Wireless 3com network: afstand??

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb in mijn server een wireless PCI netwerkkaartje zitten van 3com. In mijn laptop een wireless PCMMIA kaartje (ook van 3com). Nu werkt dit perfect totdat ik in de tuin kom: dan valt de verbinding weg.
Mijn server staan op de eerste verdieping in het huis en de laptop werkt in het hele huis perfect.
Ik had verwacht dat ik wel achter in de tuin zo kunnen komen: maar dit werkt dit niet: hemelsbreed is dit max. 30 m. Klopt dit of zou het wel moeten werken. Ik dacht dat wireless een max. bereik had van 100 m (OK zonder opstakelsdan), maar 30m moet toch wel haalbaar zijn.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

te goed geisoleerde buitenmuren?

Verwijderd

beton, steen (HR) glas is killing voor een signaal, heb je houten vloeren?dan zal je wat minder problemen IN huis hebben. Metalen houden alles tegen; echter reflecteren die weer (het gaat er dus niet doorheen, maar 'langs';tot op zekere hoogte natuurlijk)

• wezep
Mijn server (midi-tower) staat onder het bureau: hout met stalen poten. Bureau staat tegen een betonnenmuur aan. Dit is de muur met de buren. Het signaal hoeft niet dit kan uit. Hemelsbreed komt het signaal het volgende tegen: 2 x tussenmuur (geen beton, iets van gips ofzo), vloer c.q. plafond (beton) en buitenmuur (steen). Zou dit allemaal zo van invloed zijn dat ik geen 30m kan halen.
Wat zou de oplossing moeten zijn: AP met externe antenne of zo??? En welke is dan het beste geschikt??

Verwijderd

losse externe antenne is zeker aan te bevelen; dan kan je de antenne buitenhangen en het AP binnen. Je zou ook nog kunnen proberen om een AP zo dicht mogelijk te plaatsen bij je tuin (cq. open raam) Ik ben niet zo op de hoogte van consumenten prod. in de professionele sfeer is er zeker iets te vinden.

• wezep
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:49:
losse externe antenne is zeker aan te bevelen; dan kan je de antenne buitenhangen en het AP binnen. Je zou ook nog kunnen proberen om een AP zo dicht mogelijk te plaatsen bij je tuin (cq. open raam) Ik ben niet zo op de hoogte van consumenten prod. in de professionele sfeer is er zeker iets te vinden.
Maar dan praat je ook over andere prijzen. Kon dit wireless PCI kaartje kopen voor 100 gulden: dat zijn leuke prijzen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

qless

...vraag maar...

PCI kaarten wireless moet je altijd nemen met externe altene. Anders zit de altena pal achter de PC, en die stoort op het signaal. (zeker met al die kabels achter de pc.

Dus een antene eraan maken zal een heel stuk gaan schelen.

Kijk ook eens naar hoeveel Mbps je binnen huis haalt, waarschijnlijk zal dat ook de 11/5,5 niet halen dan.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• wezep
qless schreef op 07 augustus 2002 @ 13:27:
PCI kaarten wireless moet je altijd nemen met externe altene. Anders zit de altena pal achter de PC, en die stoort op het signaal. (zeker met al die kabels achter de pc.

Dus een antene eraan maken zal een heel stuk gaan schelen.

Kijk ook eens naar hoeveel Mbps je binnen huis haalt, waarschijnlijk zal dat ook de 11/5,5 niet halen dan.
Dus een kaart met externe antenne: zal daar eens naar gaan kijken.
Binnen huis heb ik altijd 11Mbit: ik heb zelf het idee dat dit altijd blijft: ook als ik naar buiten ga. Volgens mij wordt de snelheid niet aangepast. Hoe kan ik dit eventueel handmatig instellen??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Je KAN idd gewoon een accesspoint kopen, en die strategisch plaatsen.
Of, een pci kaartje met EXTERNE antenne, heb ik zelf ook. Zo vang je iig de kabel/storingsbende achter je af door antenne te plaatsen.

Je kan ook gewoon een antenne bouwen zelf, en die op je kaartje solderen... Als je een helicall oid maakt en die richting je tuin richt, moet je een heel eind komen.
Je zal alleen ff een kabel aan je pci kaartje moeten bevestigingen. Op zich prima te doen, met een goeie soldeerbout en een beetje handigheid.

Let wel ff op dat je goede kabel gebruikt, 2.4Ghz is nogal gevoelig voor slechte kabels (= vel demping)

Lees eens de wireless topics hier door, staan er 2 met veel info.
Daar staan ook links voor het maken van diverse antenne's.

• qless

qless

...vraag maar...

wezep schreef op 07 augustus 2002 @ 13:53:
[...]

Dus een kaart met externe antenne: zal daar eens naar gaan kijken.
Binnen huis heb ik altijd 11Mbit: ik heb zelf het idee dat dit altijd blijft: ook als ik naar buiten ga. Volgens mij wordt de snelheid niet aangepast. Hoe kan ik dit eventueel handmatig instellen??
Dat zou raar zijn, normaal gesproken verlaagt Wifi automagisch de snelheid van 11 naar 5,5 of zelfs naar 2 en dan 1 onder slechte omstandigheden of veel gebruikers.

Laat jouw software geen signal strength zien?

Website
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
qless schreef op 07 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Dat zou raar zijn, normaal gesproken verlaagt Wifi automagisch de snelheid van 11 naar 5,5 of zelfs naar 2 en dan 1 onder slechte omstandigheden of veel gebruikers.

Laat jouw software geen signal strength zien?
Mjah, raar vind ik het niet.. Ik heb zelf SMC wlan, accesspoint, 1 pci kaartje en 1 pcmcia kaartje.

Ik kan mn snelheid instellen op AUTO, 1, 2, 5 en 11Mbit...

Bij auto gooit ie m gewoon idd netjes terug, maar als je m handmatig op 11Mbit zet dan is het gewoon 11Mbit of nix.

• qless

qless

...vraag maar...

euh ja das logisch als je hem vast zet, maar standaard is auto toch?

Website

Verwijderd

Heb eens geprobeerd wat het verschil is met en zonder antenne, en kwam tot de conclusie dat dat nou niet echt schikbarende effecten geeft. (was Nokia c110 o.i.d.)
Had hem op 2e verdieping opgehangem met laptop eraan, maar signaal kwam niet echt ver (zat alleen enkelglas tussen) (ik denk zo'n 20 meter of zo

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Kan je iets van een draad antenne op een AP aansluiten? Het gaat er om dat ik met 1 zo'n ding op 2 verdiepingen (en als het ooit weer warmer word ook in de tuin) dus ontvangst heb.

En als dat kan, waar haal ik dan zo'n draad???

TIA

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Pagina: 1