• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb vorig jaar een nokia 6210 aangeschaft, die vanaf het begin al niet goed functioneerde. Ik dacht dat dat met de provider te maken had, omdat ik van libertel naar dutchtone was overgestapt. Aanvankelijk dacht dutchtone dat zelf ook en doordat de problemen met het bereik niet constant waren (soms deed mijn telefoon het weken achter elkaar goed en daarna nog nauwelijks of helemaal niet) duurde het tot begin dit jaar dat ik Nokia belde (al had ik dat ook al een keer gedaan, maar die stuurden me door naar Dutchtone), waarna mijn telefoon werd opgestuurd. 3 maanden later kreeg ik de telefoon terug met de mededeling dat hij niet gerepareerd kon worden vanwege waterschade. Dat klopt, maar dat was pas 3 maanden daarvoor gebeurd en had verder geen invloed op de werking van de telefoon.

Nu vind ik het een prima regel dat telefoons met waterschade niet meer gerepareerd worden (ivm garantie), maar dit probleem heeft zich al vanaf het begin voorgedaan. Nu vraag ik mij dus af wie soortgelijke problemen met zijn 6210 heeft of heeft gehad en hoe dat verder is opgelost. Wanneer veel mensen hetzelfde probleem hebben kan ik dat aankaarten bij nokia en zo alsnog mijn telefoon laten repareren.

Even een korte beschrijving van de problemen:

Meestal heb ik vrij goed bereik, maar dat viel soms ineens weg. Ook komt het voor dat ik vol bereik heb, maar zodra ik ga bellen valt het helemaal weg.
Daarnaast moet ik vaak meerdere malen proberen te bellen, vanwege verschillende foutmeldingen op mijn beeldscherm. Het gekke is dus dat de telefoon het soms weken (behoorlijk) goed doet, eind vorig jaar zelfs 2 maanden, om er vervolgens weer een tijdje compleet mee op te houden :?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Misschien nieuwe software in laten flashen.. wat het ook kan zijn is dat je cobba in je toestel niet goed is, deze moet je dan ff met dubbelzijdig tape afplakken.

• Sebastian
  • Niet online
cobba :? Wat is dat?

En ik was inderdaad van plan om mn telefoon te flashen. Ik weet alleen nog niet hoe...
Heb nu, uit mn hoofd (gebruik nu een ander toestel) software versie 3.86 geloof ik....

Verwijderd

Sebastian schreef op 07 augustus 2002 @ 09:54:
cobba :? Wat is dat?

En ik was inderdaad van plan om mn telefoon te flashen. Ik weet alleen nog niet hoe...
Heb nu, uit mn hoofd (gebruik nu een ander toestel) software versie 3.86 geloof ik....
Flashen kan je als het goed is laten doen in een nokiastore.
Je kan het ook zelf doen met een flashkabel maar dan is het illegaal.

Probeer dat eerst eens, mocht dat niet lukken denk ik dat er wat met je cobba is..)
leg later wel uit waar je die kan vinden.

• Sebastian
  • Niet online
k, thnx :)