Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mailen via T68i, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ben al 2 dagen bezig om mijn e-mails te lezen via mijn Sony Ericsson T68i maar krijg telkens de mededeling dat de server niet beschikbaar is.

Weet iemand een oplossing?

Ik heb een Wanadoo Free account om mijn e-mails te lezen.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 21:25
Er staat op www.tsixtyeight.com een uitgebreide FAQ hierover. Kijk daar eens naar.

Ik geloof iig wel dat je GPRS eerst moet werken btw

• Aeon
oopsie... Dat hoeft dus niet. (GPRS)

http://www.tsixtyeight.co...ryItemView.asp?did=20&c=8

• Aeon
Het werkt bij mij! 8)

Gewoon inbellen bij xs4all, en je pop3mail ophalen. :)

• ChiMan
  • Nu online
Niemand? Probeer het al een aantal malen maar telkens wordt mijn server niet gevonden (wanadoo)

• Aeon
Heb je uberhaupt mijn replies wel gelezen? Of spreek ik soms Arabisch :? :? :? 8)7

Gaat het inbellen goed?
Heb je je serveradres goed ingesteld?

Lees die FAQ eens. staat het precies in.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:13
welke provider ? (telefoon)

• ChiMan
  • Nu online
Aeon, ik heb alles goed doorgenomen maar het werkt nog steeds niet bij me!!! Alles staat goed ingesteld en heb zelfs een account geopend bij yahoo (POP3).

Mijn provider is Wanadoo.

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb xs4all en Ben, en ik krijg de hele tijd foutmelding "Verbinding met server mislukt" :(

• Aeon
Waar gaat het dan al fout? Je maakt eerst een dailup verbinding met Wanadoo, net als je een modem zou hebben op een PC. Daarvoor moet je dus het telefoonnummer instellen (ik heb zelf +31xxxxxxxxx gebruikt) username password invullen, etc. Datatype Analoog, en snelheid 9600 (ik heb 14k4 nog niet geprobeerd)

Het inbellen moet goed gaan. Dat kan je ook zien als ie je username password gaat sturen. Als je dat hebt gehad ben je al een heel eind.

Daarna gaat ie contact opnemen met je meelserver. Er zijn allemaal dingen die daarmee mis kunnen gaan, dus ik ben eerst benieuwd of je uberhaupt wel kan inbellen. Als je na inbellen je mailserver niet kan vinden, kan je eens proberen om je DNS server handmatig in te voeren, en kijken of het dan wel lukt.

• HenkS
  • Laatst online: 17-11 22:50

HenkS

Da_king alias HenkS

hij heeft het over mailen met zijn telefoon en niet met zijn pc.

maar ik heb dus ook een probleem

ik kan mijn mail goed ophalen, maar krijg de mail niet verzonden, heb wel een smtp server ingesteld, echt vaag :(

Verwijderd

Uit gesloten dubbel topic:
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:45:
Ik heb een ben-gprs actief abo .. Het wappen lukt wel, via de Ben wap-portal emails ophalen en versturen lukt ook (chello-account), maar in het mail programma van de telefoon kan hij geen verbinding krijgen met de server, terwijl alle instellingen precies gelijk zijn aan die die ik op de ben wap-portal als mail instellingen moest invullen.
De faq op die site gaat voornamelijk over inbellen, ik wil gprsen vanwege betere snelheid, via gsm inbellen is te traag..
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 21:12:
Ik ben eruit! gevonden in het forum op tsixtyeight.com, hier om precies te zijn:
http://forum2.tsixtyeight.com/viewtopic.php?t=4060
je moet een nieuwe data-account aanmaken met in het apn-adres iets van internet, bij mij was het apn:internet-act (ben), bij andere providers iets met internet en de naam (bij. internet.vodafone.nl of zo, het staat op de link.

• Aeon
Ik had het ook over mailen via telefoon. Die Tsixtyeight link heb ik ook al gepost. Staan veeel goede FAQ's en Howto's op die site

Wel mail versturen, maar niet ontvangen? damn, das wel erg vaag idd.... :|

Verwijderd

die faq ging over inbellen via gsm verbinding en niet over gprs.....

