als je achter je kijkt.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Het is de bedoeling dat je met een stelling komt en dat daarover gediscussieerd wordt. W&L is geen denktank oid. Check de policy maar. Als je wilt discussieren over aspecten van de theorie, dan kun je een nieuw draadje starten waarin je eerst zelf met een stelling komt.

Dit draadje gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.