Toon posts:

Chello email.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 4 jaar heb ik een chello account.
De laatste tijd krijg ontzettend veel ongewenste post waar ik mezelf nooit voor heb opgegeven,navraag leerde mij dat ik niet de enige was die hier last van had.

Kan ik hier zelf wat aan doen? of is Chello verplicht dit te filteren?

Ik bedoel ik begrijp dat Hotmail niet een echte emailprov is maar Chello toch wel en
voor die service betaal je toch?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:35:
Sinds 4 jaar heb ik een chello account.
Ik bedoel ik begrijp dat Hotmail niet een echte emailprov is maar Chello toch wel en
voor die service betaal je toch?
:D :+

Chello is niet verplicht dit te doen, het zou wel leuk zijn.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

tja spam komt steeds vaker voor

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 07 augustus 2002 @ 10:40:
Gelukkig heb ik een provider die een spamfilter hanteert :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
Ik krijg ook VEEL spam ja, volgens mij verkoopt chello die mail adressen, want ze weten allemaal m'n voor+achternaam, wellicht m'n adres :(

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welcome to the world of internet, a place for SPAM / Virusses / Trojans and so on...

Blame jezelf, niet je provider... die hoeven dit niet te filteren aangezien ze dan bezig zijn met maiboxen controleren van bepaalde users... en als er 1 ding niet mag zonder toestemming van de politie dan is dat het wel :)

Ontopic: Meestal staat er onderaan zo'n spam bericht dat je je kan unsubscriben ... probeer dat voor de 10000mails die je krijg en vervolgens krijg je er nog maar 5000 binnen :)

En anders: lang leve hotmail email adressen of email aliassen bij Chello
Persoonlijk doe ik het altijd zo:
Zakelijk en Prive dingetjes altijd op je eigen email adres van je provider houden.
Alles wat je op internet moet invullen of waar je voor moet aanmelden voor nieuwsbrieven oid. altijd via een hotmail adres.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Filter het zelf, met mailwasher ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Enforcer schreef op 07 augustus 2002 @ 19:20:
Ontopic: Meestal staat er onderaan zo'n spam bericht dat je je kan unsubscriben ... probeer dat voor de 10000mails die je krijg en vervolgens krijg je er nog maar 5000 binnen :)
Moet je vooral doen, dan weten ze dat je account actief is, en wordt het niet minder, maar Ws. verzoveelvoudigd...
Je bent (jouw adres) dan meer geld waard, want ze weten dan zeker dat er op gekeken wordt...

Mailwasher is een mooi progje, SpamKiller ook erg leuk, maar dat kost pegels...
Dat zijn mailfilter-programma's.

Vergeet ook niet consequent elke spam te melden bij http://www.spamcop.net.
Niet dat je dan meteen van alles af bent, maar dit progje analyseert de spam, en stuurt uit jouw naam vervolgens een bericht naar de juiste instanties...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Marzman
  • Niet online

Marzman

brammus schreef op 07 augustus 2002 @ 20:54:
[...]

Moet je vooral doen, dan weten ze dat je account actief is, en wordt het niet minder, maar Ws. verzoveelvoudigd...
Je bent (jouw adres) dan meer geld waard, want ze weten dan zeker dat er op gekeken wordt...
Ja dat roept iedereen, maar dat kan ik me niet zo voorstellen. Meestal werkt dat opt-out gedoe niet eens en daarbij is het voor een spammer veel te veel werk om e-mailadressen te gaan verrifieren. Dan sturen ze er liever 100.000 meer voor hetzelfde resultaat, want dat kost ze minder moeite.

/▌

• kamerplant
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 07 augustus 2002 @ 10:40:
Is dat zo?
Zijn daar ook cijfers van, en dan bedoel ik niet gewoon het aantal spam, maar ook het aantal totaale emailadressen daar in meegenomen.

Ik vind trouwens dat je spam opzich vrij makkelijk kunt voorkomen, 100% lukt het helaas niet, maar ver kun je wel komen :)

1: Zorg dat je spyware-vrij bent (gebruik daarvoor adaware)
2: Neem een spamadres. Zodra je je ergens moet reggen en ze hebben je mail nodig om bv een password te sturen gebruik je je spamadres ervoor :)
3: Vul NOOIT je emailadres ergens in als het niet direct nodig is, alleen als je van zo'n bedrijf/persoon mail terug verwacht wat je zelf snel wilt lezen. (geen passwords enzo dus)
4: Zet je mailadres niet op internet.
5: Zet je mailadres niet in nieuwsgroepen/als afzender, maar naamNOSPAM@mail.com bijvoorbeeld.

enzo
doe ik ook, en ik ben vrijwel spamvrij :Y)
Marzman schreef op 07 augustus 2002 @ 20:56:
[...]

