Router tabellen

Pagina: 1
Acties:

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik twijfel over één van mijn ip route in mijn router. Ik wil graag dat alle ip adressen die beginnen met 194.16.*.* tot en met 194.33.*.* door gestuurd worden naar de volgende router. Daarom heb ik de volgende ip route opgenomen 194.16.0.0 255.255.192.0 10.1.1.254. Ik twijfel of ik wel het goede subnetmask gebruikt heb. Ik heb met een trace route gekeken en zie dat ik wel doorgestuurd wordt, maar op den duur stopt deze toch.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je netmask moet 255.240.0.0 zijn ( / 12 )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

nee, da's verkeerd, da's veel te weinig, en valt niet binen de beschreven subnetten dus vandaar een beetje krom maar zoiets zou het moeten zijn daar het niet in een subnet valt.

194.16.0.0 255.240.0.0
194.32.0.0 255.254.0.0

Ok met twee regels kan het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 11:40 . Reden: 2 ipv 3 subnetten ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Ik had .31 gelezen :D

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• artharpe
  • Niet online
Dat had ik door nadat ik al heel fanatiek de router geherprogrammeerd had :) inmiddels alweer veranderd

Verwijderd

should work now :)

p.s. do mind the edit ! scheelt je weer een regel

• artharpe
  • Niet online
er gaat nog iets mis, ik kom via een trace route nu uit mijn router, dan kom ik in de volgende dan nog een router (jaha wat een netwerk!!) en hier blijft mijn trace route steken, het vreemde hiervan is dat mensen van die locatie wel kunnen pingen naar de desbetreffende server maar ik dat niet kan terwijl ik via dezelfde router ga als de mensen die dat wel kunnen (is dit nog wel te volgen??)

Verwijderd

route terug bekend? kijk maar eens naar de route tabellen van die andere router of server, zul je zien dat hij waarschijnlijk de verkeerde kant op gaat. Gebruik je een routing protocol ?

• artharpe
  • Niet online
ik heb nog een situatie waarin een gebruiker via een inbelconstructie op een van mijn routers komt en wel doorgestuurd wordt naar de server, alleen is in zijn geval de router zo geprogrammeerd dat alles met een ip adres door wordt gestuurd. zo'n 0.0.0.0 constructie

Verwijderd

dat noemen ze nu een default gateway of 0 route, die kun je dus omzeilen door specifieke routes op te geven of te leren via een routing protocol.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

artharpe schreef op 07 augustus 2002 @ 11:51:
er gaat nog iets mis, ik kom via een trace route nu uit mijn router, dan kom ik in de volgende dan nog een router (jaha wat een netwerk!!)
naa valt wel mee hoor ben wel grotere gewend 8) :7
en hier blijft mijn trace route steken,
Wat je niet moet vergeten de router waar je traceroute blijft steken is niet de router die ene probleem heeft dat is de volgende router !!
Immers de router waar je blijft steken stuurt het wel door naaar de volgende router
het vreemde hiervan is dat mensen van die locatie wel kunnen pingen naar de desbetreffende server maar ik dat niet kan terwijl ik via dezelfde router ga als de mensen die dat wel kunnen (is dit nog wel te volgen??)
nee dus kan je anders ff een schetsje geven van je netwerk. Wat je eventueel kan doen is vanaf dei router een ping, met record optie, sturen. Is ook handig om te zien of er pakketjes rond gaan zingen
Pagina: 1