Toon posts:

PDA met PCMCIA aansluitingsmogelijkheid???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een leraar van mij had een PDA met PCMCIA aansluitpunt...
Deze kon hij dus op zijn laptop aansluiten...
Nu wil ik graag weten waar ik zo'n PDA kan aanschaffen (desnoods 2e-hands).
In geen enkele winkel waar ik het navraag konden ze ze mij leveren...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk dat je het hebt over een REX (3000/5000/6000). Had hij toevallig ook het formaat van een PCMCIA-kaartje/creditcard?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Voor de Ipaq zijn sleeves die je aan de achterkant er op kan schuiven die PCMCIA zijn.
maar volle pcmcia slots zul je niet veel vinden. (ingebouwd)
Maar waarvoor wil je het gebruiken?

Mij oude Sharp Zaurus heeft wel pcmcia maar meestal gebruukte je die voor niks meer dan etra Mbtjes

Verwijderd

Had het een pcmcia aansluiting of was het een pcmcia-kaart ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Apple Newton had een PCMCIA aansluiting, maar ik denk dat je inderdaad de Rex bedoeld, dat is een PDA (wel beperkt btw) die je in een PCMCIA slot schuift.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dit is die rex, die kan je meteen in een PCMCIA slot steken, je kan echter aar heel beperkt data invoeren op het ding zelf.
Afbeeldingslocatie: http://www.foxpop.ndirect.co.uk/Rex/Reximages/rexphoto2.gif
http://www.foxpop.ndirect.co.uk/Rex/01.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.ppcmall.com/pda/images/goods_images/pcmcia.gif
En dit is een PCMCIA adapter voor PDA's met een compactflash slot. Je hangt deze achteraan je PDA en je kan PCMCIA kaarten gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Rex is ook gestopt met productie en verkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.....
Meesa is a bit confused...
Met die Rex bedoelen jullie dus een PDA met een PCMCIA poort.... Toch?
Ik bedoel namelijk een PDA wat ik aan kan sluiten op de PCMCIA poort van mijn laptop...
Om zo een en ander over te kunnen sturen...

Verwijderd

Naar mijn weten zijn er geen PDA die via de PCMCIA port van de Laptop een connectie leggen. InfraRood en Serieel of USB. Waarom is USB of Serieel geen optie?

Wel is het mogelijk als je laptop geen USB aansluiting heeft (lijkt me sterk als de laptop niet te oud is 3 jaar ofzo) om gebruik te maken van een PCMCIA kaart waar USB porten uit komen. Dan kan als nog een PDA via de USB op je laptop aagesloten worden.

De REX is eigelijk niks anders dan een PCMCIA kaart met een display erop! Niet echt een PDA.

Verwijderd

Dit is een pda met een ingebouwde pcmcia aansluiting. Misschien dat dit in de buurt komt
http://www.pocketpcpassion.com/Palmax/PD-600C_1/Photos.htm

Verwijderd

Is wel aardig ja, maar functioneel gezien heb je het zelfde als een Ipaq met pcmcia jacket.
Xt Warrior is opzoek naar pcmcia functionaliteit aan de laptop kant. Dus eigenlijk een sync kabel de eindigd met een pc-card (en niet met socket voor z'n card)

Verwijderd

Misschien werd er een netwerkconnectie opgezet met een pcmcia networkcard....

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bedoel je niet gewoon dat de pda een (compact)flashcard slot heeft waarin je bijv. een flashcard kan steken en op het moment dat je gegevens wilt gaan synchroniseren eruit haalt en in het pcmciaslot van een laptop steekt?

Dat hebben redelijk wat pda's nl. wel. Alleen de Palmpjes hebben geen van een een flashcardslot en voor een aantal nieuwe pda (compaq Ipaq bijv.) moet je een speciale pcmcia-adapter kopen

Verwijderd

Topicstarter
Meinona had het inderdaad correct....
Ik bedoel inderdaad een pda waar een kabel in gestopt kan worden die dan weer uitkomt in een pc-card die in de pcmcia-poort van mn laptop gestopt kan worden....

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 14:25:
Meinona had het inderdaad correct....
Ik bedoel inderdaad een pda waar een kabel in gestopt kan worden die dan weer uitkomt in een pc-card die in de pcmcia-poort van mn laptop gestopt kan worden....
Waarom zou je dat nou weer willen :?

USB / serieel is ook genoeg voor een PDA en kan ook op iedere desktop PC aansluiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny64 schreef op 11 augustus 2002 @ 14:49:
[...]
Waarom zou je dat nou weer willen :?
Ouder type laptop zonder usb, en een bezette com poort?
In dat geval kan hij beter naar een usb naar pcmcia kabel zoeken.

Ik begin inmiddels ook erg nieuwsgierig te worden naar het hoe en waarom van die pcmcia link van XT Warrior

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd het inderdaad toch maar bij een PDA waarvan ik de data via de USB-poort van mijn laptop heen en weer kan sturen.
Ik had eerst het idee dat pcmcia misschien wel beter zou zijn (danwel handiger), maar USB is sowieso makkelijker te vinden en ook sneller.
Nu moet ik dus nog op zoek naar een (2e hands) USB PDA :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Uhm, niet om het een of ander, maar een Rex 6000 is wel degelijk een complete PDA. Goed, mp3 en divx afspelen gaat niet, maar de dingen die je wel gebruikt (agenda, adresboek, notities, to-do lijst, calculator, klokje, mogelijkheid tot uitbreiding met simpele programma's) zijn wel degelijk aanwezig. Data-invoer is ook geen probleem want er zit een touchscreen op met on-screen toetsenbord.

Jullie verwarren de 6000 wellicht met zijn oudere broertjes, die inderdaad geen touchscreen hadden.

Om te synchen kuin je het ding zoals hierboven vermeld in zijn geheel in een PCMCIA-slot douwen. Ideaal icm een laptop. Het grote nadeel is dat het ding niet meer gemaakt wordt en dat je dus op Ebay of zo zult moeten zoeken naar een exemplaar. Ergens rond de E100 zou moeten lukken.

Zoef

Pagina: 1