Ontwikkeling Kazaa client voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Rond eind januari 2002 is het protocol wat kazaa gebruikt veranderd.
Hierdoor is het niet meer mogelijk om met oudere versies, helaas ook de Linux versie, op het netwerk te komen.
Veel alternatieven heb je niet echt.
De helft werkt niet of is behoorlijk verouderd.
Helaas kan ik zelf niet programmeren maar ik vroeg me af of er onder deze groep van tweakers niet een paar Linux programmeurs zitten die een nieuwe client kunnen programmeren.
De oude commando client versie was is weze al zo ontzettend goed en nam nauwelijks recources in beslag.
Ik heb Kazaa onder wine draaien op een van mijn servers, maar helaas vreet dit zo ontzettend veel recources dat mijn server er behoorlijk traag van word !!!
wie oh wie zou dus onze groep kazaa gebruikers onder Linux kunnen/willen helpen ?

Jaja de paprika

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Maw, JIJ hebt een GNU/Linux Kazaa client nodig en je zet ons even aan het werk ?
Waarom ga je geen C leren en maak je hem zelf :)

Verwijderd

XTerm89D schreef op 07 augustus 2002 @ 09:52:
Maw, JIJ hebt een GNU/Linux Kazaa client nodig en je zet ons even aan het werk ?
Waarom ga je geen C leren en maak je hem zelf :)
Dat vind ik nu ook. Het is heel makkelijk om te zeggen ik wil dit en dat, maar zelf doen is toch wel even iets anders. 8)7

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Dat is idd ook waar maar ik heb echt geen verstand van programmeren, alleen een beteje in php.
Maar geef toe dat het was te proberen ???
Ik den kdat ik echt niet de enige ben die op een nieuwe Linux client zit te wachten.
Ik heb zelfs de oude versie nog die niet meer werkt.

Jaja de paprika

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, tis niet te proberen. Het nieuwe protocol is helemaal versleuteld, je moet van goeie huize komen wil je daar op inhaken.
Waarom denk je dat alle GNU Kazaa clients over zijn gegaan naar eigen protocollen? Als die mensen (veelal goeie programmeurs) het al niet voor elkaar krijgen, dan zal de meesten hier het ook niet lukken.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Plus het mag niet vanwege de dmca

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

it0 schreef op 07 augustus 2002 @ 13:20:
Is dat hier geldend recht dan? Nee toch? :)

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou heb ik wel het plan om een filesharing tool te gaan ontwikkelen voor linux. De bedoeling is dat het meerdere netwerken zal ondersteunen (eerst gnutella). Maar het fasttrack, neih, denk het niet. Vanwege de eerder genoemde redenen. Ik zal dan toch eerder openft gaan ondersteunen.

Maar waarom gebruik je niet gtk-gnutella ?

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50
gtk-gnutella: wou ik net zeggen. werkt erg goed. Kan daar alles vinden dat ik nodig heb. :D

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Idd GNutella .. er zijn overigens meerdere GNutelliums.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 08:20
giFT -> gift.sourceforge.net dacht ik

Verwijderd

it0 schreef op 07 augustus 2002 @ 13:20:
Alsof die DMCA mij iets kan schelen. :P.

Als de DMCA het enigste was wat me ervan weerhield een client te schrijven, dan was ik allang begonnen... De DMCA zuigt, power to the people en Bush moet.. erm... hoe zeg je dat... opzouten... ofzo.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 15:02

deadinspace

The what goes where now?

noNamer schreef op 07 augustus 2002 @ 22:06:
Nou heb ik wel het plan om een filesharing tool te gaan ontwikkelen voor linux. De bedoeling is dat het meerdere netwerken zal ondersteunen (eerst gnutella).

Mja, dat doet Gift al :)
Dan kun je beter of een nieuwe client maken die het Gift client protocol babbelt, of een plugin voor Gift maken die gnutella of Fasttrack babbelt.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon LimeWire gebruiken :P

www.limewire.com

werkt hier perfect
Pagina: 1