Ja dat roept iedereen, maar dat kan ik me niet zo voorstellen. Meestal werkt dat opt-out gedoe niet eens en daarbij is het voor een spammer veel te veel werk om e-mailadressen te gaan verrifieren. Dan sturen ze er liever 100.000 meer voor hetzelfde resultaat, want dat kost ze minder moeite.
bots :o

🌞🍃

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DataBeest schreef op 07 augustus 2002 @ 21:05:
[...]

1: Zorg dat je spyware-vrij bent (gebruik daarvoor adaware)
2: Neem een spamadres. Zodra je je ergens moet reggen en ze hebben je mail nodig om bv een password te sturen gebruik je je spamadres ervoor :)
3: Vul NOOIT je emailadres ergens in als het niet direct nodig is, alleen als je van zo'n bedrijf/persoon mail terug verwacht wat je zelf snel wilt lezen. (geen passwords enzo dus)
4: Zet je mailadres niet op internet.
5: Zet je mailadres niet in nieuwsgroepen/als afzender, maar naamNOSPAM@mail.com bijvoorbeeld.
Heb je gelijk in dat het helpt maar ik vind het erg triest dat het zo moet.

Dat er via spyware wordt bijgehouden welke e-mailadressen je hebt [1] daar heb ik nog nooit van gehoord. Vind het een beetje een sterk verhaal. Adaware draai ik toch wel af en toe omdat ik gewoon zo weinig mogelijk troep wil hebben maar zeker niet uit privacyoverwegingen. Volgens mij houdt die troep alleen je surfgedrag bij om je lastig te kunnen vallen met "relevante" reclamebanners.

Ik heb mijn e-mailadres wel op mijn website [4] staan, daar zijn mooie JavaScripts voor die een in stukken gehakt mailadres mooi aan elkaar plakken. Staat er al meer dan een jaar en nog geen spammailtje op ontvangen. Toch komen er dagelijks de meest vreemde spiders voorbij (eentje zelfs met de opmerking "just looking for books" yeah right). Ik vind dat bezoekers makkelijk contact met je op moeten kunnen nemen en mailforms vind ik niet gebruikersvriendelijk.

Ook op usenet gebruik ik een echt e-mailadres [5]. Ik moet wel om de zoveel tijd een ander alias verzinnen, maar dat is ook maar een half minuutje werk. Dat alias is dan trouwens ook meteen mijn spamadres.

/▌

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Marzman schreef op 07 augustus 2002 @ 20:56:
[...]

Ja dat roept iedereen, maar dat kan ik me niet zo voorstellen.
Dat JIJ je dat niet zo voor kan stellen, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. :P
Helaas is dat nog veel te vaak ;( , hoewel 9/10 keer zo'n "unsubscribe"-adres al gesloten is vanwege een abusemeldig van een ander slachtoffer... :)

Maar reken erop dat wanneer dat dus wel gebeurt, dat je adres op een CD-tje verkocht wordt...

Een tijdje terug was er hier op GoT nog een discussie over mail-adres-CD's.
Kreeg iemand een 'aanbieding' om een CD met 10 miljoen adressen + bulkmail software e.d. te kopen... :r
Kan hem helaas niet meer terug vinden...

[ Voor 0% gewijzigd door brammus op 07-08-2002 21:37 . Reden: aanvulling; vergeet altijd wat ;) ]

PC-Specs

• kamerplant
  • Niet online
Marzman schreef op 07 augustus 2002 @ 21:27:
[...]

Heb je gelijk in dat het helpt maar ik vind het erg triest dat het zo moet.

