Situatie:
Windows 2000 Server +SP2
Exchange 2000 + SP2
Ik heb een user, die een exchange mailbox heeft, gedisabled.
Omdat nog niet duidelijk is wat er met de achtergelaten mail moet gebeuren kan ik de bijbehorende mailbox nog niet verwijderen (uiteraard kan ik 't exporteren naar een pst en zo bewaren, maar 't gaat nu ff om 't idee
)
Nu krijg ik om de haverklap de volgende melding in het eventlog:
Nu staat er vlak voor bovenstaande melding een entry in het eventlog met "Please use Active Directory MMC to set an active account as this user's master account."
Is dit inderdaad de enige methode om bovenstaande eventlog entries te voorkomen en kan het dus niet zo zijn dat een 'disabled' user nog wél een mailbox heeft
Windows 2000 Server +SP2
Exchange 2000 + SP2
Ik heb een user, die een exchange mailbox heeft, gedisabled.
Omdat nog niet duidelijk is wat er met de achtergelaten mail moet gebeuren kan ik de bijbehorende mailbox nog niet verwijderen (uiteraard kan ik 't exporteren naar een pst en zo bewaren, maar 't gaat nu ff om 't idee
Nu krijg ik om de haverklap de volgende melding in het eventlog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Event Type: Error Event Source: MSExchangeIS Mailbox Store Event Category: Logons Event ID: 1022 [knip] Description: Logon Failure on database "****" - Windows 2000 account NT AUTHORITY\SYSTEM; mailbox /o=***/ou=*******/cn=Recipients/cn=****. Error: -2147221231 |
Nu staat er vlak voor bovenstaande melding een entry in het eventlog met "Please use Active Directory MMC to set an active account as this user's master account."
Is dit inderdaad de enige methode om bovenstaande eventlog entries te voorkomen en kan het dus niet zo zijn dat een 'disabled' user nog wél een mailbox heeft