Toon posts:

Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

We zouden graag een image nemen van onze harde schijf na een clean install.
Ik heb gemerkt dat norton ghost bij norton systemworks op de cd staat, en dat hebben we hier ook liggen.

Hoe beginnen we daar nu aan.
Ik heb ghost geinstalleerd, maar het enige dat ik te zien krijg is bootwizard en ghost explorer.

Uit de help worden we ook niet wijzer.

Kan iemand helpen ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

die image moet je uitvoeren vanuit 'dos'

In ieder geval volledig BUITEN HET OS om

Dus bootdiskje erin (of eerst aanmaken) en dan ghost uitvoeren vanuit 'dos'

Verwijderd

Topicstarter
Thanks

En hoe kan ik ghost dan uitvoeren vanuit dos ?
Vanaf de cd van systemworks is dat niet direct mogelijk denk ik...

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 20:58
hmm het gaat eigelijk maar om 1 progje en dat is"ghost.exe"........die zal systemworks op je harde schijf zetten bij de installatie van ghost (samen met ghost explorer enzv) en dan zal je die moeten kopieren naar je (bootable) ghost floppie en dan booten vanuit dos.........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:22:
Thanks

En hoe kan ik ghost dan uitvoeren vanuit dos ?
Vanaf de cd van systemworks is dat niet direct mogelijk denk ik...
ghost.exe opstarten, dan kom je on een menu en kan je de optie kiezen om een image van een disk of partitie te maken.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Bootdiskette maken met de bootwizzard, en dan met de diskette in het station opstarten en dan zie je een menu.

Be Stronger Than Your Excuses

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:04

jefjef

learning by doing

werkt dit ook onder XP?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 20:58
Het werkt helemaal niet onder windows.......nou ja ghost.exe dan.......het werkt wel maar als je vanuit windows een ghost wil maken gaan er problemen ontstaan........een XP partitie ghosten kan wel vanuit dos(net als bij win98) maar dan moet je wel ghost 7.0 hebben........

Verwijderd

Als ik me niet vergis wel jah.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Als je met de ghost boot disk opstart dan start hij op in pc dos.
Werkt ook in XP.

Be Stronger Than Your Excuses

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

ghost.exe kan je hier downloaden:
Is dus geen freeware ;)

[ Voor 0% gewijzigd door DR op 08-08-2002 00:48 ]

Verwijderd

xingrs schreef op 07 augustus 2002 @ 13:22:
ghost.exe kan je hier downloaden:
Is dus geen freeware ;)
Nooit geweten dat Norton Ghost freeware was. O-)

[ Voor 0% gewijzigd door DR op 08-08-2002 00:48 ]

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

De dos versie om een ghost van je schijf te maken is voor zover ik weet gratis.

Daar in tegen de windows versie, om door je ghost files heen te bladeren enzo (gewoon een soort van windows verkenner voor je ghost files) moet eigenlijk voor betaald worden. O-)

Verwijderd

Er is geen Windows versie van Ghost. Ghostwalker kan onder XP alleen files terugzetten. Dus haal die shit even van de server af, of minstens de link hier.Ghost is officiele software waar je voor moet betalen.

:(

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Goh de website van Symantec verteld mij toch echt anders hoor:

http://www.symantecstore....CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=0 :*)

Maar okej ik heb het nog even na gezocht, en volgens mij is die dos versie van ghost waar ik het over had toch niet zo gratis als ik dacht. O-)

Dus ik heb hem verwijderd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 00:21:
Er is geen Windows versie van Ghost. Ghostwalker kan onder XP alleen files terugzetten. Dus haal die shit even van de server af, of minstens de link hier.Ghost is officiele software waar je voor moet betalen.

:(
Ghost werkt alleen onder 'dos' om een image te maken of terug te zetten, of bijvoorbeeld een disk te klonen.

Ghostwalker geeft je de mogelijkheid, om de SID en computernaam van een machine aan te passen bij het terugzetten van een image.

Ghostexplorer is een soort Image-verkenner, die je de gelegenheid geeft de bestanden die in het image staan te manipuleren.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
met die bootwizard kun je ff een bootflop maken.. daar start je de pc dan mee op en dan start je ghost op door ghost.exe te runnen. en dan kun je een image maken... ;)

Verwijderd

Xingrs, dank U zeer . ;)

Ach ja, één klein vergissinkje, walker en explorer.. :+

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 12:50
Beetje off-topic, maar misschien heb je meer aan PowerQuest DriveImage? Die kan hetzelfde als Ghost, maar dan netjes vanuit een Windows UI. Hij gaat uiteindelijk wel uit zichzelf naar DOS om het daar allemaal uit te voeren, maar lijkt me toch een stuk makkelijker op deze manier. En je hoeft ook niet te rotzooien met bootfloppies. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

:D Geen probleem
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 14:03:
Xingrs, dank U zeer . ;)

Ach ja, één klein vergissinkje, walker en explorer.. :+

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

IK heb hier verleden week nog een image met Ghost gemaakt, gewoon vanuit Windows. :D

En het werkt gewoon hier.. (8>

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30

Duinkonijn

Huh?

versie 2k2 wel

versie 5.* en lager zeker niet...

daar tussen weet ik niet

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Pfoei ik zit me maar te zoeken en iedereen heeft het maar over onder dos en ghost.exe, maar ik heb nu dus norton ghost 7 geïnstalleerd en die zet nergens een ghost.exe neer!!!! V2iconsole start het programma op waarmee ik backups kan maken en hij maakt ook een backup van de C schijf vanuit windows!!!

Mijn vraag is nou, wat klopt er niet, of klopt dit ook???

Ik wil weten of deze image betrouwbaar is en hoe ik die image weer kan terugzetten. Als ik in windows aan de slag ben lijkt het me sterk dat ik mijn c schijf kan laten overschrijven!!!!??? En dos files zitten er niet bij.

PS denk dat teigetje hier ook mee zat, maar er is niet echt een concreet antwoord op gekomen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 19:19 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Open liever een eigen topic; deze is namelijk al zo'n 3 jaar oud :) Verder zie ik niet helemaal wat nu je probleem is en wat je zelf al hebt gevonden; maar dat kun je eventueel in een nieuw topic wellicht beter verwoorden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.