Ik heb een aantal classes:
* db
* user
* forum
* topics
* error
* output
Nou wil ik al deze classes beschikbaar maken aan elkaar. Dus class user kan gebruik maken van de database, en een error raisen e.d. Maar die classes mogen niet een nieuw object aanmaken, maar gebruik maken van de huidige class.
Op het moment doe ik dit op deze manier, maar dat is nogal lelijk
$db = new database();
$db->set(&$db,&$user);
Nu heb ik even gekeken naar het Singleton pattern, maar of ik snap 'm niet, of het doet niet wat ik wil
Ik zal zelf te denken aan een class:
Waardoor ik via parent::get("db"); de database op kan vragen in een class. (toch?)
Maar dat betekend dat ik in de 'root' van het programma niet meer normaal classses aan kan roepen, maar dat alles via deze class moet gaan?
Dus, de vraag is, geef me wat tips
* db
* user
* forum
* topics
* error
* output
Nou wil ik al deze classes beschikbaar maken aan elkaar. Dus class user kan gebruik maken van de database, en een error raisen e.d. Maar die classes mogen niet een nieuw object aanmaken, maar gebruik maken van de huidige class.
Op het moment doe ik dit op deze manier, maar dat is nogal lelijk
$db = new database();
$db->set(&$db,&$user);
Nu heb ik even gekeken naar het Singleton pattern, maar of ik snap 'm niet, of het doet niet wat ik wil
Ik zal zelf te denken aan een class:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| class classes { function classes() { $this->array["db"] = new db(); $this->array["user"]= new user(); } function get($name) { return $this->array[$name]; } } |
Waardoor ik via parent::get("db"); de database op kan vragen in een class. (toch?)
Maar dat betekend dat ik in de 'root' van het programma niet meer normaal classses aan kan roepen, maar dat alles via deze class moet gaan?
Dus, de vraag is, geef me wat tips