Verwijderd

Ik zou trouwens graag een aparte pop mail account willen gebruiken voor mobiele mails.
Ken iemand een gratis provider van pop mail waarbij je niet hoeft in te bellen naar een nummer? Ik heb al wat geprobeerd, maar dat lukte niet omdat die providers alleen toegang verschaffen als je via hun inbelnummers verbinding maakt.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 09:13:
Ik zou trouwens graag een aparte pop mail account willen gebruiken voor mobiele mails.
Ken iemand een gratis provider van pop mail waarbij je niet hoeft in te bellen naar een nummer? Ik heb al wat geprobeerd, maar dat lukte niet omdat die providers alleen toegang verschaffen als je via hun inbelnummers verbinding maakt.
www.gmx.net

Verwijderd

Ik heb een ben abbo en wil mijn chello mail kunen lezen.
Slammintilt jij hebt dat voor elkaar dus?
Moet je nou wel of geen GPRS abbo hebben om te kunnen GPRS'en?
Hoeft volgens mij toch niet? Ik heb als apn: internet , internet-act en internet.ben.nl gebruikt maar beide geeft ie aan dat het apn niet goed is. Enige suggesties?

Verwijderd

uiteraard moet je wel een gprs-abonnement hebben, anders kan je het alleen maar doen door in te bellen, en dat is ook niet goedkoop hoor

Verwijderd

je moet even met ben bellen om je gprs te activeren

Verwijderd

ah doen ik!

bedankt!

Verwijderd

ok dus net ben gebeld en een ben actief abo genomen. Ik moest over 30 min ff telefoon uitzetten en weer aan. Zo gezegd zo gedaan. APN adres verandert naar: wap-act
Op de ben site gevonden maar blijft nog steeds hangen bij "finding server" net als voorheen. Wat doe ik fout? Ik heb bij mail server: mail.chello.nl

• easyriider
  • Niet online
Heb geen T68i maar een ME45 (Siemens) en Ben met GPRS-actief. Dus heb geen email-client, maar email bekijken doe ik via GPRS op de Ben wap-site. Heb daar de pop-server van XS4ALL ingevuld met username en password.

Je kunt je email dan helaas niet bewaren op je telefoon maar het lezen gaat prima. En mail versturen gaat daar via de smtp server van Ben.

Verwijderd

Yes! Mijn telefoon net weer ff uitgedaan en aan! Nu vind ie de server dus wel en receiving email! :)

Maarre... ik kan nog geen mail versturen. Wat is het uitgaande server van ben? Moet je de server van ben of van chello invullen? Ik heb smtp.ben.nl geprobeerd en mail.chello.nl geprobeerd. beide kan ik niet versturen? zegt wel server found maar gaat ie sturen, geeft ie na een aantal minuten "mail send failed"

• easyriider
  • Niet online
Via wap gaat dat met een soort web formulier, dus ze zullen dan waarschijnlijk ook geen gewone smtp server hebben.

Verwijderd

via wap lukt het me wel. Dan is het gewoon bij ben online de servers invullen en gaan met die hap. Maar ik wil dus niet de hele tijd met ben wap conecteren en dan door het menu lopen om tot mijn email te komen. Ik wil gelijk mijn email via mijn telefoon en geen wap. Maar je moest geloof ik de uitgaande server van BEN nemen, dat heette smtp.ben.nl ofzoiets? Heb ik geprobeerd maar dat lukt dus niet. Telefoon blijft gewoon hangen bij "sending mail"

Slammintilt wat heb jij bij het uitgaande server staan?

• easyriider
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 17:41:
APN adres verandert naar: wap-act
Je gebruikt nu de APN van Ben-wap, maar voor een gewone Internet verbinding via bijv. een laptop moet je een andere APN gebruiken:
internet-act

Het lijkt me dat email ophalen via je telefoon meer een gewone Internet verbinding is dan een wap verbinding. En dan zal via wap-act misschien alles wat geen wap-site is geblokkeerd worden.

Verwijderd

ik heb voor het mail programma een aparte data account gemaakt met als an: internet-act
en verder heb ik daarna gewoon alles instellingen van mijn chello account ingevoerd, waarbij je er op moet letten dat de 'postbus' jou usernaam is van (chello). Bij mij is het trouwens smtp2.arnhem.chello.nl en niet mail.chello.nl
werk bij mij prima.....

Verwijderd

an moet zijn apn adres

Verwijderd

vreemd... maar in amsterdam zijn dus beide ingaande en uitgaande servers dus mail.chello.nl. Die ook ingevuld en dan zegt ie: sending mail "test" en na een aantal seconde: send failed

Heb ook smtp2.arnhem.chello.nl voor de zekerheid geprobeerd maar krijg dan hetzelfde.
Maar bij die data-accounts heb je gewoon 1 precies hetzelfde als benwap maar alleen het apn verandert naar internet-act?