Dat er via spyware wordt bijgehouden welke e-mailadressen je hebt [1] daar heb ik nog nooit van gehoord. Vind het een beetje een sterk verhaal. Adaware draai ik toch wel af en toe omdat ik gewoon zo weinig mogelijk troep wil hebben maar zeker niet uit privacyoverwegingen. Volgens mij houdt die troep alleen je surfgedrag bij om je lastig te kunnen vallen met "relevante" reclamebanners.
Ach, adware af en toe draaien is sowieso goed. Ik denk ook idd dat het niet vaak gebeurt dat ze je email adres meenemen, maar het kan wel natuurlijk :o
Ik heb mijn e-mailadres wel op mijn website [4] staan, daar zijn mooie JavaScripts voor die een in stukken gehakt mailadres mooi aan elkaar plakken. Staat er al meer dan een jaar en nog geen spammailtje op ontvangen. Toch komen er dagelijks de meest vreemde spiders voorbij (eentje zelfs met de opmerking "just looking for books" yeah right). Ik vind dat bezoekers makkelijk contact met je op moeten kunnen nemen en mailforms vind ik niet gebruikersvriendelijk.
Dat laatste ben ik mee eens, maar als het niet nodig is heb ik zoiets van: liever niet :)
Of gewoon een speciaal adres voor maken, zodat hij eventueel nog is te veranderen :)
Ook op usenet gebruik ik een echt e-mailadres [5]. Ik moet wel om de zoveel tijd een ander alias verzinnen, maar dat is ook maar een half minuutje werk. Dat alias is dan trouwens ook meteen mijn spamadres.
Je post wat en je schrijft dat ze maar ff moeten mailen om iets te krijgen.
Een jaar later zoekt iemand anders ook daarna en ziet jouw bericht op deja.com staan, maar dan klopt dat adres niet meer. :o
Daarom vind ik die manier die ik noemde toch velen malen handiger :)

🌞🍃

• Marzman
  • Niet online

Marzman

brammus schreef op 07 augustus 2002 @ 21:32:
[...]

Dat JIJ je dat niet zo voor kan stellen, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. :P
Helaas is dat nog veel te vaak ;( , hoewel 9/10 keer zo'n "unsubscribe"-adres al gesloten is vanwege een abusemeldig van een ander slachtoffer... :)

Maar reken erop dat wanneer dat dus wel gebeurt, dat je adres op een CD-tje verkocht wordt...
Ook als je niet opt-out wordt je adres wel doorverkocht. Kreeg laatst weer een aanbieding van allemaal geverrifieerde e-mailadressen. Nou ik zat er zelf ook tussen en opt-outen doe ik niet, dus hoe ze dat verrifieren :? Maar mensen die daar dus intrappen kopen in feite hun eigen e-mailadres :Y)

Ik blokkeer altijd meteen het domein als dat al niet automatisch gebeurd omdat ze op een of andere dns-blacklist staan. Helpt ook redelijk want meestal staan ze toch al wel op zo'n blacklist omdat er al eerdere abusejes zijn binnengekomen.

/▌

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ach ja... eigenlijk is er nix anders aan te doen dan een spamkiller icm spamcop en gezond verstand... (vooral dat laatste... ;) )

PC-Specs

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:00
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

Gelukkig heb ik een provider die een spamfilter hanteert :)
Welke is dat?
Ik zou dat graag willen weten omdat ik me SCHEEL erger aan die zooi die ik via chello binnen krijg.

PS: Ja, ik vul ZELDEN mijn echte mail adres, heb een spam adres, heb Mailwasher al sinds lange tijd draaien, en gezond verstand, sja dat is er hopelijk ook wel

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Volgens mij is dat XS4all... Maar ik weet niet of je daar ook een mail-only abbo kan krijgen.

Dan is wellicht een email adres via Spamcop een idee :?
Moet je maar es kijken op http://www.spamcop.net

Edit:
Toepasselijk plaatje: :+
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/99feb/uf000355.gif

[ Voor 0% gewijzigd door brammus op 08-08-2002 01:36 . Reden: Userfriendly plaatje: ars.userfriendly.org ]

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 07 augustus 2002 @ 19:20:
Welcome to the world of internet, a place for SPAM / Virusses / Trojans and so on...

Blame jezelf, niet je provider... die hoeven dit niet te filteren aangezien ze dan bezig zijn met maiboxen controleren van bepaalde users... en als er 1 ding niet mag zonder toestemming van de politie dan is dat het wel :)

En anders: lang leve hotmail email adressen of email aliassen bij Chello
Persoonlijk doe ik het altijd zo:
Zakelijk en Prive dingetjes altijd op je eigen email adres van je provider houden.
Alles wat je op internet moet invullen of waar je voor moet aanmelden voor nieuwsbrieven oid. altijd via een hotmail adres.
Ja maar dat bedoel ik dus.............dat heb ik prive ik weet precies aan wie ik mijn
Email van chello geef,dus hoe komt de rest daar dan aan.
Waarom moet ik unsubcriben terwijl ik mezelf nooit subribed hebt.
Pagina: 1