Marzman schreef op 07 augustus 2002 @ 21:27:
[...]
Heb je gelijk in dat het helpt maar ik vind het erg triest dat het zo moet.
Dat er via spyware wordt bijgehouden welke e-mailadressen je hebt [1] daar heb ik nog nooit van gehoord. Vind het een beetje een sterk verhaal. Adaware draai ik toch wel af en toe omdat ik gewoon zo weinig mogelijk troep wil hebben maar zeker niet uit privacyoverwegingen. Volgens mij houdt die troep alleen je surfgedrag bij om je lastig te kunnen vallen met "relevante" reclamebanners.
Ach, adware af en toe draaien is sowieso goed. Ik denk ook idd dat het niet vaak gebeurt dat ze je email adres meenemen, maar het kan wel natuurlijk

Ik heb mijn e-mailadres wel op mijn website [4] staan, daar zijn mooie JavaScripts voor die een in stukken gehakt mailadres mooi aan elkaar plakken. Staat er al meer dan een jaar en nog geen spammailtje op ontvangen. Toch komen er dagelijks de meest vreemde spiders voorbij (eentje zelfs met de opmerking "just looking for books" yeah right). Ik vind dat bezoekers makkelijk contact met je op moeten kunnen nemen en mailforms vind ik niet gebruikersvriendelijk.
Dat laatste ben ik mee eens, maar als het niet nodig is heb ik zoiets van: liever niet

Of gewoon een speciaal adres voor maken, zodat hij eventueel nog is te veranderen

Ook op usenet gebruik ik een echt e-mailadres [5]. Ik moet wel om de zoveel tijd een ander alias verzinnen, maar dat is ook maar een half minuutje werk. Dat alias is dan trouwens ook meteen mijn spamadres.
Je post wat en je schrijft dat ze maar ff moeten mailen om iets te krijgen.
Een jaar later zoekt iemand anders ook daarna en ziet jouw bericht op deja.com staan, maar dan klopt dat adres niet meer.

Daarom vind ik die manier die ik noemde toch velen malen handiger