Verwijderd

bij andere data account verander je niet alleen de apn, maar ook je username en password verander je naar je chello account usernaam en wachtwoord
je moet daarna nog in het email programma een email account toevoegen die dus verbind via je net nieuw aangemaakte dataaccount en je moet weer je account gegevens chello invoeren met ink.server, uitg. server, email adres, bla bla maar er staat ook postbus, daar moet je je chello username invullen(vond ik zelf eerst wat vreemd)
daarna moet je die accounts instellen en proberen maar (weer)

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp moet je dus 2 x je username van chello invullen?
1x bij de data account en 1 x in je email programma waar je al die servers invult?
probeer ik ff

Heb net bij beide mijn username and password ingevoerd maar doet precies hetzelfde. Begin een beetje wanhopig te worden :(

Slammintilt onderstaande staan mijn settings, kun je deze settings ook nagaan op jouw telefoon? wat daar staat... thx!!!

Data account:
Naam: Email
APN: internet-act
Gebruikers-ID: tyang
wachtwoord: *******
wachtwoord?: uit
voorkeursserv.: automatisch
ip adres: leeg
dns-adres: leeg
Geavanc. instel: standaard

Email account:
verbinden via: Email
protocol: pop3
ink.server: mail.chello.nl (server van chello in amsterdam)
ink.poort: 110
postbus: tyang
wachtwoord: ******
uitg. server: mail.chello.nl (weer de server van chello in ams)
uitg. poort: 25
email adres: tyang@chello.nl
downloaden: headers+tekst

De rest is niet relevant op de verbinding (denk ik)

• easyriider
  • Niet online
Op http://www.ben-online.nl staan o.a. de volgende gegevens voor het instellen van een gprs verbinding, misschien heb je hier wat aan:

Welke gegevens heb ik nodig als ik handmatig mijn GPRS instellingen op de computer configureer?
Gegevens Ben GPRS Internet

Voor Ben GPRS Actief abonnees:

APN : internet-act
IP adres: Door server toegewezen IP adres
Primary DNS: 193.79.251.39
Secondary DNS: hoeft niet ingevuld te worden
Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"ip", "internet-act","",0,0

Voor Ben GPRS Intensief abonnees:

APN : internet-int
IP adres: Door server toegewezen IP adres
Primary DNS: 193.79.251.39
Secondary DNS: hoeft niet ingevuld te worden
Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"ip", "internet-int","",0,0

Inbelnummer voor GPRS:
Voor Siemens telefoons: *99***1#
Alle andere telefoons: *99#

Verwijderd

Niet echt.. ik zie nergens dat je ook een sec. dns kan invullen. Ik heb wel geprobeerd het primary dns in te vullen in mijn data account maar dat heeft niet veel geholpen. En die advanced connection settings kan ik helemaal niet vinden.

En wat zijn die inbelnummers voor GPRS?

Begin echt een beetje ervan te :r :r

Verwijderd

kickje.. het is nog steeds niet gelukt! Iemand die ng suggesties heeft?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het is me gelukt om te kunnen emailen via BEN GPRS.
Ik maak gebruik van XS4all abonnement.

Ik probeer gebruik te maken van hun smtp server. Dat deed ik met Eudora. Al snel krijg ik toegang denied, maar ik zie iets in de reden weigering. Ik moest eerst POP check doen (mail ophalen hoeft niet) zodat xs4all de ipadres van mijn BEN GPRS accepteert als legale gebruiker.
Na POP check kan ik wel email wegsturen via smtp.xs4all.nl

Inderdaad, het is niet moeilijk. Is alleen vanwege beveiliging van smtp servers tegen onbedoelde gebruikers die servers willen misbruiken om te kunnen spammen.

Hoewel BEN via UUnet netwerk doet, is het niet mogelijk direct hun smtp.nl.uu.net te gebruiken. Misschien moet dat eerst POP doen net als xs4all. Maar goed, xs4all is prima zo.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Kan je ook je hotmail lezen?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Sheik schreef op 18 oktober 2002 @ 16:57:
Kan je ook je hotmail lezen?
Nee. De T68i heeft geen ondersteuning voor HTTP-mail.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

en voor @home?? sorry als het al in deze thread staat maar heb even geen tijd om thread door te lezen...
als iemand de preziese settings hiervoor wilt posten dank ik u zeer

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

En ik heb geen tijd alle instellingen op te schrijven terwijl ze hierboven allemaal in feite genoemd staan (alleen servernamen en username/pass zijn anders).

In principe kan iedere vanaf het Internet toegankelijke pop3-server bereikt worden, dus vast ook die van @home.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

ja maar het is de topicstarter ook nog niet gelukt om het aan de praat te krijgen( met andere provider dan wel ,maar dat maakt niet zo veel uit alleen wat dingetjes verranderen)... daar gaat ook de hele thread over.
maar als iemand ze wel zo even weet zou ik het zeer op prijs stellen als die gene ze even wou posten
Pagina: 1